מרצדס GLA קלאס 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2020 הושק בישראל הדור השני של ה-GLA הדור הנוכחי מבוסס על פלטפורמת ההנעה הקדמית הקטנה החדשה של מרצדס – המשרתת את שאר גרסאות A קלאס וגם את זו של GLB.
רוב הממדים נותרו דומים לאלו של הדור הקודם, והשינוי הגדול הוא בממד הגובה, 161 ס"מ, המקנה לדגם החדש מבנה מובחן מבעבר של רכב פנאי "אמיתי".
היצע מנועי הבנזין מתחיל ב-1.3 ל' טורבו (163 כ"ס), ומעליו גרסת 2.0 ל' טורבו (224 כ"ס). בקצה ישנן שלוש גרסאות ביצועים מבית AMG עם 306 כ"ס (A35), 387 כ"ס (A45) ועד 421 כ"ס לגרסת העל (A45S).
לצד גרסאות הבנזין הרגילות מוצע ה-GLA גם בגרסה היברידית-נטענת, GLA 250e. גרסה זו משלבת בין מנוע טורבו בנזין (1.3 ל') למנוע חשמלי, ומייצרת הספק משולב של 218 כ"ס ומאפשרת טווח הנסיעה החשמלי של 53-61 ק"מ.
-
עיצוב ונוכחות
הדור היוצא נראה כמו גרסה מוגבהת של A קלאס. מנגד, לדור החדש ממדים ופרופורציות של רכב פנאי, כולל חצאית היקפית בשחור, חיפויי כנפיים מסיביים ומפלטים בולטים.
מלפנים התוצאה מרשימה ורבת נוכחות, אך מהצד ומאחור הרכב נראה מרוכך מהרצוי.
-
תא נוסעים ומטען
בתא הנוסעים בולט מערך MBUX של מרצדס, המתאפיין בצמד צבעוני ומרשים של צגים מחוברים. מערך זה שופע דרכי תפעול, דורש הסתגלות ומחייב זהירות עם מעברים אגביים של היד. לא כל חלקי הפלסטיק איכותיים, כיסוי גג הזכוכית אינו אטום ומערך האוורור רועש.
ברמת הגימור 'פרמיום' האבזור נאה, ועדיין, במחיר כזה אנו מצפים לפתחי אוורור מאחור, בקרת אקלים מפוצלת ולתפעול חשמלי של מושב הנוסע. מושב הנהג נוח, אך חסר מעט תמיכה צידית. המרווח מאחור מצוין. תא המטען אינו ענק (436 ליטר), אך נעזר ברצפה כפולה.
-
מנוע וביצועים
הגרסה היחידה שבחנו בישראל היא ה-GLA הבסיסית, עם מנוע טורבו-בנזין 1.3 ליטר המייצר 163 כ"ס ו-25.5 קג"מ. על הכביש מתגלה המנוע כיעיל, פעולתו זורמת והוא בהחלט מפתיע בביצועיו - אך בסל"ד גבוה צלילו לא תמיד ערב לאוזן. בתנועה רגילה התנהלות התיבה יעילה, אך זינוקים נחושים בעיר ייתקלו לעיתים בתגובה מושהית, וכך גם בזחילה בחניות.
-
נוחות והתנהגות
ההתנהלות נעימה, והרכב מסתדר היטב עם חספוסים בכביש ומתמודד לא רע עם שיבושים גדולים. דווקא שיבושים בינוניים, בייחוד בעיר, מורגשים יותר, וכך גם חיבורי כביש במהירות גבוהה בכבישים הבין-עירוניים. בשיוט רעשי הכביש נוכחים מדי.
בפיתולים רכינת המרכב מורגש, ובשעה שלהגה פעולה מדוייקת, התגובות להפנייתו אינן חדות. עם זאת, אט אט לומדים שהכל מבוקר והיכולת של הרכב גדולה על כוח המנוע (בגרסת הבסיס שנבחנה).
-
תמורה למחיר
דגמי הפנאי של מותגי היוקרה אינם זולים, וה-GLA אף עולה יותר ממתחריו הישירים - כך שלדגם הזה יש בעיה. אבל בזכות היכולת הכוללת הנאה, התמורה ביחס לדגם הקודם שופרה.
-
גרסאות ורמות גימור
מרצדס GLA מוצע בשלוש רמות גימור עיקריות, וכולן מצוידות במערך MBUX הכולל צמד צגים גדולים; ל'אקסקלוסיב' חישוקי "18, תאורת לד, גג זכוכית, תפעול חשמלי למושב הנהג, בקרת אקלים, מחוונים מוקרנים 7" ועוד. ל'פרמיום' חישוקי "19, מחוונים מוקרנים "10.25, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, ממשקי אפל קארפליי/אנדרואיד אוטו ועוד. ל-AMG 'ליין' חישוקי "20, ופריטי גימור ספורטיביים בחוץ ובפנים.
-
בטיחות
מרצדס GLA זכה לציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק של יורו NCAP בשנת 2019, עם 96% בהגנה על מבוגרים, 90% בהגנה על ילדים, 79% בהגנה על הולכי רגל ו-75% על מערכות בטיחות.
בכל הגרסאות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעה על רכב בשטח מת.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק בגרסת GLA200 שבחנו טובה: ביום מבחן מאומץ עבר הרכב 9.6 ק"מ לכל ליטר, וביום טיול רגוע עמדה הצריכה על 14 ק"מ/ל'.
-
מה חדש במרצדס GLA קלאס 2022
אין עדכונים בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
ה-GLA העדכני משופר באופן משמעותי מקודמו צריך להדאיג את המתחרים הישירים.