אודי Q8 e-tron 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
באוקטובר 2022 אודי הכריזה על מתיחת פנים לרכב הפנאי החשמלי שלה e-tron (הוצג ב-2018), במסגרתה שינתה היצרנית גם את שמו של הדגם שמכונה מעתה אודי Q8 e-tron.
מתיחת הפנים של הדגם הייתה משמעותית יחסית וכללה כמובן שינויים מתבקשים לעיצוב החיצוני שהוא עדכני ורענן יותר. בנוסף, מקדם הגרר שופר מ-0.28 ל-0.27 – נתון נאה לרכב פנאי.
באודי לא הסתפקו רק בשם ובמראה וגם העניקו ל-Q8 המחודש בוסט טכנולוגי נדרש: לגרסת 55 הספק זהה לעבר (עד 408 כ"ס) אולם המנוע האחורי משופר והסוללה גדולה מבעבר – 114 קוט"ש במקום 95 קוט"ש בעבר.
בזכות שינויים אלה באודי מדווחים על טווח נסיעה משופר באופן ניכר – עד 504 ק"מ, שיפור של יותר מ-100 ק"מ. גם קצב הטעינה המירבי שופר ועומד כיום על עד 170 ק"ו (150 ק"ו בעבר).
השיווק של אודי Q8 e-tron המחודש בישראל החל במאי 2023.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של Q8 e-tron נאה ומוצלח אך הוא דומה מאוד לדגם המקורי אשר הוצג בשנת 2018.
-
תא נוסעים ומטען
בסביבת הנהג מופע עדכני למדי הכולל שלושה מסכים – לוח מחוונים, מולטימדיה ומערך מיזוג ובקרות. איכות החומרים גבוהה וההרכבה מצוינת. הנדסת האנוש טובה ביחס למקובל כיום ולעושר האפשרויות.
מושב הנהג נוח מאוד ותנוחת הנהיגה גבוהה.
המרחב מאחור מצוין לשני נוסעים ואפילו לשלישי יהיה מקום מספק.
תא המטען גדול (569 ל') ושימושי מאוד. מלפנים תא מטען קטן (80 ל') נוסף במבנה שימושי אך הגישה אליו איננה נוחה.
-
מנוע וביצועים
אודי Q8 e-tron בגרסת 55 שנבחנה מעמיד לרשות הנהג 408 כ"ס וכמעט 68 קג"מ – והביצועים בהתאם. למרות משקל עצמי של 2.5 טון מדובר ברכב מהיר מאוד גם אם אינו תזיזיתי במיוחד.
-
נוחות והתנהגות
אודי Q8 e-tron מציע נוחות נסיעה טובה מאוד והתנהלות אלגנטית ונעימה בכביש. במהירויות איטיות הוא פחות רהוט, אך לרוב הוא נוח ורמת רעש נמוכה מוסיפה לחוויה הכללית.
התנהגות הכביש נוטה לצד הבטוח והפחות מרגש – היכולת גבוהה מאוד אך יש לזכור שמדובר ברכב פנאי גדול וכבד.
-
תמורה למחיר
התמורה למחיר סבירה בלבד ביחס להצעות המתחרים.
-
גרסאות ורמות גימור
אודי Q8 e-tron מוצע בישראל בגרסה אחת – 55, הנעה כפולה, 408 כ"ס, 504 ק"מ טווח – וברמת גימור אחת. ניתן להוסיף חבילות אבזור שונות לבחירת הלקוח.
האבזור הסטנדרטי כולל: תאורת לד מטריקס אדפטיבית המתייחסת גם למיקום הרכב בנתיב, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, צג 10.1 אינץ' ו-8.6 אינץ', מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים תלת-אזורית, ריפוד משולב עור ועוד.
חבילת 'לקשרי' מוסיפה חישוקי 21 אינץ', סגירה רכה לדלתות הרכב, אוורור למושבים הקדמיים המשופרים במבנה שלהם, מערכת שמע של B&O, ריפוד עור איכותי יותר.
-
בטיחות
אודי Q8 e-tron נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2019 (תחת השם e-tron) וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם ציונים של 91% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל ו-76% במערכות בטיחות.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל כסטנדרט התרעות על אי-שמירת מרחק מלפנים ומאחור ובלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת למניעת תאונה עם חציית צומת.
-
טווח נסיעה
במבחן הדרכים המאומץ שלנו צריכת החשמל נעה בין 3.4-4 ק"מ לקוט"ש, בהתאם לתנאים. טווח הנסיעה נע בהתאם בין 360 ק"מ ל-415 ק"מ.
-
סיכום
מוצלח אך יקר.