ניסאן מיקרה 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
שנת 2020 היא השנה המלאה הראשונה של הדור החמישי של מיקרה. דור שהגיע באיחור של מעל שנתיים בגלל שבתחילת דרכו לא ייוצר כלל עם תיבה אוטומטית. זו הצטרפה לדגם במסגרת מתיחת פנים ועלתה ארצה בנובמבר 2019.
הדור החמשי של מיקרה נראה אחר לגמרי, מבוסס על פלטפורמה חדשה, מציע מנועים אחרים, ומגיע לישראל מצרפת (הקודמת הגיעה מהודו). הפלטפורמה היא CMF שמשרתת את רנו קליאו ומגאן וגם את ניסאן קשקאי ו-X טרייל. מידותיה גדולות מהותית משל הדור הקודם ודומות לאלה של המתחרות.
לראשונה מיקרה מוצעת בישראל עם מנוע טורבו-בנזין. זהו מנוע 1.0 ליטר, 3 צילינדרים, 100 כ"ס שבשילוב לתיבה האוטומטית-רציפה מפיק 14.7 קג"מ ב-2,000 סל"ד ואילו בשילוב לתיבה ידנית מייצר מומנט של 16.3 קג"מ ב-2,750 סל"ד. השילוב הזה, כולל הבדלי המומנט בהתאם לתיבה, קיים גם באחות, רנו קליאו.
ביולי 2020 הצטרפה רמת גימור חדשה, 'N ספורט' בעלת מאפיינים שריריים. היא כוללת חישוקי "17 מושחרים, מראות צד בגימור סיבי פחמן, מפלט כסוף. בתא הנוסעים מושבי ספורט עם ריפוד עור משולב באלקנטרה, מערכת שמע משודרגת של BOSE, מצלמה וחיישני חניה אחוריים ומפתח חכם.
רמת גימור זו משווקת לצד הרמות שהיו קודם 'אסנטה' שכוללת מערכת מולטימדיה עם מסך "7 ואפשרות לשיקוף טלפונים (iOS ואנדרואיד), ו'אסנטה פלוס', שמוצעת רק בגרסה אוטומטית ומוסיפה חישוקי "16 קלים, שמשות כהות ועוד.
לראשונה בתולדות הדגם נמצא בלימת חירום אוטונומית. אבל בהיעדר התרעת סטייה מנתיב ברמת גימור 'אסנטה', נדרשת התקנה של מערכת התרעה מקומית (מובון). רמת הגימור 'אסנטה פלוס', ו-'N-ספורט' פטורות מכך כיוון שהן כוללות התרעת סטייה מנתיב מקורית ועוד מוסיפות תאורה אדפטיבית.
-
עיצוב ונוכחות
מלפנים בולט ה-V המשפחתי, המתחבר עם יחידות תאורה גדולות. זהו מראה מוחצן ושונה לחלוטין מזה הקודם הבועתי.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים של ניסאן מיקרה 2020 מעוצב בקו מודרני, גם אם לא פורץ דרך. המרחב גדול משמעותית וממוצע לקבוצה ותא המטען גדול. רמת הגימור אסנטה בסיסית מידי ומיועדת לציי רכב.
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
ניסאן מיקרה 2020 מציעה חבילה סבירה. פחות בגלל מה שהיא מציעה ויותר בגלל המתחרות שמאוד התייקרו. רמת הגימור הבסיסית מיועדת לציי רכב ומחסירה אבזור בטיחות.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה אסנטה 1 ליטר טורבו עם כ-300 יחידות.
אחריה גרסת אסנטה 1 ליטר טורבו ידני עם כ-50 יחידות.
 
-
סיכום
תמורה סבירה.