ניסאן מיקרה 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ייצור הדור הנוכחי החל ב-2017, אבל רק עם תיבה ידנית. ייצור מיקרה עם תיבה אוטומטית החל רק במסגרת מתיחת הפנים לדגם ב-2019 ורק אז נסללה הדרך ליבוא ארצה שהתרחש בנובמבר 2019. מאז מיקרה לא השתנתה כלל פרט להוספת רמת גימור ב-2021.
הדור החמישי של מיקרה מבוסס על פלטפורמת (CMF) מודולרית שמשרתת מגוון רחב של דגמים בעלי ממדים גדולים יותר כמו רנו קליאו ומגאן, ניסאן קשקאי ו-X טרייל וגם הדור הרביעי של מיצובישי אאוטלנדר. ממדי מיקרה גדולים וסה"כ דומים לקבוצה.
לראשונה מיקרה מוצעת בישראל עם מנוע טורבו-בנזין: 1.0 ליטר, 3 צילינדרים, 100 כ"ס. אותו מנוע מוצע גם ברנו קליאו, וכמו בקליאו כך גם במיקרה, המומנט שונה בהתאם לתיבת ההילוכים: 14.7 קג"מ ב-2,000 סל"ד עם התיבה האוטומטית-רציפה, ומומנט של 16.3 קג"מ ב-2,750 סל"ד עם התיבה הידנית (5 הילוכים).
יש ארבע רמות גימור שאת פירוט תכולתן ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2021.
-
עיצוב ונוכחות
עיצוב ה-V בחרטום מאוד מזוהה עם ניסאן ויחד עם ממדים גדולים, מיקרה נראית גדולה ומורנית.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מציגה קו נקי ונאה, גם אם לא ממש חדשני. המרחב גדול מבעבר וממוצע לקבוצה. גם תא המטען גדול. האבזור דל ברמות הגימור, 'ויזיה' ו'אסנטה' ואלה מיועדות לחברות השכרה ולציי רכב.
-
מנוע וביצועים
טרם נבחן.
-
נוחות והתנהגות
טרם נבחן.
-
תמורה למחיר
על אף המראה המודרני מבחוץ ומבפנים, מיקרה מציעה חבילה סבירה בלבד. רמות הגימור הבסיסיות, 'ויזיה' ו'אסנטה', מיועדת לציי רכב ומחסירות אבזור בטיחות. בפועל המכירות כמעט ופסקו במהלך 2022.
-
בטיחות
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות משתנה בהתאם לרמת הגימור, רמות 'ויזיה' ו'אסנטה', מציעות בלימת חירום עירונית, אבל מחסירות התרעת סטייה מנתיב, ולכן נדרשת התקנה של מערכת התרעה מקומית (מובון). רמת הגימור 'אסנטה פלוס', ו-'N-ספורט' מציעות בלימה אוטונומית מתקדמת יותר, התרעת סטייה מנתיב מקורית (שבזכותה הן פטורות מהמערכת בהתקנה מקומית) ועוד מוסיפות תאורה אדפטיבית.
הבדלים אלה גם משליכים על ציון הבטיחות. ארגון EuroNCAP פרסם ב-2017 שני ציונים לדגם: עם מערכות בטיחות מקוריות ציון של 5 כוכבי בטיחות וללא מערכות בטיחות ציון של 4 כוכבי בטיחות.
 
-
מה חדש בניסאן מיקרה 2022
אין שינוי בניסאן מיקרה בשנת 2022.
-
סיכום
לא בתחרות מול מובילות הקטגוריה.