מרצדס E קופה וקבריולה 2023 חוות דעת
נבדק על ידי סימונוב ירון-
רקע כללי
גרסת הקופה של מרצדס E קלאס הנוכחית נחשפה בדצמבר 2016, וזו עברה מתיחת פנים במאי 2020. במתיחת הפנים הוטמעה שבכה חדשה, זו העניקה מופע יותר ספורטיבי לחזית ואליה הצטרפו יחידות תאורה ופגושים חדשים שחיזקו את ההופעה. E קופה קצרה מ־E הרגילה בבסיס הגלגלים ב־7 ס"מ ל־287 ס"מ, ובאורך ב־10 ס"מ — ועם זאת נראית גדולה ממידתה, בעיקר בגלל העיצוב התפוח של המרכב.
גרסת הבנזין הבסיסית, E200, מצוידת במנוע 2.0 ליטר המספק 197 כ"ס ו-32.6 קג"מ. מעליה גרסת 300, העושה שימוש באותו מנוע, אך בהספק 258 כ"ס ו-37.7 קג"מ. גרסת E450 מצוידת במנוע 3.0 ליטר עם 367 כ"ס ו-50.5 קג"מ, ומשודכת להנעה כפולה כסטנדרט.
-
עיצוב ונוכחות
המילה "אלגנטית" חזרה שוב ושוב אצל כל מי שפגש במרצדסE קופה 2022, גם כאשר הסתכל בה רק מבחוץ, גם אם הציץ בפנים.
-
תא נוסעים ומטען
כיאה לקופה, הדלתות גדולות ונטולות מסגרת. סביבת הנהג קלאסית ומחוזקת בחומרי דיפון משובחים, תפרים כפולים, פתחי אוורור בעיצוב יפהפה. יותר אלגנטי מזה קשה לבקש. עם מתיחת הפנים, צוידה E קופה בהגה בעיצוב חדש ובמהדורה העדכנית של מערך המחוונים והמולטימדיה המבוסס על שני מסכי "12.3. תרומתם של המסכים האיכותיים והצבעוניים לסביבת הנהג רבה. גלגל ההגה החדש נאה לעין, הפקדים שעליו מופעלים במגע, אך אלה אינם נוחים.
תנוחת הנהיגה מעט נמוכה, ומוסיפה לתחושה שמכסה המנוע ארוך. הכניסה אינה נוחה במיוחד, אבל מרווח הרגליים מספק ומרווח הראש סביר.
 
-
מנוע וביצועים
גרסת E300 הנבחנת כוללת אותו מנוע טורבו־בנזין 2.0 ליטר 4 צילינדרים שכיכב לפני מתיחת הפנים. כעת, עם החידוש, הוא כולל גם מערך היברידי מתון (48 וולט); לגרסה המחודשת תפוקה של 258 כ"ס, ובמצב בוסט המנוע החשמלי יכול להוסיף לתפוקה 14 כ"ס ו-15.3 קג"מ. יחד עם תיבה אוטומטית משודרגת של 9 הילוכים והנעה אחורית, הקופה מגיעה ל־100 קמ"ש ב־6.4 שניות ועד ל־250 קמ"ש.
 
אלה אינם ביצועים מסחררים בימינו, אבל הם אינם חסרים דבר. ההפך. Eקופה מזנקת היטב מהמקום, מייצרת בקלות קצב גבוה, האצות הביניים מצוינות לעקיפה מיידית ובטוחה. המערך ההיברידי מסייע לגלישה הנעימה, וזה גם משפר את צריכת הדלק.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר אינה מבריקה במהירות איטית ועל שיבושים בינוניים וגדולים, והצמיגים צנומי הדופן אינם תורמים. עם זאת, ככל שהמהירות עולה, הנוחות משתפרת, ומחוץ לעיר המכונית נוחה, ומוסיפה לכך איכות נסיעה טובה.
בפניות, במהירות ממש נמוכה תגובות הזנב מעט בוטות, אבל כל שעולה המהירות בפניות, כך הקופה פחות דרמטית, יותר יציבה ונטועה. התגובות להפניית ההגה המהיר (2.2 סיבובים מנעילה לנעילה) חדות אך לא מוגזמות. את החבילה משלימים בלמים עם פעולה יעילה.
 
-
תמורה למחיר
מרצדס E קופה 2022 היא מכונית שקל להעריך, אך מחירה גבוה מאוד גם במונחים של מרצדס.
-
בטיחות
מפרט הבטיחות עשיר ביותר, אבל התגובות שלו — תיקוני סטייה, בלימה בחנייה ולאחור, התרעות — מעט היסטריות ויכולות להבהיל.
-
צריכת דלק
בתוואי המבחן המאתגר, הצריכה עמדה על 8.8 ק"מ/ל', ובשיוט נינוח הייתה בין 13.5 ל־15 ק"מ/ל'.
-
מה חדש במרצדס E קופה וקבריולה 2023
אין שינויים במפרט בשנת המודל 2023.
-
סיכום
מרצדס E קופה משלבת עיצוב מושך, הופעה אלגנטית בחוץ ובפנים, סביבת נהג מהודרת ואווירה של מותרות. הביצועים שלה טובים מאוד, היכולת הדינמית גם ואיכות הנסיעה הכוללת בהחלט ראויה.
מכוניות מסוגה הן זן נדיר כיום, ו־E קופה עומדת במשימה: להעניק לבעליה הרגשה טובה.