ניסאן אקס טרייל 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במחצית השניה של 2016 החלה יבואנית ניסאן בשיווק האקס טרייל במהדורה מוזלת. רמת הגימור החדשה 'ויזיה' תהיה הנמוכה בהיצע של הדגם ותחליף את 'אסנטה', שהיבוא שלה הופסק.
ההבדל הגדול בין שתי רמות הגימור הוא במערכת המולטימדיה. ה'ויזיה' מוצעת עם מערכת שמע מקורית הכוללת בלוטות' ושליטה מההגה, אך ללא שאר המרכיבים של המערכת המקורית; זו מוחלפת במולטימדיה מקומית שכוללת ׳ווייז׳ ומצלמה אחורית. הרכב יוצע ברמת גימור זו עם בקרת אקלים מפוצלת, חישוקים קלים, גג זכוכית פנורמי וחיישנים היקפיים. בנוסף, כולל מפרט ה'ויזיה' גם מערכות בטיחות אקטיביות (כקודם) - בלימה אוטונומית במהירות עירונית (עד 50 קמ"ש), תאורה אדפטיבית, זיהוי תמרורים והתרעת סטייה מנתיב.
בנוסף, הוזילה ניסאן את האקס טרייל ברמת הגימור הגבוהה 'טקנה'. מפרט האבזור של ה'טקנה' כולל, בנוסף על מפרט רמת הבסיס, גם פנסי לד, חישוקי "19 ("17 ב'ויזיה'), מצלמות היקפיות, חניה אוטומטית, מפתח חכם, ריפוד עור לכל המושבים ותפעול חשמלי לקדמיים ותא מטען נפתח חשמלית.
מבחינה טכנית לא חלו שינויים, וניסאן אקס טרייל 2016 מצויד במנוע הדיזל 1.6 ליטר 130 כ"ס המוכר, המשולב עם תיבה אוטומטית-רציפה.
-
עיצוב ונוכחות
ניסאן אקס טרייל 2016 נראה עכשווי, אך פחות קליל וצעיר ביחס לקשקאי. הרושם המתקבל הוא בעיקר של גודל וחוסן.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נעימה ולתחושה האבזור הנדיב ברמת הגימור הגבוהה, הכולל גג פנוראמי וריפוד עשיר יותר. המחוונים וצג המידע (עמוס התפריטים) שביניהם הם בעלי מראה עכשווי, ומערכת בקרת האקלים נוחה לתפעול ויעילה אבל קצת עמוסה. המושבים בשרניים, אך אינם נוחים במיוחד בנסיעות ארוכות, המרחב ליושבי השורה המרכזית גדול ויש יציאות מיזוג חשובות. אולם השורה השלישית צפופה אפילו ביחס למקובל בקטגוריה, ובעיקר חסר מקום לרגליים. בתפוסה מלאה, כמקובל בז׳אנר, הבאגאז׳ קטן - אך קיפול המושבים האחוריים קל ואז מתקבל תא מטען גדול ונוח עם אפשרות למחיצות.
-
מנוע וביצועים
מקור מנוע ה-1.6 ליטר דיזל (130 כ"ס) ברנו, אך הוא משודך כאן לתיבה רציפה, כמקובל בניסאן, עם יחסי העברה מתוכנתים מראש. נסיעה עירונית תגלה שאון דיזל מורגש בעמידה או בנסיעה איטית. גם התגובה הראשונית למצערת בזינוק חסרה חדות, וההשהיה בהעברת הכוח מורגשת ותורמת לתחושה ״כבדה״.
אבל אחרי תחילת תנועה זמינות הכוח הטובה גורמת לאקס טרייל להעניק תחושה נינוחה ולא מאומצת, ולצבור מהירות באופן קליל בכבישים המהירים. אז הוא גם מגיב טוב יותר למצערת, כאשר התפעול המדורג לתיבה תורם. מבחינת צריכת הדלק אקס טרייל עומד בציפיות: ביום טיול רגוע הוא עבר 14.5 ק"מ/ל' וביום שכלל קטעים מאמצים 12.5 קילומטרים לכל ליטר.
 
-
נוחות והתנהגות
האקס טרייל אינו נוח במיוחד בעיר, שם הוא מעביר לתא הנוסעים את רוב שיבושי הכבישים. מחוץ לעיר המצב משתפר וה-X מציג ריסון תנודות טוב. הוא גם אינו שקט במיוחד וסובל מרעשי כביש בולטים.
גם בשטח הוא אינו נוח במיוחד, אך ריסון מרכב טוב תורם לביטחון בנהיגה מהירה. בשבילים משובשים הוא גם עלול להתקשות להעביר את כוחו לקרקע באופן אחיד.
בכביש המפותל האקס טרייל מעניק תחושה ראשונה דינמית - המתלים הנוקשים מרסנים את זוויות הגלגול והתגובה להגה (הקל מדי) מהירה. הוא מציג התנהגות מאוזנת בדרך כלל, אך אם תדחקו אותו לפינה הוא מתחיל להתנהג באופן לא צפוי. תחת עומס הבלמים, שחסרים נשיכה ראשונית, מאבדים מיכולתם מהר מהרצוי.
 
-
תמורה למחיר
מחירו של האקס טרייל לאחר ההוזלה פחות יקר משל מהמתחרים ברמות אבזור דומות - והוא מציע תמורה טובה.
-
מה חדש בניסאן אקס טרייל 2016
רמת גימור מוזלת חדשה, ויזיה. הפסקת שיווק רמת גימור אסנטה, והוזלה לרמת הגימור הבכירה, טקנה.
-
סיכום
האקס טרייל נראה נכון ואופנתי, מציע תא נוסעים נעים ומרווח לחמישה (אך לשבעה הוא צפוף מהמקובל). נקודת החוזק הברורה היא חטיבת הכוח החסכונית והיעילה, שתתאים למי שגומא מרחקים ורוצה לשלב שבעה מושבים ברכב פנאי.