ניסאן אקס טרייל 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
השושלת של ניסאן אקס טרייל ותיקה למדי, והדגם משווק בארץ, לסירוגין, כבר שני דורות ועשור וחצי. אך למרות הוותק, הוא נשאר בצללים ולא זכה אצלנו לפופולאריות דומה לשל אחיו הקטנים, הקשקאי והג'וק.
הדגם הנוכחי הינו הדור השלישי של האקס טרייל, וחולק בסיס עם הקשקאי הנוכחי (למעשה, הוא נחשף עוד לפניו, בפרנקפורט 2013). לראשונה בתולדות הדגם הוא צויד בשבעה מקומות ובעצם החליף את הקשקאי שבעה מקומות היוצא.
כמו הדגם הקרוב לו, קשקאי, עבר הדגם מתיחת פנים ב-2017, וב-2019 צויד במנוע 1.3 ליטר טורבו-בנזין שפותח עם מרצדס; עד אז שווק הרכב רק בגרסאות דיזל. מאוחר באותה שנה הצטרף להיצע מנוע דיזל חדש וחזק יותר (1.75 ל', 150 כ"ס), ולאחרונה נוספה להיצע רמת גימור חדשה ומושכת, 'אסטנה טק׳.
-
עיצוב ונוכחות
ניסאן אקס טרייל 2020 כבר אינו צעיר, ועדיין העיצוב שלו נראה עדכני וגם חסון, יוצר את ההופעה הנדרשת מרכב פנאי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נעימה למראה ולתחושה – גם בזכות שילוב חלק עליון שחור וריפוד בבז' ברמת הגימור הגבוהה – ושימושית לתפעול. המחוונים שגרתיים למראה, אך תפעול מערכות דרך צג המידע שבמרכזם מורכב. מערך המולטימדיה המקורי נראה מיושן והצג קטן יחסית.
מושב הנהג חסר תמיכה, אך תנוחת הנהיגה הגבוהה יוצרת אצל הנהג תחושה כי מדובר ברכב גדול. בשורת המושבים המרכזית מרווח רגליים טוב ומרווח ראש בינוני. השורה השלישית צפופה גם לילדים, ובמצב זה נפח תא המטען ממש קטן. עם קיפולה, נוצר חלל הטענה גדול מאוד ונוח לשימוש.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.3 ליטר, כאן בהספק של 160 כ"ס, משודך לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים, ושילוב זה מצטיין בזמינות כוח טובה, ואינו מתאמץ גם תחת עומס. בעיר פעולתו נמרצת ומחוץ לעיר הוא יכול לצבור מהירות בעקביות וללא דרמה. במהירות זחילה, פעולת התיבה אינה חלקה והעברת הכוח אינה מדויקת.
-
נוחות והתנהגות
בעיר מתקשה אקס טרייל במעבר על שיבושים גדולים וגם על פגמים קטנים, כך שנוחות הנסיעה בו בינונית. עם זאת, מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה יותר באופן משמעותי, אבל שם נשמעים מדי רעשי כביש ורוח. בשבילים מפגין הרכב חוסן, אך מעבר על בורות גורם לחבטות ומחייב תשומת לב.כוח המנוע מאתגר בקלות את אחיזת הצמיגים הקדמיים, ויחד עם מערכת אלקטרונית שמנסה לחקות דיפרנציאל מוגבל-החלקה, נוצרת תחושה שההגה פעלתן מדי, ולפעמים הרכב מהדק קו לתוך הפנייה באופן מוגזם. עוצמת הבלימה לא מספיק חדה בתחילת מהלך הדוושה.
-
תמורה למחיר
אקס טרייל בעבר הציע נוסחה ייחודית בשוק הישראלי – רכב פנאי 7 מקומות עם מנוע דיזל ורמת אבזור מכובדת במחיר של רכבי פנאי לוגמי בנזין. אבל הזמן עושה את שלו והמתחרים החדשים שהצטרפו הופכים את התחרות לקשה. כך שהחבילה פחות אטרקטיבית מבעבר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה אסנטה 1.75 ליטר דיזל עם כ-900 יחידות.
אחריה גרסת טקנה 1.3 ליטר עם כ-900 יחידות.
 
-
מה חדש בניסאן אקס טרייל 2020
לקראת 2020 נוספה רמת גימור חדשה, אסנטה טק. באמצע השנה הוצג בארה״ב דור חדש לניסאן רוג, האקס טרייל האמריקאי, שצפוי להגיע לישראל בגרסה אירופית לקראת סוף שנת 2021.
-
סיכום
ניסאן אקס טרייל 2020 הוא דגם ותיק שכבר אינו מודרני לתחושה בהשוואה לדגמים עדכניים. עם זאת, הוא מציע חבילת אבזור מכובדת, תא הנוסעים מרווח מאוד לחמישה וחטיבת הכוח שלו יעילה ביותר.