ניסאן סנטרה 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לניסאן סנטרה שורשים ארוכים שנטועים בשנת 1982. כעת זהו דור שמיני לדגם שהגיע לישראל באוקטובר 2020, ומאז לא השתנה. כקודמו, הוא מגיע אלינו ממפעלי החברה במקסיקו.
הדור השמיני מבוסס על הפלטפורמה המודולרית CMF בגרסה C של רנו-ניסאן, שמשרתת דגמי נוספים ובהם רנו מגאן (דור רביעי) וקדג'אר (דור ראשון ובינתיים יחיד שיש). בסיס הגלגלים, 271 ס"מ הוא מהארוכים בסגמנט, וכך גם שאר הממדים (כיאה לדגם שמכוון לשוק האמריקאי).
בחרטומו יחידת כוח חדשה: מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ל' שמפיק 149 כ"ס, ותיבה אוטומטית רציפה חדשה גם כן שמדמה החלפת הילוכים (כמו בדור הקודם).
בישראל מוצע הדגם רק ברמת גימור אחת, 'SV', שאת תכולתה תוכלו לקרוא בדף הדגם של שנת 2020. היצע מערכות הבטיחות כולל בלימה אוטונומית לפנים וגם לאחור, התרעת סטייה מנתיב, ניטור "שטח מת", בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור ערנות נהג ועמעום אוטומטי. בנוסף, יש לה עשר כריות אוויר ומערכת התרעה על שכחת ילדים במושב אחורי.
-
עיצוב ונוכחות
ניסאן סנטרה 2021 היא מכונית רחבה ונמוכה יחסית. יחד עם חזית מוחצנת ושרירית, המראה כוחני ומיוחד. חבל שחישוקי ה-"16 נראים מעט קטנים.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב מודרני ונאה, החומרים טובים ברובם, וכוללים משטחים מרופדים בדמוי-עור עם תפרים נאים. מנגד נמצא גם מקומות עם חומרים פשוטים (מידי) באזור הדלת, וגם ידיות ומתגים שנראים מיושנים, וגם חוסרים תמוהים כמו פתחי מיזוג לאחור, תאורה בתא הכפפות ובמראות האיפור, בלם חנייה שמופעל ברגל. הנדסת האנוש טובה ורשימת האבזור סבירה.
מושב הנהג הנמוך, השמשה הקדמית הצרה יוצרת תנוחת נהיגה ספורטיבית. הראות לאחור אינה מבריקה. מאחור המרווח מספק, עם מרחב טוב לברכיים ומעט נמוך לראש. תוצאה ישירה של העיצוב. תא המטען מציע נפח של 405 ליטר, קטן ביחס למקובל.
 
-
מנוע וביצועים
היציאה מהמקום אינה חדה, אך המהירות נצברת באופן יעיל. במעלה הררי מורגש שחסר מעט כוח. בשיוט רגיל פעולת חטיבת הכוח נעימה, אך תחת עומס בסל"ד גבוה המנוע רועש. צריכת הדלק סבירה ומעט מתחת לממוצע הקבוצה.
-
נוחות והתנהגות
בנסיעה איטית בתוואי עירוני ניסאן סנטרה 2021 מתגברת על חספוס האספלט ועל פגמים קטנים. מחוץ לעיר פגמים קטנים מורגשים. רמת הרעש בכבישים הבין עירוניים (רוח, כביש), גבוהה יחסית, אבל סה"כ סבירה. היכולת הדינמית טובה מאוד, כשהבלמים נחלשים תחת מאמץ מתמשך.
-
תמורה למחיר
לסנטרה עיצוב נאה, רשימת אבזור נאותה, וביצועים מספקים. לחובתה, נוחות נסיעה שאינה מתעלה תמיד, רמת רעש מוחשית בכביש הבינעירוני. המחיר מאוד תחרותי והתמורה טובה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה SV 2 ליטר עם כ-2800 יחידות.
אחריה גרסת SR 1.8 ליטר עם כ-200 יחידות.
 
-
מה חדש בניסאן סנטרה 2021
אין שינויים בדגם בשנה זו.
-
סיכום
משפחתית מרווחת ומאובזרת שמתומחרת באופן תחרותי.