אופל אסטרה 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בספטמבר 2022 הושק בישראל הדור השישי של אסטרה, המשפחתית הקומפקטית של אופל. הדור החדש, שנחשף ב-2021, הציג עיצוב חדשני ורענן עם סבכת ה"וייזור" החדשה והמושכת של דגמי היצרנית .
האסטרה נשענת על הפלטפורמה של הצד הצרפתי בקבוצת סטלנטיס, אותה היא חולקת עם דגמים רבים של פיג'ו וסיטרואן. העיצוב החיצוני מתהדר במקדם גרר אווירודינמי נמוך של 0.27, וסביבת הנהג כוללת צג מולטימדיה גדול (10 אינץ') ומחוונים מוקרנים.
אופל אסטרה משווקת בישראל עם יחידת כוח אחת: מנוע ה-1.2 ליטר טורבו המוכר שמייצר 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ. המנוע משודך אך ורק לתיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים וההנעה קדמית.
-
עיצוב ונוכחות
האסטרה, שהייתה אפרורית בהופעתה בדורות הקודמים, כעת מרשימה מאוד בעיצובה, והתוצאה הכוללת נראית מצוין ומלאת נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג עדכני והרמוני. הריפוד והדיפון המשולבים באלקנטרה נאים ומוסיפים להידור. פתחי המיזוג הא-סימטריים מעוצבים היטב, גם אם פיזור האוויר אינו תמיד אחיד.
צג המולטימדיה הפונה לנהג ולוח המחוונים המחובר אליו, מוצלחים מאוד וגודלם אינו מופרז.
הנדסת האנוש טובה למדי; לרשות הנהג קיצורי דרך באמצעות לחצנים פיזיים, ולבקרת האקלים מתגים המסודרים באופן נאה מתחת לצג.
המושבים הקדמיים נראים מצוין וגם נוחים. תנוחת הנהיגה הנמוכה יוצרת תחושה של ישיבה ברכב ספורטיבי. הראות לאחור מוגבלת וטוב שיש מצלמות היקפיות.
 
בגלל משקוף נמוך, הכניסה מלפנים ומאחור לא תהיה נוחה לכולם. מאחור המרחב אינו מצטיין. נפח תא המטען ממוצע מבחינת הנפח, אך אינו נראה גדול בפועל.
-
מנוע וביצועים
לאסטרה מנוע הטורבו-בנזין 1.2 ליטר המוכר מפיג'ו-סיטרואן, וזה מייצר 130 כ"ס ומשודכת לו תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים.
חטיבת הכוח אפקטיבית ויעילה בנהיגה רגילה, אולם תחת עומס - כמו בעליות ממושכות או עקיפות בכבישים מאתגרים - חסר קצת מחץ.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים באסטרה נוטה לצד הנוקשה. בעיר, שיבושים גדולים ופסי האטה מורגשים מאוד. כאשר המהירות עולה, מורגשים גם שיבושים בינוניים. נוחות הנסיעה מחוץ לעיר טובה יותר, אך גם שם ספיגת המהמורות לא מצטיינת.
היכולת הדינמית טובה, והרכב מגיב היטב לפקודות הנהג בפיתולים. האחיזה גבוהה ותחושת הביטחון גבוהה.
-
תמורה למחיר
האסטרה אומנם מעניקה הרבה ומצוידת היטב, אך סובלת ממחיר גבוה ביחס למתחרות.
-
גרסאות ורמות גימור
האסטרה החדשה מוצעת בישראל רק ברמת גימור ’GS ליין' שהינה גבוהה יחסית בהיצע המותג וכוללת חישוקי 18 אינץ', תאורת לד אדפטיבית, גג זכוכית, צביעה דו-גונית (גג שחור), מצלמות היקפיות, מושב נהג חשמלי, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת ועוד.
-
בטיחות
אופל אסטרה נבחנה ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וקיבלה דירוג של ארבעה כוכבי בטיחות עם ציון של 80% בהגנה על מבוגרים, 82% בהגנה על ילדים ו-67% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות עשיר וכולל: בלימה אוטונומית עד 140 קמ"ש, תיקון סטייה מנתיב ושמירת הרכב במרכזו, בקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה ותחילת תנועה, זיהוי תמרורים, עמעום אורות גבוהים אוטומטי, התרעות לשטח מת, לתנועה חוצה מאחור ולערנות נהג.
-
צריכת דלק
בתוואי המבחן המאתגר צרכה האסטרה 10.9 ק"מ/ל' ובשיוט נינוח עמדה הצריכה על 15 ק"מ/ל'.
-
מה חדש באופל אסטרה 2023
בנובמבר 2022 הכריזה היצרנית על גרסה כל-חשמלית חדשה שתצטרף להיצע.
המנוע החשמלי מפיק 156 כ"ס ו-27.5 קג"מ, לסוללה 54 קוט"ש (ברוטו) וטווח הנסיעה עומד על 416 ק"מ בין טעינות.
טעינה מהירה (DC) אפשרית עד 100 ק"ו וזה אמור להספיק לטעינה של עד 80% בכ-30 דקות.
באופל מציינים כי המרחב לנוסעים לא נפגע במעבר לחשמל. נפח תא המטען דווקא כן – 513 ל' בגרסת הסטיישן החשמלית במקום 608 ל', ו-352 ליטרים בגרסת ההאצ'בק החשמלית לעומת 422 ל'. משקל הגרסה החשמלית גדול ממונעת הבנזין בכ־400 ק"ג, ל־1680 ק"ג.
האסטרה החשמלית צפויה להגיע לשוק המקומי ברבעון האחרון של 2023.
-
סיכום
מכונית משפחתית מצוינת – אך יקרה.