מיצובישי אאוטלנדר 2013 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בשנת 2012 השיקה מיצובישי את הדור החדש של רכב הפנאי המצליח, האאוטלנדר. הדגם החדש נשען על בסיס קודמו ומכאן הממדים הדומים. עם זאת, היה זה הכלי הראשון של המותג בארץ שהשתמש בטכנולוגיית הקליר-טק, שתרמה להפחתת משקל של כ-100 ק"ג ולחסכון דלק משמעותי. בניגוד לעבר, כל הגרסאות יצוידו במנוע 2.0 ליטר בנזין, המבוסס על המנוע הקודם, אך עם מספר שיפורים טכנולוגיים. המנוע מייצר 150 כ"ס, משודך לתיבה רציפה והוצע עם מנגנון עצור-וסע.
מיצובישי אאוטלנדר 2013 שווק בגרסת חמישה או שבעה מושבים, הראשונה עם הנעה קדמית והשנייה עם קדמית או כפולה. הוא נמכר בשלוש רמות גימור: 'אינסטייל' (הנעה קדמית), 'סופרים' (הנעה כפולה) ו'עלית' (Elite).
כל הגרסאות צוידו ב-7 כריות אוויר, חישוקים קלים, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע עם שליטה מההגה, העברת הילוכים מההגה, ובלוטות'. לרמת הגימור סופרים יש בנוסף גם צג מגע, מצלמה אחורית, וגג נפתח, ואילו לרמת גימור עלית דלת אחורית חשמלית, עור ותפעול חשמלי למושב הנהג.
-
עיצוב ונוכחות
מיצובישי אאוטלנדר 2013 מבוסס אומנם על קודמו, אך הם רחוקים מאוד זה מזה. הקודם נראה קליל וספורטיבי, בעוד החדש נראה עגלגל ואנונימי.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים הפך גם הוא מבוגר. האיכות שופרה, אך סביבת הנהג עדיין נחותה מהמיטב בתחום ונראית שמרנית ומיושנת. ולמרות שהרכב מצויד היטב גם בגרסת הבסיס, התחושה אינה עשירה אלא פשוטה וקודרת.
תנוחת הנהיגה גבוהה, המושב נעים אך מעט חסר תמיכה לגב תחתון. מאחור חסרים פתחי אוורור ליושבים, אך המרחב נאה. המרחב בשורה השלישית תלוי במיקום המושב המרכזי, הנע על מסילה. המרחב סביר למושבים בסגנון הזה. קיפול השורה האחורית יוצר תא מטען שימושי וגדול, אך כשהשורה בשימוש, התא קטן.
 
-
מנוע וביצועים
נתון ההספק של מנוע הבנזין נשמע צנוע, אולם בזכות זמינות כוח טובה הוא אינו מרגיש חלש. התיבה הרציפה משתהה קצת בזינוק, אבל אחרי כן הוא עומד בקצב. בשיוט בין עירוני מביאים המנוע ויחסי ההעברה הארוכים תנועה נעימה, ואולם בקצב משתנה, האצות או טיפוס בעליות, נוצר רעש שאינו מזמין במיוחד.
-
נוחות והתנהגות
בעיר נוחות הנסיעה בינונית, והמתלים מייצרים הרבה רעש. בשיוט הנוחות משתפרת והמתלים מתמודדים טוב יותר עם שיבושים. למרות שיפור הבידוד, האאוטלנדר עדיין רועש למדי.
בניגוד לאאוטלנדר הקודם, שהעניק תחושה ספורטיבית בנהיגה, החדש בטוח ומיושב. עם זאת, בהאצה הרכב מאבד אחיזה בגלגלים הקדמיים הקלילות יתירה, וההגה חסר דיוק וליניאריות, וסובל מלוחמת מומנט מורגשת.
 
-
תמורה למחיר
התמחור המושך של גרסת שבעת המושבים הבסיסית, הופך אותה לתמורה טובה למחיר. שאר הגרסאות יקרות ופחות מושכות ביחס למתחרות.
-
מה חדש במיצובישי אאוטלנדר 2013
התחלת השיווק של הדור החדש בדצמבר 2012.
-
סיכום
האאוטלנדר החדש הוא רכב נעים ושימושי - אך אינו מצטיין באף תחום, ומציג חבילה לא מספיק מושכת, פרט למחירה האטרקטיבי של גרסת שבעת המושבים הבסיסית.