מיצובישי ספייס סטאר 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ספייס סטאר היא דור שישי לדגם הסופרמיני של מיצובישי, שלאורך ההיסטוריה נמכר תחת שמות שונים. יש לה גם אחות סדאנית, שבישראל משווקת כמיצובישי אטראז'.
הדור הנוכחי הגיע לישראל ביוני 2013, וכדי להתמודד עם המתחרים הגדלים והמתחדשים, עודכן ספייס סטאר 6 פעמים (!). בנוסף, ב-2020 היבואנית "הורידה" את ספייס סטאר קטגוריה מבחינת מחיר, ומאז המכונית מתחרה בקטגורית מיני מול דגמים קטנים ממנה.
בחרטומה מנוע 1.2 ליטר, 3 צילינדרים, עם 71 כ"ס בשידוך לתיבה אוטומטית רציפה.
-
עיצוב ונוכחות
חרטום "המגן הדינמי" של מיצובישי עוזר למכונית להציג פנים אסרטיביות, אבל שאר העיצוב פחות משכנע.
-
תא נוסעים ומטען
החומרים פשוטים, והמראה הכללי יוצר תחושה ענייה ומיושנת.
האבזור עשיר, אבל ללא יתרון על המתחרות. הנדסת האנוש לא טובה: ההגה נע רק בציר הגובה, המיזוג רועש, השמש משתקפת בלוח המחוונים ובמולטימדיה, ומיקום חלק מהלחצנים לא מוצלח.
המרחב סביר גם מלפנים וגם מאחור, אך המושב האחורי אינו נוח. תא המטען הוא מהגדולים בקבוצת המיני (235 ל').
-
מנוע וביצועים
שינוי התמחור של המכונית אל מול קטגוריית המיני, מתבטא בכך שכעת, ביחס למתחרות, הביצועים סבירים. המנוע עצמו בעל אופי מחוספס, והוא רועש במאמץ ורועד בעמידה. התיבה איטית בפעולתה, אך חלקה ונעימה ביחס לתיבות הרובוטיות של חלק מהמתחרות.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית והמכונית מתקשה לספוג שיבושים קטנים וגדולים. ככל שעולה המהירות המצב משתפר, אבל אז חודרים רעשי הדרך השונים: מתלים, כביש, רוח ומנוע.
היכולת הדינמית סבירה ותפוקת המנוע הצנועה אינה מאתגרת את האחיזה בפניות. עם זאת, מורגשת רכינת מרכב מוחשית בסיבובים, והרכב מפגין רגישות לרוחות צד. בצד החיובי, לספייס סטאר קוטר סיבוב מצוין של 9.2 מטרים שמסייע מאוד בתמרון ובחניות.
-
תמורה למחיר
ספייס סטאר לא הצטיינה כסופרמיני, אבל כאשר היא מתחרה בליגת המיני היא רושמת כמה יתרונות: מרחב ותא מטען נדיבים, אבזור סביר, תיבה רציפה נעימה (ביחס מהתיבה החד-מצמדית של המתחרות). עם זאת, מדובר ברכב פשוט ומיושן והתמורה בינונית בלבד.
-
גרסאות ורמות גימור
מיצובישי ספייס סטאר מוצעת בישראל בגרסה אחת – 1.2 ל', 71 כ"ס, תיבה רציפה – ובשלוש רמות גימור.
'אינסטייל' מציעה מערכת מולטימדיה עם קישוריות לאנדרואיד ואפל, חיישני גשם ועוד.
'סופרים' מוסיפה בעיקר חישוקי 15 אינץ', עמעום אוטומטי לאורות הדרך.
'פרימיום' מוסיפה כניסה והנעה ללא מפתח, ריפוד משולב דמוי-עור ובד, קיפול חשמלי למראות הצד, תאורת לד מלאה, פנסי ערפל ועוד.
-
בטיחות
ארגון EuroNcap העניק לספייס סטאר ארבעה כוכבי בטיחות ב-2013. אולם מדובר במבחן ישן ופחות מחמיר מהמקובל היום, כך שהציון אינו רלוונטי כיום.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות דל ביחס לנהוג כיום וכולל מערכת בלימה אוטונומית עד למהירות של 80 קמ"ש והתראה על סטייה מנתיב בלבד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן הדרכים המאומץ עמדה על 11.5 ק"מ לליטר, נתון גבוה ביחס לביצועים. אולם בשימוש מתון קיבלנו 15.9 ק"מ לליטר.
-
מה חדש במיצובישי ספייס סטאר 2023
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
המתחרות שהתמעטו הובילו לכך שלספייס סטאר יש כיום יתרון עיקרי אחד – תיבת הילוכים (רציפה) מוצלחת מהתיבה (החד-מצמדית) של המתחרות. אולם ברוב התחומים היא מתקשה לשכנע.