מרצדס GLE 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2019 החל שיווקו של מרצדס GLE חדש, הדור הרביעי של רכב הפנאי הגדול (E-SUV).
ל־GLE מנועי בנזין ודיזל ב־2.0 ליטר (258 כ"ס ו־245 כ"ס), ב־3.0 ליטר (367 כ"ס ו־330 כ"ס), וגם בגרסאות AMG כוחניות עם עד 612 כ"ס ממנוע V8 מוגדש טורבו בנפח 4.0 ל'. בכל הגרסאות לתיבה 9 הילוכים וההנעה כפולה.
ל-GLE ברמת הגימור 'אקסקלוסיב' הבסיסית (רק בדיזל) קפיצי מתכת, וברמת הגימור 'פרמיום' (דיזל ובנזין) קפיצי אוויר.
בכל רמות האבזור מפרט נוחות עשיר, ובמערכות הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב וניטור שטחים מתים; ל'פרמיום' גם בקרת שיוט אדפטיבית.
-
עיצוב ונוכחות
גם הסמל, גם הממדים וגם היציבה של GLE מפגינים נוכחות. הופעתו החיצונית נאה, אמריקאית אם תרצו, אבל מעוצבת כיאות.
 
-
תא נוסעים ומטען
ממד הגובה של ה-GLE מקבל ביטוי בכך שממש צריך לטפס פנימה לתא הנוסעים.
סביבת הנהג נעימה לעין, היא משדרת חוסן מבני, ושילוב החומרים אחראי להופעה עשירה, המודגשת על־ידי צמד הצגים הגדול.
מערך המולטימדיה והתפעול אינו מהדור העדכני ביותר במרצדס, והמשמעות היא שהוא קל משמעותית לתפעול מאשר זה החדש. תנוחת הנהיגה הגבוהה טובה, והמושב נוח אך לא מושלם.
המרחב מאחור מצוין, אך בסיס המושב נמוך והמסעד מוטה מדי. תא המטען הוקטן בגרסה ההיברידית, אך הוא מספק בהחלט.
גג הזכוכית ענק אבל הכיסוי מביך בדקיקותו; ה־GLE שופע מערכות בטיחות שחלקן היסטרי מדי בהתרעות קרבה או אף בתגובה אקטיבית מבהילה.
-
מנוע וביצועים
גרסת הדיזל (400d) מציעה 330 כ"ס ממנוע הדיזל 6 ציל' ובהתאם הביצועים מצוינים בכל מצב. המנוע חלק, מעודן ונעים ופועל היטב עם תיבת ההילוכים ברוב המצבים.
לגרסה ההיברידית-נטענת (320 כ"ס) ביצועים טובים מעט פחות ומנוע הדיזל (2.0 ל', 4 ציל') פחות מעודן. במצב החשמלי ביצועים מספקים ליום-יום.
-
נוחות והתנהגות
רמות האבזור הבכירות מצוידות בקפיצי אוויר שניתן לשנות את גובהם ואופי פעולתם באמצעות מצבי הניהוג, אך אלה אינם אקטיביים. הכיול הבסיסי נוטה לצד הרך, נוחות הנסיעה הכוללת טובה, והרכב שקט בפנים עם בידוד טוב של רעשי כביש ורוח.
עם זאת, אותה רכות מקשה במעבר על שיבושים מורכבים, ולכך מצטרפים גם רעשי מתלים.
למרות גודלו, משקלו וייעודו, ה-GLE מפתיע בכל הקשור להתנהלות הדינמית - ואפילו מהנה לנהיגה. פעולת ההגה מדויקת, גם אם זה אינו תקשורתי במיוחד.
בגרסה הרגילה לבלמים עוצמה טובה והתנגדות ראויה לדעיכה.
בגרסה ההיברידית הבלמים חסרים עוצמה ונשיכה, ופוגמים בביטחון בעצירות ממהירות גבוהה.
-
תמורה למחיר
המחיר בהחלט יקר, ויקר מהמתחרים ברוב הגרסאות. חריגה לטובה היא הגרסה ההיברידית-נטענת, שמציעה שילוב של טווח חשמלי נאה ושבעה מושבים.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן מאומץ של גרסת הדיזל עמדה על 9.4 ק"מ לליטר ו-12 ק"מ לליטר בשיוט.
לגרסה ההיברידית גם צריכת דלק טובה יותר – 11.1 ק"מ לליטר במבחן דרכים ללא החלק החשמלי וכ-12.5 ק"מ לליטר בשיוט.
-
טווח נסיעה
טווח הנסיעה החשמלי בפועל הוא כ-65 ק"מ.
-
מה חדש במרצדס GLE 2022
אין עדכונים בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
רכב פנאי איכותי ויוקרתי - והמחיר בהתאם.