מרצדס GLC 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ה-GLC הוא המחליף של ה-GLK, הנציג של מרצדס בסגמנט הפנאי קומפקטי-פרמיום. מדובר, למעשה בדור שני ל-GLK, אשר עושה שימוש בקוד הדגמים החדש של מרצדס, לפיו דגמי השטח מתחילים באותיות GL ולאחריהן מצוין אות הדגם עליו הם מבוססים או מקבילים לו במעמד.
לפיכך, כמשתמע משמו, מבוסס ה-GLC על המשפחתית הגדולה של מרצדס - C קלאס.
היצע המנועים מוכר גם הוא מה-C קלאס, כאשר גרסת הבסיס המקומית (GLC250) מסתייעת בשירותיו של מנוע ה-2.0 ליטר טורבו (211 כ"ס) המעביר את כוחו לכל הגלגלים באמצעות תיבה אוטומטית עם 9 היל'; ההיצע הישראלי כולל גם גרסת דיזל (2.2 ליטר, 170 כ"ס).
יש לציין כי מרצדס התייחסו ברצינות ליכולת השטח בעת פיתוח ה-GLC - כמו בדגם היוצא, גם הפעם קיימת אפשרות ל"חבילת שטח", שכוללת מערכת מתלי אוויר, בורר מצבי נהיגת שטח ומיגון גחון.
-
עיצוב ונוכחות
רכב הפנאי החדש מדבר בשפה העיצובית העדכנית של מרצדס והתוצאה נראית טוב בהחלט. הוא נהנה כמובן מהעובדה שהוא חדש לגמרי, אבל גם במבט שני או שלושים ה-GLC הוא מוצלח למראה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים, כמצופה וכנדרש ממרצדס, מרשים מיד עם פתיחת הדלת. עיצוב הפנים מוכר ומזוהה; שלושה פתחי מיזוג במרכז ומעליהם מסך "7 שמתופעל על ידי חוגה ומשטח–מגע. התפעול נוח, וקל ללמוד אותו במהירות. בלוח המחוונים נמצא מסך נוסף בגודל "5.5.
התא מאוד נעים לשהייה, עם שפע עור על המושבים, הדשבורד ובדלתות - אך חלק מהחומרים הרשימו פחות. המרחב מלפנים מעולה בכל המדדים, תנוחת הנהיגה נוחה מאוד והמושבים מציעים שפע אפשרויות כוונון. המושב האחורי נוח אבל הבסיס שלו קצר, ומרווחי הראש והברכיים טובים גם לגבוהים. נפח תא המטען נאה (550 ליטר), אבל הכיסוי מגביל אותו, ובכל זאת הוא שימושי וטוב.
 
-
מנוע וביצועים
ה-GLC התייצב למבחן עם בנזין 2.0 ליטר המייצר 211 כ"ס ו–35.7 קג"מ - והוא משודך לתיבה אוטומטית שיש לה תשעה הילוכים, וזו מעבירה את הכוח לארבעת הגלגלים.
ה–GLC אינו קל משקל (1735 ק"ג), אבל המנוע הגמיש מזיז אותו בקלות רבה. היכולת גבוהה גם בעלייה חדה וממושכת. התיבה פועלת היטב,אך מעט איטית לפעמים.
בשיוט ממוצע נרשמה צריכת דלק של 13 ק"מ/ל', ובימי המבחן המאומצים הממוצע עמד על 9 ק"מ/ל'.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה ב-GLC טובה. מתלי האוויר במכוניות ההשקה עשו עבודה טובה מאוד בספיגת קטעי סלילה לא מושלמים. גם עם צמיגי 20״ והדופן הצנומה שלהם הנוחות הייתה טובה, כאשר פעולה לא מושלמת נרשמת רק על שיבושים חדים. הצמיגים היו לא רק גדולי קוטר אלא גם מאוד רחבים ויצרו לא מעט רעשי כביש שבלטו על רקע השקט ששורר ב-GLC.
בכביש המפותל מרצדס GLC 2018 משרה המון ביטחון, ובכל מצב נהיגה היה נטוע על הכביש ומלא אחיזה בפניות. המינוס של כל היכולת (והמשקל) היה במידה מסוימת של ניתוק.
 
-
תמורה למחיר
למרצדס GLC 2018 הרבה יתרונות ואין לו מגרעות משמעותיות. למעשה, הסעיף היחידי שבו הוא אינו מרשים, הוא המחיר; ה–GLC הוא היקר ביותר בקטגוריה שלו - והפער מגיע עד ל–20% מול גרסאות מקבילות אצל המתחרים הישירים.
-
מה חדש במרצדס GLC 2018
במחצית הראשונה של 2018 נחתו בארץ גרסאות ה-AMG הקיצוניות של ה-GLC.
-
סיכום
מי שמוכן לשלם יותר עבור הסמל, יקבל רכב פנאי מוצלח מאוד.