ניסאן מיקרה 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
את רוב שנת 2019 ניסאן עברה ללא מיקרה. לא הישנה ולא החדשה שהצטרפה בנובמבר השנה ומגיעה מצרפת. כל כך הרבה זמן עבר מאז שהוצג הדור הזה והחמישי של מיקרה (תחילת שיווק באירופה במרץ 2017), עד שניסאן בחרה לצרף את התיבה האוטומטית במסגרת מתיחת פנים שביצעה למכונית בתחילת 2019.
ניסאן דאגה למקד את מתיחת הפנים בעדכון המהותי ביותר – יחידת הכוח. ולכן אין שינויי עיצוב, אלא רק רמת גימור חדשה "ספורטיבית" שמכונה "N-ספורט" (שתגיע לישראל רק שנה הבאה), ושזוכה לכמה נגיעות קוסמטיות זניחות, ועוד אבזור.
במסגרת מתיחת הפנים יחידת הכוח קיבלה תוספת של 10 כ"ס וכעת מפיקה 100 כ"ס ממנוע טורבו-בנזין, 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר. בגרסה האוטומטית (תיבה רציפה) המומנט עומד על 14.7 קג"מ ב-2,000 סל"ד ואילו בעת שילוב לתיבה ידנית המומנט עומד על 16.3 קג"מ ב-2,750 סל"ד. השילוב הזה, כולל הבדלי המומנט בהתאם לתיבה, קיים גם באחות, רנו קליאו.
מיקרה וקליאו חולקות את אותה פלטפורמת CMF העדכנית – זו המשרתת, בין היתר, גם את הקשקאי/X-טרייל ואת רנו מגאן החדשה. מידותיה של מיקרה החדשה גדולות מהותית משל קודמתה: תוספת אורך של 17.5 ס"מ (כעת 400 ס"מ), תוספת רוחב של 7.5 ס"מ ותוספת זהה גם לבסיס הגלגלים (לכדי 252.5 ס"מ). ממד הגובה צומצם ב-5.5 ס"מ (ל-145.5 ס"מ). מידות אלו מציבות את מיקרה במרכז הקטגוריה.
מיקרה מוצעת בישראל בשתי רמות גימור. 'אסנטה' שכוללת מערכת מולטימדיה עם מסך "7 ואפשרות לשיקוף טלפונים (iOS ואנדרואיד), ו'אסנטה פלוס', שמוצעת רק בגרסה אוטומטית ומוסיפה חישוקי "16 קלים, שמשות כהות ועוד.
לראשונה בתולדות הדגם נמצא בלימת חירום אוטונומית. אבל בהיעדר התרעת סטייה מנתיב ברמת גימור 'אסנטה', נדרשת התקנה של מערכת התרעה מקומית (מובון). רמת הגימור 'אסנטה פלוס' פטורה מכך כיוון שהיא כוללת התרעת סטייה מנתיב מקורית ועוד מוסיפה תאורה אדפטיבית.
-
עיצוב ונוכחות
את המראה העגלגל והבועתי החליף עיצוב דרמטי בהרבה, המתכתב עם שפת העיצוב של המשפחתיות הגדולות של ניסאן.
-
תא נוסעים ומטען
חלל הפנים של ניסאן מיקרה 2019 אולי אינו חדשני במיוחד, אבל הוא מעוצב בקו צעיר ונעים לעין. המרחב גדול וממוצע לקטגוריה, ותא המטען גדול. רמת הגימור אסנטה בסיסית מידי ומיועדת לציי רכב.
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
ניסאן מיקרה 2019 כבר הרבה יותר תחרותית, אבל המתחרות רצות קדימה ומציעות הרבה יותר כך שהתמורה בינונית. רמת הגימור הבסיסית מחסירה אבזור בטיחות.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה ויזיה 1.2 ליטר אוטומט עם כ-600 יחידות.
אחריה גרסת ויזיה 1.2 ליטר ידני עם כ-500 יחידות.
 
-
סיכום
שיפור עצום לעומת הדור הקודם, אבל לא מתיישרת עם המתחרות הבולטות