ניסאן סנטרה 2024 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
ניסאן סנטרה היא מכונית משפחתית המיועדת בעיקר לשוק האמריקאי ובעלת שושלת ארוכה שתחילתה ב-1982.
כעת זהו דורה השמיני, שעלה ארצה באוקטובר 2020, מבוסס על הפלטפורמה המודולרית CMF של רנו-ניסאן. בסיס הגלגלים, 271 ס"מ, הוא מהארוכים בסגמנט, וכך גם שאר הממדים.
ביוני 2023 הוצגה מתיחת פנים לסנטרה וזו הגיעה לישראל במהלך 2024.
במסגרת מתיחת הפנים שופצו החזית והאחוריים, נוסף עוד אבזור ותיבת ההילוכים הרציפה כוילה מחדש.
המנוע לא השתנה ונותר 2.0 ל' אטמוספרי המפיק 149 כ"ס.
-
עיצוב ונוכחות
מתיחת הפנים עדינה, כשגריל ה-V-motion החדש, עיטורי הכרום, והמסגרת השחורה בפנסים החדשים, מעניקים לסנטרה מראה נקי וספורטיבי יותר.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב מודרני ונאה, החומרים טובים ברובם, וכוללים משטחים מרופדים בדמוי-עור עם תפרים נאים. בצד החובה מספר חומרים פשוטים מדי (באזור הדלת), ידיות ומתגים שנראים מיושנים, וגם חוסרים תמוהים כמו פתחי מיזוג לאחור, תאורה בתא הכפפות ובמראות האיפור, או בלם חנייה שמופעל ברגל.
הנדסת האנוש טובה ורשימת האבזור סבירה.
מושב הנהג הנמוך והשמשה הקדמית הצרה יוצרים תנוחת נהיגה ספורטיבית. הראות לאחור אינה מבריקה.
מאחור מרווח הברכיים מספק, אך מרחב הראש פחות בגלל העיצוב המשתפל. תא המטען מציע נפח של 405 ליטר, קטן ביחס למקובל.
-
מנוע וביצועים
יחידת הכוח הזו נמצאת במיטבה בשיוט, אז היא גם שקטה ונעימה מאוד. בעיר היא מתפקדת היטב אבל היציאה מהמקום אינה חדה. במאמץ המהירות נצברת באופן יעיל, אבל בגלל אופי התיבה הרציפה העסק רועש ובמעלה הררי מורגש שחסר מעט כוח.
-
נוחות והתנהגות
בנסיעה איטית בתוואי עירוני סנטרה מצליחה לסנן את מפגעי הכביש הקטנים. מחוץ לעיר שיבושים קטנים מורגשים יותר והנוחות פחות מרשימה. גם רמת הרעש בכבישים הבין עירוניים (רוח, כביש), גבוהה יחסית.
היכולת הדינמית טובה מאוד, אך הבלמים נחלשים תחת מאמץ מתמשך.
-
תמורה למחיר
ניסאן סנטרה מציעה תמורה טובה למדי לכסף בזכות רשימת אבזור נדיבה ומחיר התחלתי תחרותי.
-
גרסאות ורמות גימור
ניסאן סנטרה מוצעת בישראל בשתי רמות גימור. ברמת גימור 'SV' נמצא חישוקי "16, צג מולטימדיה 8 אינץ' עם אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, בקרת אקלים מפוצלת ומפתח חכם עם אפשרות להנעה מרחוק. רמת גימור 'SV פרימיום' משדרגת את החישוקים ל-"17 ואת מערכת השמע לממותגת, ומוסיפה גג שמש, ריפודי עור, כיוון חשמלי למושב הנהג, וחימום למושבים הקדמיים ולגלגל ההגה.
-
בטיחות
מאחר וניסאן סנטרה אינה נמכרת באירופה, היא לא נבדקה במבחני הריסוק של יורו NCAP. היצע מערכות הבטיחות כולל בלימה אוטונומית גם מאחור, התרעת סטייה מנתיב (ללא תיקון), ניטור היקפי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על שכחת ילדים ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 10.3 ק"מ לליטר. לא מזהיר.
-
מה חדש בניסאן סנטרה 2024
תחילת שיווק גרסה מעודכנת, לאחר שהרכב עבר מתיחת פנים.
-
סיכום
סנטרה היא מהמשפחתיות הזולות בישראל, אבל הסגמנט כולו נמצא בדעיכה.