מרצדס GLC 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במרץ 2019 עבר ה-GLC מתיחת פנים, שהגיעה לישראל במחצית השנייה של השנה. הרכב, שהוצג ביוני 2015, זוכה לעדכון לעיצוב, יחידות כוח חדשות ואבזור מותרות ובטיחות משודרג.
הדגם המחודש מציע עדכון קל לעיצוב החיצוני, כולל יחידות תאורה קדמיות חדשות וקטנות יותר במעט, עם תאורת לד מלא או לד דינמי בתוספת תשלום. שינויים בוצעו גם לסבכה ולפגוש, יש חישוקים קלים חדשים ("17-"20) ומאחור יחידות תאורה מעודכנות ופגוש חדש.
בתא הנוסעים השינוי מינורי עוד יותר, ומתרכז בגלגל הגה שונה ומסך מולטימדיה בגודל "10.25 שיוצע בתוספת תשלום ("7 באבזור תקני). כן יוצע מסך "12.3 לנהג במקום לוח מחוונים רגיל בתוספת תשלום. עוד באבזור: סייעת MBUX של מרצדס מצטרפת ל-GLC לראשונה, עם אפשרות לשימוש בפקודות קוליות בשפה טבעית, בעוד אבזור הבטיחות כולל כעת בקרת שיוט אדפטיבית שגם מזהה פניות וצמתים ומאיטה בהתאם, לצד סיוע במעבר נתיב שמצטרף לסיוע בשמירת נתיב. כאן הנהג נדרש לאותת, ואם הנתיב פנוי הרכב יעבור אליו ויתמקם במרכזו.
מתחת למכסה המנוע בוצע שינוי משמעותי לא פחות - כולל יחידות כוח חדשות לחלוטין. בצד הבנזין הוחלפו המנועים בחדשים, כולל הנעת כלאיים מתונה המבוססת על מערכת חשמל 48 וולט. זו כוללת מנוע חשמלי זעיר (13.6 כ"ס ו-15.2 קג"מ), שמספק סיוע קל בביצועים ומאפשר כיבוי של מנוע הבנזין לזמן ממושך יותר בגלישה ועמידה.
בשלב ראשון יוצעו שתי גרסאות של מנוע 2.0 ליטר טורבו זה - עם 197 כ"ס (GLC 200) או 258 כ"ס (GLC 300). בצד הדיזל, יוצעו שלוש גרסאות של מנוע ארבעה צילינדרים החדש, וכאן ההספקים יעמדו על 163 כ"ס ב-GLC 200d הבסיסית, 194 כ"ס ב-GLC 220d ו-245 כ"ס בגרסת ה-GLC 300d.
-
עיצוב ונוכחות
למרצדס GLC 2019 עיצוב מעוגל, מעודן והרמוני. הופעתו נעימה לעין - אך הוא אינו מושך תשומת לב יתרה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג עשירה במראה ושופעת בפתחי אוורור נאים. החומרים איכותיים, אבל מגע קצת אגרסיבי במשטחים יוצר תחושה כי מתחת לדיפון העור נמצא פלסטיק פשוט.
תנוחת הנהיגה הגבוהה שומרת על מה שמקבלים מרכב פנאי (כמו ב-GLC). המושבים הרחבים נאים ממש כמו ריפוד העור, והם נוחים ומציעים שפע אפשרויות כיוון חשמליות. המרחב מאחור טוב, ותא המטען גדול ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
מרצדס GLC 2019 נבחן כאן בגרסת 250 (טרום מתיחת הפנים): טורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 211 כ"ס ו-35.7 קג"מ, תיבה אוטומטית 9 הילוכים וההנעה כאן כפולה.
המנוע חזק למדי, אך התגובה למצערת אינה חדה ונדרשת לחיצה משמעותית עליה כדי לייצר קצב טוב. כיול תיבת תשעה ההילוכים ויחסי ההעברה הארוכים אחראים לכך שהרכב אינו נמרץ ביציאה מהמקום. התיבה פועלת חלק ונעים, אך לפעמים שילוב ההילוכים מעט מעט גס.
צריכת הדלק נעה בין 8.5 ק"מ/ל' במסלול תובעני לבין 10.6 ק"מ/ל' בנסיעה רגועה.
 
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים רך יחסית, וריסון תנודות המרכב יכול להיות טוב יותר. נוחות הנסיעה בעיר בינונית, גם בגלל שברכב היו חישוקי "19 וצמיגים נמוכי חתך. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה יותר אך נשמעים רעשי כביש ורוח כבר ממהירות שיוט.
היכולת הדינמית טובה מאוד והאחיזה גבוהה. ההגה קל מדי וההפניה הראשונית אינה נמרצת, אבל הוא מדויק; כאמור, היכולת גבוהה, אבל הרכב אינו קליל בנהיגה כזו, והתנהלותו היא כשל רכב מגודל יחסית; לבלמים אין נשיכה ראשונית חזקה מספיק, והתחושה שהם יוצרים היא שהם טובים פחות ממה שהם באמת.
 
-
תמורה למחיר
ה-GLC מציע מענה מאוד משכנע לצרכים של הסגמנט הזה. הוא נראה טוב, מאובזר היטב ומרשים בכל סוג של דרך.
-
מה חדש במרצדס GLC 2019
באפריל 2019 הציגה מרצדס את מתיחת הפנים של ה-GLC63 AMG, גרסת הביצועים של רכב הפנאי בגודל בינוני של המותג. ה-63 המחודשת מתעדכנת קלות מבחינת עיצוב - כולל יחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור, עדכון לסבכה, פתחי מפלט בעיצוב טרפזי חדש וחישוקים קלים שונים בגודל עד "21.
מתחת למכסה המנוע גרסת ה-63 הבסיסית מציעה יחידת כוח מוגדשת בנפח 4.0 ליטר (V8) עם 476 כ"ס ו-66.2 קג"מ. בשידוך לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה, ה-GLC 63 מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.0 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש (270 למי שירכוש את "חבילת הנהג").
גרסת ה-GLC 63S מעלה את הכוח ל-510 כ"ס ואת המומנט ל-71.3 קג"מ, ומשפרת בהתאם את הביצועים - 3.8 שניות ו-280 קמ"ש.
 
-
סיכום
יקר בהשוואה למתחרים, משובח לכשעצמו.