ניסאן סנטרה 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
היא אמנם החלה את דרכה בישראל לראשונה בספטמבר 2016, אך בעולם מדובר היה בדור שביעי לדגם (הוצג ב-2012), שאף עבר מתיחת פנים שהוכרזה בפברואר 2016. מאז הושק בישראל לא השתנה דבר בדגם, כששינוי ראשון מתרחש השנה עם עדכון המנוע ברוח תקנות הזיהום העדכניות, והוספת רמת גימור במהדורה מוגבלת.
הדור הזה מתבסס על רצפת הדגמים הקטנים של ניסאן (פלטפורמה V) ומציע ממדים של משפחתית (בסיס גלגלים של 270 ס"מ, ואורך כללי של כ-460 ס"מ) פרט לממד הרוחב, בן 176 ס"מ, בשל ההישענות על רצפת סופרמיני.
כמו בארצות הברית גם אצלנו היא מוצעת עם מנוע 1.8 ל', שעודכן קלות השנה כדי לעמוד בתקני זיהום האוויר והספקו הופחת במעט ל-124 כ"ס (לעומת 130 כ"ס לפני כן). הוא משודך לאותה תיבה אוטומטית רציפה שמכונה Xטרוניק שמדמה החלפת הילוכים.
ממאי 2019 הוצעה סנטרה במהדורה מוגבלת בשם 'אקסטרה' שהוסיפה ריפוד דמוי-עור. פריט זה נוסף על הקיים ברמת האבזור היחידה שהיתה עד עתה, SR, שכוללת חישוקי "17 קלים, מערכת מולטימדיה (בהתקנה מקומית) עם מסך מגע צבעוני בגודל "7 (ממשק אנדרואיד), אפליקציית ניווט וויז, מצלמה אחורית, בלוטות', בקרת שיוט, כניסה והנעה ללא מפתח, חימום מושבים ועוד. מהפן הבטיחותי נמצא 'מובילאיי' בלבד, ולא יותר כפי שמקובל בקטגוריה.
-
עיצוב ונוכחות
פרט לחזית הבוהקת העיצוב שגרתי למדי, ועוזר להבליט את אורכה של המשפחתית.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים סה"כ ממוצע בכל פרמטר. החומרים סבירים אך לא אחידים באיכותם. הנדסת האנוש טובה ברובה, אבל יש פקשושים (למשל כפתורים זעירים ולא נוחים לתפעול על ההגה). האבזור סביר עם שילובים מוזרים – אין בקרת אקלים או מיזוג לאחור, אבל יש חימום מושבים ומפתח חכם.
המרחב טוב גם מלפנים וגם מאחור. מושבים נוחים, אך כיוון שההגה לא יוצא מספיק, לא כולם ימצאו תנוחת נהיגה אידאלית. עבור יושבי המושב האחורי חסר פתח מיזוג. תא המטען גדול ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.8 ל' אטמוספרי, מציע ביצועים דומים לאלה של משפחתיות 1.6 ל' מקובלות, ונופל משמעותית ממנועי הטורבו של מובילות הקבוצה. הוא רועש תחת עומס כך שכל עקיפה הופכת למטרד ווקאלי. רוב הזמן התיבה הרציפה מתפקדת היטב, אבל בהאצה חזקה – למרות תכנות המחקות העברת הילוכים – תחושה מלאכותית בהאצה ותגובה איטית ללחיצה על דוושת הגז. גם במצב 'ספורט'. צריכת הדלק טובה מאוד.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה סבירה. המתלים מציגים קשיחות ראשונית, שמפריעה לספוג ביעילות שיבושים קטנים וגדולים בכל מהירות. רעשי הדרך (כביש ורוח) בולטים כשבעומס מצטרף גם רעש המנוע.
ניסאן סנטרה 2019 מציעה שילדה מכוילת היטב עם תגובות נכונות להעברת משקל. עם זאת הגה מעט כבד מהמקובל, ותגובה ראשונית איטית יחסית להפנייתו.
 
-
תמורה למחיר
ניסאן סנטרה 2019 היא משפחתית טובה במחיר תחרותי, אבל ללא יתרון בולט כלשהו על פני המתחרות, וחיסרון בולט – חוסר אבזור בטיחות אקטיבי מתקדם שהפך לסטנדרט גם בקבוצה זו.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה SR 1.8 ליטר עם כ-1500 יחידות.
 
-
מה חדש בניסאן סנטרה 2019
ברוח תקנות זיהום האוויר הופחת מעט הספק המנוע, וממאי 2019 הוצעה סנטרה במהדורה מוגבלת עם ריפוד דמוי-עור.
-
סיכום
המרחב לנוסעים נדיב, תא המטען גדול, והיכולות דומות למתחרות, אבל חסרות מערכות בטיחות מתקדמות.