ניסאן אקס טרייל 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2023 החל שיווקו בישראל של הדור הרביעי לרכב הפנאי ניסאן X-טרייל.
הדגם העדכני ראה אור בגרסתו האמריקאית (Rogue) ב-2020, אך רק ב-2022 נחשפו הגרסאות המיועדות לאירופה - והן אלו המשווקות בישראל.
הדור החדש מבוסס על הפלטפורמה ששימשה גם את הדגם היוצא. בסיס הגלגלים, 270.5 ס"מ, ללא שינוי ושאר הממדים קרובים.
במבחר הגרסאות כזאת עם מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר, אחת נוספת עם הנעה היברידית הנקראת 'E-פאוור', דומה לה עם הנעה כפולה ושמה 'E-פורס', ובזו האחרונה גם שבעה מקומות.
ל-X-טרייל הבסיסי מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר ומערך היברידי מתון של 12 וולט. למנוע יחס דחיסה משתנה, והוא מייצר 163 כ"ס ו-30.6 קג"מ. התיבה רציפה וההנעה קדמית.
בגרסה ההיברידית E-פאוור מנוע חשמלי המייצר 204 כ"ס ו-33.6 קג"מ. מנוע הטורבו-בנזין 1.5 ליטר משמש כגנרטור בלבד – אינו מניע את הגלגלים וטוען רק את הסוללה.
בגרסה ההיברידית עם ההנעה הכפולה, E-פורס, נוסף מנוע חשמלי מאחור והתפוקה המשולבת היא 213 כ"ס ו-53.5 קג"מ.
-
עיצוב ונוכחות
למרות הממדים הדומים, ניסאן אקס טרייל החדש נראה גדול מקודמו ומעוצב באופן מודרני ומושך, עם חזית בולטת ואגרסיבית.
-
תא נוסעים ומטען
מול הנהג לוח מחוונים מוקרן וצבעוני, מסך המולטימדיה נאה והתפעול של שניהם קל וברור ביחס למרבית המתחרים. ההופעה הכללית נעימה לעין, לא מעט בזכות שילוב הצבעים הבהירים.
תנוחת הנהיגה גבוהה ושלטת, מושב הנהג מציע שפע כיוונים אבל אינו נוח במיוחד בנסיעות ארוכות.
הכניסה לשורה השניה נוחה והמרחב שם נדיב, יש פתחי מיזוג ודיפונים נאים.
השורה השלישית צפופה, אפילו עבור ילדים.
נפח תא המטען בגרסה עם 5 מקומות 575 ליטרים. בגרסת 7 המקומות, כאשר כל המושבים בשימוש, נפח תא המטען זעיר (120 ליטרים) - כמקובל בסגמנט.
עם קיפול השורה השלישית מתקבל תא מטען גדול (480 ל') ושימושי.
-
מנוע וביצועים
בגרסה ההיברידית שנבחנה – הנעה כפולה, 213 כ"ס – הביצועים טובים במרבית המצבים. עם משקל עצמי של 1.9 טון לא מדובר ברכב זריז במיוחד, אך יש די והותר כוח גם לביצוע עקיפות ושמירה על מהירות גבוהה בעליות.
בעיר התחושה לרוב דומה לנהיגה ברכב חשמלי. במצבי עומס ומחוץ לעיר מנוע הבנזין מונע אך פעולתו שקטה למדי.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים של אקס טרייל נוטה לצד הרך, וזה מביא לנוחות נסיעה טובה במרבית תנאי הדרך - גם אם לעיתים שברים גדולים ופסי האטה יורגשו מדי. הריסון בכביש גלי סביר.
איכות הנסיעה טובה והרכב שקט למדי.
התנהגות הכביש טובה והיכולת הכוללת מספקת, על אף זוויות גלגול מורגשות.
בשבילים האקס טרייל מתנהל באופן נעים ונינוח למדי.
-
תמורה למחיר
הגרסאות ההיברידיות יקרות, גרסת הבנזין משתלמת יותר. התמורה בינונית.
-
גרסאות ורמות גימור
ניסאן אקס טרייל מוצע בגרסת בנזין או בשתי גרסאות היברידיות ובמגוון רחב של רמות גימור.
רמת הגימור 'ויזיה' (בנזין בלבד), כוללת תאורת לד וחישוקי "18.
רמת הגימור 'אסנטה טופ' כוללת גם גג זכוכית, מפתח חכם ומולטימדיה עם צג "8.
רמת הגימור 'אסנטה טק' כוללת בנוסף, מצלמות היקפיות, צג "12, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים מפוצלת ומערכת שמע משודרגת.
רמת הגימור 'טקנה' כוללת בנוסף תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "19, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, בקרת אקלים תלת-אזורית, תצוגה עילית ותאורת אווירה.
-
בטיחות
ניסאן אקס טרייל נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2021 וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם ציונים של 91% בהגנה על מבוגרים, 90% בהגנה על ילדים, 70% בהגנה על הולכי רגל ו-95% במערכות בטיחות מתקדמות.
ברמות הגימור 'ויזיה' ו'אסנטה טופ' בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
ברמות גימור 'אסנטה טק' ו'טקנה' מתווסף גם ניטור היקפי של שטחים מתים.
-
צריכת דלק
במבחן הדרכים המאומץ שלנו השיג ניסאן אקס טרייל בגרסה ההיברידית הבכירה נתון ממוצע של 10.5 ק"מ לליטר בלבד, לא מבריק. בשיוט נרשמו כ-13.5 ק"מ לליטר.
-
מה חדש בניסאן אקס טרייל 2023
תחילת שיווק הדור החדש בישראל בפברואר 2023.
-
סיכום
טוב ומתקדם מתמיד, אך יקר.