אופל אסטרה 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בספטמבר 2022 הושק בישראל הדור השישי של אסטרה, המשפחתית הקומפקטית של אופל. הדור החדש, שנחשף ב-2021, הציג עיצוב חדשני ורענן שהינו המשך למה שראינו במוקה.
האסטרה נשענת על הפלטפורמה של הצד הצרפתי בקבוצת סטלנטיס, אותה היא חולקת עם דגמים רבים של פיג'ו וסיטרואן. העיצוב החיצוני מתהדר במקדם גרר אווירודינמי נמוך של 0.27, וסביבת הנהג כוללת צג מולטימדיה גדול (10 אינץ') ומחוונים מוקרנים.
אופל אסטרה מושקת בישראל עם יחידת כוח אחת: מנוע ה-1.2 ליטר טורבו המוכר שמייצר 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ. המנוע משודך אך ורק לתיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים וההנעה קדמית.
האסטרה החדשה תוצע בישראל רק ברמת גימור 'GS ליין' שהינה גבוהה יחסית בהיצע המותג והיא כוללת חישוקי 18 אינץ', תאורת לד אדפטיבית, גג זכוכית, צביעה דו-גונית (גג שחור), מצלמות היקפיות, מושב נהג חשמלי, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת ועוד.
במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
אופל של השנים האחרונות משקיעה בעיצוב מושך הרבה יותר מאשר קודם לכן, והתוצאה ניכרות מאוד לעין בדגמיה החדשים. הדגם שהיה אפרורי בהופעתו, כעת מושך מאוד בעיצובו, והתוצאה הכוללת נראית מצוין ומושכת מבטים.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג, כמותו פגשנו במוקה, עדכני והרמוני. הריפוד והדיפון המשולבים באלקנטרה נאים ומוסיפים להידור. פתחי המיזוג הא-סימטריים מעוצבים היטב, גם אם פיזור האוויר אינו תמיד מצטיין.
צג המולטימדיה הפונה לנהג ולוח המחוונים המחובר אליו, מוצלחים מאוד וגודלם אינו מופרז.
תפעול מערך המידע נוח אחרי שמכירים אותו. גם בצג המרכזי הגדול ("10) לא הכל פשוט ודורש פרק הסתגלות.
הנדסת האנוש טובה למדי; לרשות הנהג קיצורי דרך באמצעות לחצנים פיזיים, ולבקרת האקלים מתגים המסודרים באופן נאה מתחת לצג.
המושבים הקדמיים נראים מצוין וגם נוחים, ולמושב הנהג תפעול חשמלי רב אפשרויות. תנוחת הנהיגה הנמוכה יוצרת תחושה של ישיבה ברכב ספורטיבי. הראות לאחור מוגבלת וטוב שיש מצלמות היקפיות.
בגלל משקוף נמוך, הכניסה מלפנים ומאחור לא תהיה נוחה לכולם. מאחור המרחב אינו מצטיין. נפח תא המטען כמקובל בקבוצה מבחינת הנפח, אם כי זה אינו נראה גדול בפועל.
 
-
מנוע וביצועים
לאסטרה מנוע הטורבו-בנזין 1.2 ליטר נמוכר מפיג'ו-סיטרואן, וזה מייצר 130 כ"ס, ומשודכת לו תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים.
אנחנו מכירים היטב את חטיבת הכוח האפקטיבית והיעילה הזו. עם זאת, תחת עומס - כמו בעליות ממושכות או עקיפות בכבישים מאתגרים - חסר קצת מחץ.
 
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים באסטרה נוטה לצד הנוקשה בסקלה. בעיר, פגמים גדולים ופסי האטה מורגשים מאוד. כאשר המהירות עולה, מורגשים גם שיבושים בינוניים. נוחות הנסיעה מחוץ לעיר טובה יותר, אך גם שם שיבושים רוחביים מורגשים מאוד.
יציבות גבוהה יחד עם ריסון טוב מעניקים לרכב רמת בטיחות גבוהה ולנהג תחושת ביטחון בהתאם.
היכולת הדינמית טובה, והרכב יכול לנוע במהירות גבוהה בכביש מעוקל.
 
-
תמורה למחיר
האסטרה אומנם מעניקה הרבה ומצוידת היטב, אך סובלת ממחיר גבוה ביחס למתחרות. גם על רקע גל ההתייקרויות האחרון, מי שמחפש משפחתית מיוחדת ימצא מספר אופציות מעניינות במחיר, בכוח, בתדמית ובהנאה - כך שהתמורה אינה בעייתית.
-
צריכת דלק
בתוואי המבחן המאתגר צרכה האסטרה 10.9 ק"מ/ל' ובשיוט נינוח הייתה הצריכה 15 ק"מ/ל'.
-
מה חדש באופל אסטרה 2022
בחו"ל נחשפה גרסת הסטיישן של הדגם (דצמבר 2021) ולזו מופע מרשים לא פחות. היא ארוכה מההאצ'בק בכ-27 ס"מ ובעלת בסיס גלגלים נדיב יותר (ב-7 ס"מ) וכמובן בעלת תא מטען גדול יותר עם עד 608 ל'. היצע יחידות הכוח דומה.
באוקטובר 2022 הוצגה בחו"ל גרסת GSe ספורטיבית העושה שימוש ביחידת הנעה היברידית-נטענת.
השיווק של גרסת ההאצ'בק בישראל החל בספטמבר 2022, ואילו סיכויי ההגעה של הסטיישן נמוכים בשלב זה.
 
-
סיכום
מכונית משפחתית מצוינת – ומחירה גבוה.