ניסאן מיקרה 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בעולם הוצגה ניסאן מיקרה חדשה שונה ומודרנית בהרבה. אבל העובדה שתוכניות ניסאן לייצור הדגם עם תיבה אוטומטית נרשמו לסוף 2017 – כ-9 חודשים לאחר תחילת ייצור הגרסה הידנית – הובילו את היבואן לדחיית יבוא הדור החדש.
אז בישראל ממשיך להימכר הדור הרביעי שהחל את דרכו כאן בינואר 2011 והגיע לאחר מתיחת פנים שעיקרה קוסמטית בינואר 2014. התקופה הארוכה ללא עדכון כלשהו, והמתחרות הצעירות גרמו לכך שמיקרה בעיקר נמכרת לציי רכב וחברות השכרה.
הדור הזה מבוסס על פלטפורמת V שמיועדת למכוניות קטנות-קומפקטיות, מגיע לישראל מהודו, ומציע מנועים קטנים וחסכוניים. בשל כך בחר היבואן להצמיד לדגם בישראל את הכינוי 'אקו מיקרה'.
בחרטומה אותה יחידת כוח שמשרתת את הדגם משנת 2011. בנזין, 3 צילינדרים אטמוספרי, בנפח 1.2 ל' שמפיק 80 כ"ס, ומשודך לתיבה ידנית או לתיבה אוטומטית-רציפה עם שני יחסי העברה קבועים כדי ליצור תחושה "אוטומטית" יותר.
כיוון שהמתחרות מודרניות יותר, ומיקרה כעת פונה יוצר לציי רכב וחברות השכרה, הופסק שיווק רמת הגימור הגבוהה שהיתה בעבר. כעת יש רק את רמת גימור 'ויזיה' עבור שתי תיבות ההילוכים, וזו כוללת מערכת שמע מקורית עם בלוטות', מראות מתקפלות חשמלית, ותפעול חשמלי לחלונות הקדמיים. בתחום הבטיחות נמצא שש כריות אוויר, וציון של ארבעה כוכבים בלבד במבחן הריסוק האירופאי. ציון שהיה מאכזב עוד שהוצגה המכונית.
-
עיצוב ונוכחות
אפשר לראות בה משהו אסטטי. אבל החן של הדור הקודם אבד. כך שנותרנו עם מכונית מעט בנאלית בנוף שמשתנה במתחרות עדכניות.
-
תא נוסעים ומטען
המתחרות כבר החלו לפתוח פערים בכל הקשור לאיכות החומרים והגימור, ובתקופה האחרונה גם בכל הקשור למרווח ושימושיות. גם היתרון שהיה למיקרה בעבר בסעיף האבזור, התמסמס לאחר שהופסק יבוא רמת הגימור אסנטה.
-
מנוע וביצועים
יחידת הכוח משתרכת מאחור ביחס לרוב המתחרות. היא חלשה, רועדת ומחוספסת, כשבנוסף התיבה איטית וחסרת עידון. צריכת הדלק מצוינת.
-
נוחות והתנהגות
ניסאן מיקרה 2017 מציעה נוחות נסיעה סבירה. אבל בשאר הסעיפים היא נכשלת. בידוד הרעשים (רוח, דרך ומנוע) והוויברציות מהמנוע פוגמים באיכות הנסיעה הכללית. התנהגות הכביש לוקה עם פחות אחיזה, חוסר ריסון וגלגל הגה איטי ולא מדויק.
-
תמורה למחיר
בכל מה שקשור לביצועים, עידון, יכולת דינאמית ואיכות, ניסאן מיקרה 2017 לא מצליחה להשתוות למתחרות. בנוסף יתרון האבזור שהיה לה בעבר אבד. התמורה נמוכה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה ויזיה 1.2 ליטר אוטומט עם כ-3200 יחידות.
אחריה גרסת ויזיה 1.2 ליטר ידני עם כ-950 יחידות.
 
-
סיכום
יקרה מידי, ולא בסטנדרט של מובילות הקבוצה.