אופל אסטרה 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
באפריל 2016 נחתה בארץ אופל אסטרה חדשה, בשתי גרסאות המרכב שהוצגו עד כה - חמש דלתות וסטיישן. לצד אלו, יימשך שיווק האסטרה הקודמת (סדאן, ׳ברלינה׳), שתמשיך להימכר במקביל למשך השנתיים הקרובות.
בדור החדש עשתה אופל מאמץ גדול להוריד במשקל המכונית - ואכן, הוא קל בעד 200 ק"ג ביחס לדגם הקודם. חלק מהמשקל נחסך, בין השאר, באמצעות הקטנת המידות החיצוניות. למרות הממדים המצומצמים, תא הנוסעים מרווח יותר מאשר בדור היוצא
האסטרה יצאה לדרך המקומית עם מנוע 1.4 ליטר טורבו המייצר 150 כ"ס ו-23.5 קג"מ, המשודך לתיבה אוטומטית-פלנטארית בעלת שישה הילוכים. אופל אסטרה 2017 הוצעה בארץ בשתי רמות גימור - אנג'וי ואנג'וי פלוס. מפרט האבזור הסטנדרטי של האסטרה כולל מערכת מולטימדיה מקורית בעלת מסך מגע בגודל "7 המגיעה עם ממשק ה-CarPlay של אפל, חיישני גשם ותאורה, בקרת שיוט ובקרת אקלים מפוצלת.
רמת הגימור הגבוהה יותר, אנג'וי פלוס, תוצע רק בגרסת ההאצ'בק וכוללת מסך מגע גדול יותר ("8) וצג מידע צבעוני בלוח המחוונים ("4.2), אולם גולת הכותרת היא מערך ה"אופל איי" הבטיחותי, הכולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב והקרנת שלטי מהירות בלוח המחוונים. לאלו מתווספים גם מצלמת רוורס וחיישני חנייה. יצוין כי חישוקים קלים, בגודל "16, מהווים תוספת בתשלום בשתי רמות הגימור.
-
עיצוב ונוכחות
אופל אסטרה 2017 נראית קלילה יותר מאשר הדור הקודם, וחלק מזה נובע מהעובדה שהיא באמת קטנה (וקלה) יותר. בסיס הגלגלים שלה קצר יותר ב-2.5 ס"מ, והאורך הכללי קטן בחמישה ס"מ
מעצבי האסטרה יישמו בצורה מוצלחת את האלמנט האופנתי-לאחרונה של "גג צף" על ידי צביעת הקורה האחורית בשחור, והעסק נראה טוב.
 
-
תא נוסעים ומטען
התואר "נאה" מתאים גם לתא הנוסעים. העיצוב מודרני, החומרים טובים בדרך כלל ושילובי הגוונים והחומרים נעימים לעין. לתחושה המודרנית תורם צג מגע גדול ("8) בראש הקונסולה המרכזית, שגם יודע להתממשק עם הטלפון, וצג המידע העשיר יחסית (אם כי מעט מורכב לתפעול) במרכז לוח המחוונים. המחוונים העיקריים (סל"ד ומהירות) קטנים מדי, וחלק מהמחוונים המשניים לא מספיק בולטים. אבל התלונה העיקרית לגבי סביבת הנהג נגעה למיעוט חללי האחסון הזמינים להנחת טלפון/ארנק ושאר פיצ'יפקס.
קל למצוא תנוחת נהיגה טובה אך המושב שטוח מדי, עניין שהתחיל להפריע בנהיגות ארוכות.
מאחור מצע מרחב ראוי בהחלט, אך אין יציאות מיזוג אוויר למושב האחורי. תא המטען נראה גדול מנפחו הרשמי (370 ל'), ובעל מבנה שימושי.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו של האסטרה מציע כוח שופע ופעולה נעימה. הוא משודך לתיבת שישה הילוכים פלנטרית שפעולתה חלקה, אבל לא הכי זריזה. צריכת הדלק בסוף יום המבחן עמדה על 13.4 ק"מ לליטר. בהחלט נאה.
-
נוחות והתנהגות
האסטרה היא מכונית נוחה. היא מפגינה נוקשות בסיסית, אך המתלים עובדים בשקט ונותנים תחושה איכותית. המתלים יעבירו חבטה רק לעיתים נדירות, ובדרך כלל יתמודדו בצורה טובה עם שיבושים.
לזה מצטרף בידוד רעשים טוב באופן כללי, עם מנוע שקט מאוד בשיוט ורעשי רוח ברמה נמוכה. עם זאת, לא היינו מתנגדים לבידוד משופר של רעש הצמיגים.
בפניות האסטרה מציעה שפע אחיזה והתנהגות בטוחה וצפויה מאוד, והיא משנה כיוון בקלילות. משקל ההגה נכון והוא מציע דיוק טוב, והבלמים חזקים ועמידים (אך עם נשיכה ראשונית מעט חלשה).
 
-
תמורה למחיר
מצד אחד, האסטרה היא אחת היקרות בקבוצה. מצד שני, היא מציעה מפרט עשיר (מנוע חזק, מערכות בטיחות) וביצוע טוב מאוד (נוחות, מרחב פנימי, יכולת דינאמית, ביצועים).
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה אנג'וי 1.4 ליטר טורבו עם כ-650 יחידות.
אחריה גרסת אנג'וי פלוס 1.4 ליטר טורבו עם כ-450 יחידות.
-
מה חדש באופל אסטרה 2017
אין עדכונים בשנת המודל 2017.
-
סיכום
מכונית משפחתית מצוינת.