קיה EV9 - אוטו 

קיה EV9

קיה EV9 מידע כללי

קטגוריה: פנאי/שטח גדול
גירסה מומלצת:
563 ק"מ
שנת השקה: 2024

קיה EV9 יתרונות וחסרונות

יתרונות הופעה, אבזור, מרווח לשבעה, שימושיות, טווח נסיעה
חסרונות ביצועים בגרסת בסיס, נוחות נסיעה, איכות חומרים
בשורה התחתונה גדול, מרשים - ויקר מדי

קיה EV9 2025 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד
  • רקע כללי

    קיה EV9 הוא רכב פנאי גדול (E-SUV) עם שלוש שורות מושבים ומקום לעד שבעה נוסעים. הדגם הוצג לראשונה בשנת 2023 וכמו מרבית הדגמים החשמליים של היצרנית הוא מבוסס על פלטפורמת E-GMP הייעודית והמתקדמת לרכב חשמלי של יונדאי-קיה.

    עם דגם זה הציגה קיה את שפת העיצוב החדשה שלה לרכב חשמלי, וזו באה לידי ביטוי בדגמים החשמליים העדכניים שהוצגו לאחריו. ממדיו נדיבים ביותר, מקבילים לכלים דוגמת פורד אקספלורר.

    היצע יחידות ההנעה מתחיל בגרסת ההנעה האחורית עם מנוע יחיד המפיק 203 כ"ס וממשיך לגרסת הנעה כפולה (שני מנועים) עם הספק של 385 כ"ס.

    הסוללה זהה: 99.8 קוט"ש המבטיחה טווח של 563 ק"מ בהנעה אחורית או 505 ק"מ בכפולה. טעינה מהירה אפשרית עד 350 ק"ו.

  • עיצוב ונוכחות

    קיה EV9 הוא רכב גדול, אבל הוא מושך מבטים לא רק בגלל ממדיו. העיצוב הבוטה, המבוסס על זוויות ומשטחים אומר את דברו, וזה מעניק לו מופע ייחודי, לא כזה של "עוד אחד".

  • תא נוסעים ומטען

    תא הנוסעים מציג את היתרונות של רכב כזה בתחום מרחב ושימושיות, וחסרונות כמו שימוש בחומרי דיפון שאינם הולמים את המעמד והמחיר.

    המערכות בסביבת הנהג ברורות להתמצאות וקלות לתפעול. במרכז כמובן צג מולטימדיה גדול ("12.3) הנמצא במסגרת אחת עם המחוונים המוקרנים.

    מתחת לצג משולבים באלגנטיות בדיפון דמוי-עץ לחצנים לקיצורי דרך. כאשר האור מבחוץ חזק, הכיתובים עליהם לא תמיד קריאים ולעיתים אינם מגיבים היטב ללחיצה.

    בניגוד לחשמליות רבות אחרות, המיזוג פעל כאן מצוין גם באחד הימים החמים בשנה.

    תנוחת הנהיגה הגבוהה ומכסה המנוע המגודל והשטוח מעצימים את התחושה כי זהו 'רכב ענק'; שדה הראייה לפנים מצוין, אבל מוצלח פחות לסביבת הרכב, גם לאחור; טוב שיש מצלמות. המושבים נוחים גם בגרסה הפשוטה יותר, ולאלה לא רק תפעול חשמלי אלא גם אוורור.

    אחד היתרונות הגדולים של EV9 הוא היותו רכב שבעה מקומות אמיתי. לגרסה הבסיסית גם יתרון על זו המהודרת שיש לה שני מושבים נפרדים במרכז במקום ספסל לשלושה.

    המרחב בשורה השנייה מצוין, והיא מאובזרת בנדיבות.

    הכניסה לשורה השלישית נוחה, והיא מרווחת משמעותית ממה שדגמים קרובים מציעים.

    חלל ההטענה, גם כאשר כל המושבים במקומם, עדיין נאה. הרצפה מעט גבוהה, אך המבנה שימושי. מכאן ניתן לקפל את שורת המושבים השלישית באופן חשמלי להגדלה משמעותית של נפח ההטענה מ-333 ליטרים ל-828 ליטרים.

  • מנוע וביצועים

    EV9 הוא רכב פנאי גדול וכבד (2.5 טון), ובגרסה שנבחנה הנתונים שלו (204 כ"ס, 35.7 קג"מ) מנפקים ביצועים סולידיים ביחס (9.4 ש' ל-100). רוצים יותר? ההנעה הכפולה מציעה הרבה יותר (5.3 ש' ל-100) ביותר כסף ובפחות טווח (10%).

