MG ZS 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בנובמבר 2024 הושק בישראל הדור השני של רכב הפנאי הקטן MG ZS.
הדגם החדש ראה אור שבע שנים לאחר קודמו, והוא מוצע כמוהו עם מנוע בנזין, הנעה חשמלית ובגרסה היברידית – וזאת האחרונה היא החונכת את הדור השני בישראל.
הדור החדש של ZS גדול מקודמו; אורך בסיס הגלגלים 261 ס"מ ואורך המרכב 443 ס"מ, רוחבו 182 ס"מ וגובהו 163.5 ס"מ. נפח תא המטען 443 ליטרים והמשקל 1410-1420 ק"ג. להשוואה, בסיס הגלגלים בדגם הפורש היה 258 ס"מ ואורכו 432 ס"מ.
הגרסה ההיברידית חולקת אותה מערכת המשרתת את MG3 - מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.5 ליטר החובר למנוע החשמלי כדי לייצר הספק משולב של 194 כ"ס. למערכת תיבה אוטומטית עם 3 הילוכים וההנעה הקדמית. הביצועים: 8.7 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 168 קמ"ש. במערכת מנוע חשמלי נוסף האחראי על טעינת הסוללה ולזו אנרגיה של 1.83 קוט"ש.
-
עיצוב ונוכחות
החזית של ZS דומה לזו של MG3 עם הסבכה הנמוכה. התוצאה נעימה יותר לעין מהדגם היוצא שנראה קצת גמלוני בהשוואה. ועדיין ZS נראה בעיקר רכב פנאי גנרי, אומנם גדול מהמקובל בקטגורית B-SUV, אך די אנונימי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נעימה לעין בזכות שילוב גוונים בהירים בדיפון ובריפוד דמוי העור, אלה יוצרים תחושה אוורירית והיא נראית טוב. איכות החומרים אינה גבוהה ויש חלקים נוקשים לתחושה ודקים למגע. וכן, היינו שמחים לכיסוי פחות דקיק בגג הזכוכית.
בסביבת הנהג בולטים בורר הילוכים "אמיתי", ולחצן התנעה ריבועי מתחכם. העיצוב הכולל עכשווי, אך מרכיבים אחדים מעט מיושנים.
כיאה לרכב שמקורו סיני, עיקר התפעול של המערכות נעשה מהצג, ובעניין זה נחוצה סבלנות. הטיפול בתפריטים טוב מאשר בדגמים אחרים המגיעים מסין, ועדיין, תמיד צריך לעבור מספר תפריטים כדי להגיע לדבר הנחוץ.
כמובן שניתוק מערכות הבטיחות הצפצפניות דורש חפירה בתפריטים, מה שמפגיש את האצבעות עם צג מגע שאינו מספיק רגיש ללחיצות. בקרת השיוט האדפטיבית שומרת על מרחק גדול מדי בהתחשב בתנועה הים תיכונית, והתנהלותה לא הייתה אחידה.
תנוחת הנהיגה הגבוהה מעניקה שדה ראייה טוב לפנים, אך פחות טוב לצדדים. מה שעלול להפריע יותר הוא היעדר אפשרות לכוון את גלגל ההגה למרחק, וגם יחסי ההגה/דוושות אינם מושלמים. מושב הנהג מתכוונן חשמלית אך אינו נוח במיוחד.
מאחור המרחב מאוד מפתיע, ונדיב ביחס למקובל בקטגוריה. לתא המטען נפח נאה, מבנה דו-קומתי יעיל ושימושי והכיסוי טוב.
-
מנוע וביצועים
הרכב יוצא לדרכו ומתנהל באופן נמרץ, ומעניק תחושה קלילה וזריזה כל עוד יש מספיק אנרגיה בסוללה. מנוע הבנזין מתעורר לא פעם כדי לטעון אותה ולפעמים עושה זאת באופן קולני.
האתגרים מתחילים בנסיעות ארוכות ובייחוד בעליות מתמשכות ומאמצות, כאשר הסוללה נגמרת וההתנהלות מתבצעת על ידי מנוע בנזין שאינו חזק (102 כ"ס, 13.1 קג"מ). או אז נפילת הכוח מורגשת, והמנוע, שגם עסוק בטעינה, עולה לסל"ד גבוה שם הוא רועש.
גם בעקיפות ההאצה לא תמיד עקבית, ולפעמים נוצרת השתהות לפני שהכוח מגיע. כתוצאה מכל אלה הרכב לא תמיד מייצר את הביצועים שנתוניו מבטיחים.
-
נוחות והתנהגות
כמעט כרגיל ברכבי פנאי קטנים, נוחות הנסיעה סבירה אך לא מצטיינת. המפגעים מורגשים בייחוד בחלק האחורי ולאחר מעבר על פסי האטה הריסון חסר. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה יותר, אך אותו חוסר ריסון מורגש בנדנוד כשהאספלט גלי.
בנסיעה בשבילים הוא אינו נוח, אך הוא משדר חוסן מבני ראוי בניגוד לחלק ממתחריו. גם רעשי הרוח והכביש בולטים, אך לא באופן חריג לקטגוריה.
היכולת הדינמית טובה, למרות שהמרכב רוכן באופן מורגש תחת עומס בעיקולים. לרוב האחיזה נאותה, אך הכוח הרב עשוי במצבים מסוימים לאתגר את אחיזת הצמיגים הקדמיים. בקרת היציבות שנדרשת לרסנו משתהה לעיתים, והדבר קורה גם כאשר מאלחשים אותה.
להגה משקל ופעולה נכונים מהמקובל בדגמים סיניים רבים של מותגים אחרים. הבלמים חסרי נשיכה ועוצמה ואינם נוסחי ביטחון בירידות ארוכות. פעולתם מדויקת מהמקובל בתחום ההיברידי ועדיין לא מושלמת. גם הבלימה הרגנרטיבית אינה תמיד מדויקת.
-
תמורה למחיר
מחירו של MG ZS מעט גבוה ביחס לדגמי פנאי קטנים אחרים. בתחום ההיברידי הוא ניצב מול טויוטה יאריס קרוס - שנופל ממנו בתחומים רבים, אך נהנה ממוניטין טובים בהרבה. השוואה לדגמים לא היברידים מחמיאה ל-ZS עוד פחות - עם מתחרים מרשימים יותר (פיג'ו 2008, סיאט ארונה) במחיר דומה. התמורה, אפוא, בעייתית.
-
גרסאות ורמות גימור
הדגם החדש מוצע בישראל ברמת הגימור 'לקשרי' והוא מקושר לאפליקציית תפעול ייעודית של MG. במפרט האבזור תאורת לד, חישוקי "18, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, צג מולטימדיה "12.3 עם ממשקי קארפליי ואנדרואיד, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים עם פתחים מאחור, תפעול חשמלי למושב הנהג, ריפודי דמוי עור. גג שמש מוצע בתוספת מחיר צנועה.
-
בטיחות
MG ZS החדש טרם נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP.
במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור היקפי של שטח מת ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק ביום המבחן ובתוואי מאמץ הייתה 14 ק"/ל', בשיוט נינוח 16 ק"מ/ל' ובתנועה עירונית למעלה מ-20 ק"מ/ל'. נתונים נאים.
-
מה חדש בMG ZS 2025
תחילת שיווק הדור החדש בישראל, בנובמבר 2024.
-
סיכום
רכב פנאי חסכוני וסולידי - אך מחירו גבוה מדי.