מרצדס GLE 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2019 הושק GLE חדש. רכב הפנאי הגדול של מרצדס מציע יותר מרווח, עיצוב חדש וטכנולוגיות מתקדמות. הרכב החדש מציע בסיס גלגלים ארוך בשמונה ס"מ (כעת 299.5), וישווק גם בגרסאות שבעה מושבים.
מבחינת עיצוב, הדגם החדש לא מחולל מהפכות - עם אבולוציה של עיצוב קודמו, שהיה בעצמו מתיחת פנים קלילה בלבד ל-M-קלאס של 2011. בתא הנוסעים השינוי משמעותי יותר, עם מעבר לקו המודרני של היצרנית, שכולל מסכי מידע ענקיים ויותר אבזור. מרצדס גם תציע בדור החדש לראשונה את מערכת המולטימדיה והתפעול המתקדמת שלה, "MBUX", שמאפשרת ביצוע פעולות שונות ברכב על-ידי מחוות ידיים ופקודות קוליות.
הדור החדש של ה-GLE מצטייד גם במבחר מנועים חדש לחלוטין, שיכלול מבחר גרסאות בנזין, דיזל וכלאיים (בנזין-חשמל), כמו גם במערכת חשמל משודרגת, 48 וולט, ששולטת לראשונה גם על מערכת המתלים. כתוצאה מכך התאפשרה שליטה נפרדת בכל מתלה אוויר בנפרד, כך שהמערכת יכולה להקשיח קפיץ ובולם בכל גלגל בנפרד לנוחות וליציבות מרבית.
מרצדס GLE 2019 יציע שלל מערכות בטיחות, בהן זיהוי מוקדם של היווצרות פקק, למשל ביציאה מוסתרת מעיקול בכביש. בנוסף, עד מהירות של 60 קמ"ש בכבישים בינעירוניים, ניתן יהיה להפקיד בידי המכונית את מרבית אחריות הנהיגה - תודות למערכת לשמירת מרחק מהרכב מלפנים ושמירת הרכב במרכז הנתיב.
-
עיצוב ונוכחות
כבר במבט ראשון ברור שמדובר ב-GLE, בייחוד בגלל מבנה הקורה האחורית, והיחסים שבין מכסה המנוע לשמשה הקדמית. אבל הוא מרשים יותר וכנראה הנאה בסדרה מאז הוצגה. החזית והאחוריים מיישרים קו עם שפת העיצוב החדשה כדי ליצור רכב שנראה בולט ודינמי יותר. ולמרות שגדל הוא אינו נראה מגושם.
-
תא נוסעים ומטען
בתא הנוסעים חומרים איכותיים ונאים, יחד עם צמד מסכים ברזולוציה גבוהה ותאורת אווירה, יוצרים מראה מודרני ומזמין. הצגים הצבעוניים נאים ובהחלט יכולים לספק תעסוקה בפקקים, עם שפע אפשרויות והרבה דרכי שליטה. לעיתים נדרשת חפירה בתפריטים כדי להגיע לפרטים פשוטים, אבל לרוב זה סביר אחרי תהליך הסתגלות. עם זאת, קורה שנגיעה מקרית בפקדי המגע שעל ההגה או משטח השליטה מחליפה תפקוד באחד המסכים.
ממושב הנהג התחושה היא של רכב גדול והראות לאחור מעט מוגבלת (טוב שיש שפע מצלמות). מאחור המרחב מעולה והאווירה נעימה. חבל שזווית בסיס המושב האחורי קצת מוזרה.
נוחות הכניסה לשורה השלישית סבירה לקטני מידות והיא תתאים בעיקר לילדים. לתא המטען נפח גדול, שנע בין ל-860-630 ליטר בהתאם לכיוון המושבים במרכז.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל החדש פשוט מצוין. למרות שזו הגרסה החלשה יותר שלו (272 כ"ס ו-61.2 קג"מ), הביצועים מעולים.
בעיר המנוע אינו חרישי, אבל מייצר צליל גברי שהופך נעים יותר כשהסל"ד עולה. בניגוד להרבה מנועי דיזל, התחושה היא שהוא שמח לטפס בסל"ד. תיבת התשעה הילוכים זורמת רוב הזמן ופועלת היטב.
תצרוכת דלק עמדה על 9.1 ק"מ לליטר במבחן מאומץ ובשיוט 12.7.
 
-
נוחות והתנהגות
למרות שימוש בקפיצי אוויר (אך לא במערך אקטיבי), נוחות הנסיעה אינה אחידה. רוב הזמן התחושה נעימה אך על שיבושים מסוימים, בייחוד במהירויות איטיות, נוצרת תחושה עסוקה. רעשי הכביש בולטים, אבל במהירויות רגילות התחושה נעימה ומעודנת.
גם בתנועה ה-GLE לא מסתיר את גודלו - זה אינו כלי רכב ש"מתכווץ" סביב הנהג בפניות. אבל למרות שהוא רוכן בעיקול ולא תמיד מאוד מרוסן, עדיין ניתן לצלוח פיתולים במהירות וביכולת מרשימה, תוך שהרכב מגיב נכון להעברות משקל. חבל רק שלבלמים חסרה עוצמה.
 
-
תמורה למחיר
המחיר אינו זול, אבל כאשר משווים למתחרים וזוכרים שמדובר בגרסת שבעה מושבים מהודרת, התמורה נראית הוגנת.
-
מה חדש במרצדס GLE 2019
בתחילת 2019 הציגה מרצדס גרסת AMG ספורטיבית ראשונה ל-GLE, ה-"53". מתחת למכסה המנוע שוכנת יחידת כלאיים מתונה, או "גדישת EQ" בשפת מרצדס (EQ Boost). מדובר במערכת המתבססת על מנוע טווין-טורבו בנזין עם שישה צילינדרים בטור ונפח של 3.0 ליטר, שמספק 435 כ"ס ו-53 קג"מ מנוע עזר חשמלי, שממוקם בין המנוע לתיבת ההילוכים (אוטומטית עם תשעה יחסי העברה), מפיק 22 כ"ס ו-25.5 קג"מ, ונועד בעיקר לכפר על השהיית הטורבו בסל"ד נמוך. מנוע זה לא מניע את הגלגלים לבד, אך מאפשר כיבוי מנוע הבנזין לפרקי זמן ממושכים יותר בגלישה ועמידה.
גרסת ה-55 AMG מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.3 שניות, ולמהירות מרבית של 250 קמ"ש (מוגבלת אלקטרונית).
 
-
סיכום
מרצדס GLE 2019 שמשלב אווירה עשירה ומודרנית עם מרחב וביצועים טובים - ולמרות התחושה המגודלת גם היכולת גבוהה.