אופל אסטרה 2011-2012 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
אופל חשפה את האסטרה ב-2009. הפלטפורמה משותפת לשברולט קרוז וגם חלק מהמנועים ותיבות ההילוכים, כאשר הממדים גדלו באופן ניכר (כולל 7 ס"מ בבסיס הגלגלים).
אצלנו משווקת האסטרה בשלוש גרסאות מרכב, האצ'בק, סדאן (ברלינה) וסטיישן (טורר) ועם ארבעה מנועים: מנוע 1.6 ל' אטמוספרי (115 כ"ס), מנוע 1.4 ל' טורבו (140 כ"ס), 1.6 ל' טורבו (180 כ"ס - רק בסדאן) ומנוע דיזל בנפח 2.0 ל' (160 כ"ס), כאשר כולם משודכים לתיבה אוטו' עם שישה הילוכים.
האסטרה היא מכונית נאה עם נוכחות מרשימה. עיצוב תא הנוסעים ממשיך את קווי העיצוב החיצוני, אך לעומת זאת, איכות החומרים אינה גבוהה כמצופה.
בנוסף, תא הנוסעים מרגיש קצת עמוס ומסורבל לתפעול. ב-2012 הגיעה גרסת ה-3 דלתות הנאה המכונה GTC, שמשווקת הן עם מנוע ה-1.4 ל' טורבו והן עם מנוע ה-1.6 ל' טורבו (170 כ"ס) ותיבת שישה הילוכים אוטו'.
ביוני 2015 נחשף דור חדש, חמישי במספר.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני נאה למדי, והמכונית בעלת נוכחות מרשימה גם אם לא בולטת.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מעוצב, אך עם זאת אינו מציע איכות חומרים והרכבה גבוהה כמצופה והוא קודר למראה.
 
המרווח טוב ליושבים מלפנים אך המרווח מאחור בינוני ליושבים מאחור. תא המטען ממוצע בגודלו ונוח לטעינה.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.6 ל' מציע ביצועים בינוניים בלבד. אמנם השילוב עם תיבת ההילוכים טוב אך צריכת הדלק גבוהה. מנוע ה-1.4 ל' (טורבו), עדיף משמעותית הן בביצועים והן בצריכת דלק.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה באופן כללי, כאשר כיול המתלים הינו על הצד הרך של הסקאלה.
 
בכל הנוגע לנהיגה מהירה ודינאמית, רכות המתלים ומשקל ההגה (הקל) פוגעים בפוטנציאל.
-
תמורה למחיר
האסטרה כבר ותיקה ולא מציעה תמורה יוצאת דופן למחיר.
-
סיכום
האסטרה מציעה חבילה טובה באריזה מעוצבת היטב.