אופל מוקה 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2022 נחת בישראל אופל מוקה החדש, מבוסס על שלדה ומכלולים של פיג'ו/סיטרואן.
בניגוד לדור הקודם, בעל ממדים תפוחים ועיצוב "שטח", למוקה החדש הופעה אופנתית ודינאמית,, עם סבכת וייזור בולטת ומושכת.
לגרסת הבנזין מנוע 1.2 ליטר טורבו (3 ציל'), 130 כ"ס בשילוב תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים.
לגרסה החשמלית מנוע עם 136 כ"ס, סוללת 50 קוט"ש וטווח נסיעה העומד על 338 ק"מ.
גרסת הבנזין מוצעת בשלוש רמות גימור: 'אלגנס', 'GS-ליין' ו'אולטימייט', הגרסה החשמלית רק ברמת גימור 'e-אולטימייט'.
'אלגנס' מגיעה כסטנדרט עם חישוקי 17 אינץ', בקרת אקלים, לוח מחוונים מוקרן, קישוריות לאפל ולאנדרואיד, מפתח חכם, תאורת לד מלאה, חיישני חניה היקפיים, מצלמת נסיעה לאחור ועוד.
רמת 'GS-ליין' מוסיפה חישוקי 18 אינץ', צביעה דו-גוונית למרכב, מסך מולטימדיה ולוח מחוונים גדולים ועשירים יותר - ואיפור ספורטיבי.
'אולטימייט' מוסיפה תאורת לד-מטריקס, ריפוד דמוי אלקנטרה, חימום למושבים הקדמיים ועוד.
הגרסה החשמלית מוסיפה גם מערכת לחנייה אוטונומית, חימום לגלגל ההגה ואפשרות להפעלת מערכת המיזוג מרחוק.
לכל רמות הגימור 6 כריות אוויר ומערך בטיחותי מלא.
-
עיצוב ונוכחות
המוקה חולק עם שאר דגמי אופל החדשים את שפת העיצוב העדכנית של המותג. הפרופורציות נהדרות והתוצאה מרשימה ומושכת.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נאה ומודרנית, וצמד המסכים תורמים לזה.
תנוחת הנהיגה אינה גבוהה במיוחד. מושב הנהג נאה למראה, ובהתאם לרמת הגימור ריפודו קשה או רך: הוא נוח ומוצלח בשתי הוואריאציות.
המרחב מאחור סביר ביחס לקטגוריה, אך אינו נדיב. קו השמשות הגבוה מפריע לראות החוצה.
תא המטען בעל נפח מספק (350 ליטר בבנזין, 310 בחשמלי) ומבנה שימושי.
 
-
מנוע וביצועים
הגרסה החשמלית (136 כ"ס) מפתיעה בביצועיה, תודות למומנט הזמין ולתגובת המנוע המיידית.
בנהיגה מנהלתית ורגועה ניתן להגיע לכ-300 ק"מ בין טעינות.
מנוע הבנזין (1.2 ל', 130 כ"ס) בעל ביצועים טובים, תגובות זריזות והוא נעים בפעולתו. תיבת ההילוכים לרוב חלקה, אך מעט איטית בתגובותיה. צריכת הדלק במבחן מאומץ עמדה על 11.5 ק"מ לליטר. בשיוט נרשמו כ-16 ק"מ לליטר.
 
-
נוחות והתנהגות
התנהגות הכביש של גרסת הבנזין טובה למדי, התגובות מיידיות והאחיזה גבוהה. לחשמלית מאפיינים דומים אך תוספת המשקל בולטת.
נוחות הנסיעה בינונית בשתי הגרסאות בשל כיול מתלים נוקשה, ובידוד הרעשים אינו מצטיין. לזכות המוקה נרשם ריסון מרכב טוב בכביש גלי.
 
-
תמורה למחיר
הגרסה החשמלית יקרה, בוודאי ביחס לשלל המתחרים מסין. אולם היא מציעה איכות כוללת גבוהה בהרבה.
בגרסת הבנזין מוקה מוצע במחיר גבוה במקצת מהמתחרים, אך גם כאן החבילה הכללית מקורית ומיוחדת.
 
-
מה חדש באופל מוקה 2022
אין שינויים בשנת המודל 2022.
-
סיכום
רכב פנאי מושך ומרשים, אך יש מספר תחומים בהם הוא טעון שיפור.