מרצדס GLC 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ה-GLC הוא המחליף של ה-GLK, הנציג של מרצדס בסגמנט הפנאי קומפקטי-פרמיום. מדובר, למעשה בדור שני ל-GLK, אשר עושה שימוש בקוד הדגמים החדש של מרצדס, לפיו דגמי השטח מתחילים באותיות GL ולאחריהן מצוין אות הדגם עליו הם מבוססים או מקבילים לו במעמד.
אם כן, כמשתמע משמו, מבוסס ה-GLC (ברובו) על מכונית המנהלים של מרצדס - C קלאס.
היצע המנועים מוכר גם הוא ממרצדס, כאשר גרסת הבסיס המקומית (GLC250) מסתייעת בשירותיו של מנוע ה-2.0 ליטר טורבו (211 כ"ס) המעביר את כוחו לכל הגלגלים באמצעות תיבה אוטומטית עם 9 היל'; ההיצע הישראלי כולל גם גרסת דיזל (2.2 ליטר, 170 כ"ס), אבל כמובן שבחו"ל ישנן גרסאות חזקות יותר, כולל גרסה היברידית, על בסיס מנוע ה-2.0 ל' טורבו-בנזין.
יש לציין כי מרצדס כן התייחסו ליכולת השטח בעת פיתוח ה-GLC - כמו בדגם היוצא, גם הפעם קיימת אפשרות ל"חבילת שטח", רק שהפעם לא מדובר רק בסט פגושים-צמיגים ייעודי, אלא בהתווספות מערכת מתלי אוויר, בורר מצבי נהיגת שטח (בדומה ל"טריין רספונס" של לנד-רובר) ומיגון גחון.
ה-GLC הגיע לישראל בספטמבר 2015, כשמחיריו דומים לאלו של ה-GLK היוצא.
-
עיצוב ונוכחות
הופעתו של ה-GLC מעודנת ונעימה לעין - אך הוא אינו מושך תשומת לב יתרה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מאוד מרשים - למרות שימוש בחומרי דיפון פשוטים יחסית. מרווח הפנים מעולה בכל כיוון.
-
מנוע וביצועים
למרות המשקל, מנוע הבנזין (2.0 ל' טורבו, 211 כ"ס), יחד עם התיבה בת תשעת ההילוכים מצליחים לשנע את ה-GLC
בקצב משכנע מאוד, גם בעומס. צריכת הדלק במבחן עמדה על 9 ק"מ לליטר - נתון סביר למדי בהתחשב בסגנון הנהיגה, במשקל ובהספק.
-
נוחות והתנהגות
ה-GLC נוח ונעים מאוד - גם אם בעיר הוא לא-לגמרי מרחף מעל פני שיבושים.
 
היכולת הדינאמית טובה, אבל אין מדובר בהתנהגות ספורטיבית - אחרי הכל, ה-GLC רך יחסית ורכב המבחן עטה חישוקי "18 עם צמיגים שמנמנים, שתורמים יותר לנוחות ופחות להתנהגות.
-
תמורה למחיר
ה-GLC הוא אמנם רכב מוצלח מאוד, אך הוא יקר בעשרות אלפי שקלים ממתחריו - ולאו דווקא בצדק.
-
סיכום
מי שמוכן לשלם יותר עבור הסמל, יקבל רכב מוצלח מאוד.