ניסאן מיקרה 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת דרכו, ב-2017, יוצר הדור הנוכחי והחמישי של מיקרה רק עם תיבה ידנית. ייצור הדגם עם תיבה אוטומטית החל רק במסגרת מתיחת הפנים לדגם ב-2019 ורק אז נסללה הדרך ליבוא ארצה שהתרחש בנובמבר 2019.
ב-2020 לא חל שינוי בדגם כשעדכון ראשון חל השנה עם הצטרפות רמת גימור חדשה ובסיסית, 'ויזיה'. ביחס לרמת שמעליה היא מחסירה פרטי אבזור רבים כמו: חלונות חשמל מאחור, מולטימדיה, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, רמקולים אחוריים, מחשב דרך, בקרת שיוט (יש רק מגביל מהירות), בקרת אקלים, ועוד קוסמטיקה. כמו רמת 'אסנטה', שמעליה, גם זו מיועדת לציי רכב וחברות השכרה.
הדור החמישי של מיקרה מבוסס על פלטפורמה חדשה (CMF) ומודולרית שמשרתת מגוון רחב של דגמים בעלי ממדים גדולים יותר כמו רנו קליאו ומגאן, ניסאן קשקאי ו-X טרייל וגם הדור הרביעי של מיצובישי אאוטלנדר.
לראשונה מיקרה מוצעת בישראל עם מנוע טורבו-בנזין: 1.0 ליטר, 3 צילינדרים, 100 כ"ס. אותו מנוע מוצע גם ברנו קליאו, וכמו בקליאו כך גם במיקרה, המומנט שונה בהתאם לתיבת ההילוכים: 14.7 קג"מ ב-2,000 סל"ד עם התיבה האוטומטית-רציפה, ומומנט של 16.3 קג"מ ב-2,750 סל"ד עם התיבה הידנית (5 הילוכים).
יש 4 רמות גימור, 'ויזיה' (שנוספה השנה), 'אסנטה', 'אסנטה פלוס' ו'N ספורט', שאת פירוט תכולתן ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2020.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות משתנה בהתאם לרמת הגימור, רמות 'ויזיה' ו'אסנטה', מציעות בלימת חירום עירונית, אבל מחסירות התרעת סטייה מנתיב, ולכן נדרשת התקנה של מערכת התרעה מקומית (מובון). רמת הגימור 'אסנטה פלוס', ו-'N-ספורט' מציעות בלימה אוטונומית מתקדמת יותר, התרעת סטייה מנתיב מקורית (שבזכותה הן פטורות מהמערכת בהתקנה מקומית) ועוד מוסיפות תאורה אדפטיבית.
הבדלים אלה גם משליכים על ציון הבטיחות. ארגון EuroNCAP פרסם ב-2017 שני ציונים לדגם: עם מערכות בטיחות מקוריות ציון של 5 כוכבי בטיחות וללא מערכות בטיחות ציון של 4 כוכבי בטיחות.
-
עיצוב ונוכחות
ניסאן מיקרה 2021 נראית גדולה, ומודרנית, ומזוהה מאוד עם דגמי ניסאן השונים בזכות עיצוב ה-V של החרטום.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מציג קו נקי ונאה, גם אם לא ממש חדשני. המרחב גדול משמעותית וממוצע לקבוצה ותא המטען גדול. רמות הגימור הנמוכות, 'ויזיה' (במיוחד) וגם 'אסנטה' בסיסיות מידי ומיועדות לחברות השכרה ולציי רכב.
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
על אף המראה המודרני מבחוץ ומבפנים, ניסאן מיקרה 2021 מציעה חבילה סבירה בלבד. רמות הגימור הבסיסיות, 'ויזיה' ו'אסנטה', מיועדת לציי רכב ומחסירות אבזור בטיחות.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה N-SPORT 1 ליטר טורבו עם כ-350 יחידות.
אחריה גרסת אסנטה 1 ליטר טורבו ידני עם כ-50 יחידות.
 
-
מה חדש בניסאן מיקרה 2021
נוספה רמת גימור חדשה ובסיסית, 'ויזיה', שמחסירה פרטי אבזור רבים, וכמו רמת 'אסנטה' שמעליה, מיועדת לציי רכב וחברות השכרה.
-
סיכום
תחבורה בסיסית והתמורה בהתאם.