    בכל הקשור לאופן התנועה – צבירת מהירות והאצות ביניים – הוא דומה לדגמים קרובים עם מנועי דיזל, כולל הנינוחות וחוסר המאמץ.

  • נוחות והתנהגות

    בייחוד בעיר מערכות הבטיחות נוטות להציק בצפצופים. אחת לכמה דקות הרכב הציע גם שנעשה עצירת קפה. זה קצת מוגזם.

    נוחות הנסיעה בעיר נאותה אך אינה מצטיינת. הרכב מסנן היטב שיבושים קטנים וטלאים, אך הוא נע מדי על שיבושים בינוניים וגדולים.

    מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה יותר, אך אותו חוסר בריסון מוצא ביטוי בנדנוד בכביש גלי. רעשי הרוח בולטים אבל בידוד רעשי הכביש טוב.

    כאשר יורדים לשבילים, נוחות הנסיעה עדיין אינה מוצלחת.

    מכיוון שזהו רכב גדול וההגה שלו 'ארוך' (כמעט 3 סיבובים מנעילה לנעילה), התמרון ברחובות ממש צרים ובחנייה אינו קל תמיד.

    הוא אינו מאותם כלים גדולים המתכווצים סביב הנהג בנהיגה בכביש המפותל, אך יכולתו הדינמית טובה ואף מפתיעה.

    במצבי קיצון הבלמים חסרים לעיתים דיוק והדרגתיות, ועם זאת טובים מהמקובל בתחום החשמלי.

  • תמורה למחיר

    זהו דגם פנאי גדול המשלב הנעה חשמלית לשבעה נוסעים, ומחירו גבוה באופן משמעותי מדגמים מגודלים אחרים של קיה – והוא קרוב כבר לדגמים של מותגי יוקרה (אבל לא לשבעה). התמורה, אפוא, בעייתית.

  • גרסאות ורמות גימור

    קיה EV9 מוצע בישראל בשתי גרסאות – הנעה אחורית, 203 כ"ס, 565 ק"מ או הנעה כפולה, 385 כ"ס, 505 ק"מ.

    לגרסת ההנעה אחורית ברמת גימור 'פרימיום' רשימת אבזור הכוללת: חישוקי 19 אינץ', 7 מקומות ישיבה, חלון שמש בגג, מערך מצלמות וחיישני חניה היקפי, מושבים קדמיים עם תפעול חשמלי, חימום ואוורור, בקרת אקלים תלת-אזורית, לוח מחוונים מוקרן ומסך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ' ועוד.

    גרסת ההנעה הכפולה ב-'GT-ליין' מציעה 6 מקומות ישיבה, חישוקי 21 אינץ', שני מושבים נפרדים כולל הדום ותפעול חשמלי בשורה השניה, עיסוי למושבים מלפנים, קיט עיצוב ספורטיבי, תצוגה עילית, מערכת שמע מבית 'מרידיאן' עם 14 רמקולים ועוד.

  • בטיחות

    קיה EV9 2024 החדש נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2023 וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם 84% בהגנה על מבוגרים, 88% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל ו-83% במערכות בטיחות.

    מערכות הבטיחות המתקדמות כוללות: בקרת שיוט אקטיבית, ניטור אקטיבי של שטח מת, תיקון סטייה מנתיב ומרכוז הרכב, בלימה אוטונומית כולל בנסיעה לאחור, מניעת תאונה של רכב חוצה בצומת, מערכות התרעה על שכחת ילד ופתיחת דלת מסוכנת.

  • טווח נסיעה

    ביום המבחן הלוהט הצריכה בפועל עמדה על 4.3 ק"מ/קוט"ש, לטווח של כ-430-440 ק"מ. נאה.

  • סיכום

    רכב פנאי חשמלי גדול ומרשים עם מקום אמיתי לשבעה נוסעים. חבל רק שהמחיר הגבוה פוגע באטרקטיביות שלו.

קיה EV9 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג קיה EV9
קיה EV9 גרסאות חשמליות טווח נסיעה כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
563 ק"מ (WLTP)
203
החל מ- 3,352 ₪
429,000
505 ק"מ (WLTP)
384
החל מ- 3,821 ₪
489,000
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות ומבחני דרכים קיה EV9

ברשותך קיה EV9?

ציון ותגובת גולשים

קיה EV9 מתחרים

מתקדמים לרכב הבא? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
auto image
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעת מימון בהחזר חודשי מותאם עבורך*

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.9%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5