פיג'ו 2008 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2020 החלה פיג'ו בשיווק הדור השני של ה-2008 בישראל. העיצוב שונה מזה של הדגם הפורש, והוא אגרסיבי ובעל נוכחות, וכמובן דומה לדגמי הפנאי הגדולים יותר של היצרנית.
הדור החדש גדול משמעותית מקודמו, ועיצוב סביבת הנהג כמו בשאר דגמי פיג'ו, מבוסס על 'i-קוקפיט', שעיקרו גלגל הגה נמוך ולוח מחוונים מעליו.
עם ההשקה הוצעו שני מנועים: טורבו-בנזין 1.2 ליטר המייצר 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ; טורבו-דיזל 1.5 ליטר המייצר הספק זהה ו-30.6 קג"מ. שני המנועים משודכים לתיבה אוטומטית 8 הילוכים וההנעה היא קדמית.
במחצית השנייה של 2020 הצטרפה להיצע רמת גימור GT ליין ובהמשך גם גרסת חשמלית, e-2008. לגרסה זו מנוע המייצר 136 כ"ס ומבטיח טווח של 310 ק"מ
בסוף 2023 נחתה בארץ מהדורה מחודשת; השינויים שנעשו כוללים את הסבכה והלוגו החדש של פיג'ו. יחידות התאורה והפגושים שונו אף הם והחישוקים אחרים. בנוסף, ברמה האבזור 'GT' כעת חישוקי "18 במקום חישוקי "17.
בתוך הרכב נעשו שינויים במערך המולטימדיה, נוספו קישוריות והצג כעת הוא "10 במקום "7 ברמות האבזור הנמוכות.
בשלב הראשון מוצע הדגם המחודש רק עם יחידת ה-1.2 ליטר טורבו-בנזין.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב של ה-2008 נאה ומרשים, ולמרות שהדגם כבר נפוץ בכביש הרכב עדיין מושך מבטים. עם זאת, יהיה מי שיחשוב שהסבכה מוחצנת מדי.
-
תא נוסעים ומטען
מבנה סביבת הנהג, מבוססת על גלגל הגה קטן נמוך ולוח מחוונים מעליו ("i-קוקפיט"), ומתחברת לצג המולטימדיה במרכז, יוצרת גם כאן עיצוב עדכני ומושך.
צג המולטימדיה בתוך המסגרת קטן מהצפוי, ותמונת המצלמה אינה איכותית. תפעול בקרת האקלים, כמו תפעול פרטים אחרים, אינו אינטואיטיבי.
מושב הנהג נוח, ותנוחת הנהיגה הגבוהה יוצרת תחושה כי הרכב גדול ממה שהוא - אך הראות לפנים מעט מוגבלת. המרחב מאחור מכובד, אך המושב שם מעט נמוך וחבל שאין פתח אוורור. לתא המטען נפח גדול ומבנה מאוד שימושי.
-
מנוע וביצועים
המנוע העיקרי הוא 1.2 ליטר טורבו-בנזין המייצר 130 כ"ס. גם כאן, כמו בדגמים אחרים של פיג׳ו-סיטרואן המצוידים במנוע הזה, התאוצה פחות מרשימה מהנתונים הרשמיים. עם זאת, בכל מצב מתקבלת תאוצה הדרגתית ועקבית, ופעולת המנוע נעימה. התיבה פועלת באופן חלק, אך היא אינה זריזה במיוחד.
גרסת הדיזל יקרה במעט, ומתאימה למיטיבי נסועה, מוסיפה לאותו הספק מומנט גדול בהרבה (30.6 קג"מ מול 23.4 קג"מ בבנזין). ההתנעה חושפת טרטור דיזל ברור, וזה נעלם אט אט ככל שהמהירות עולה. פעולת חטיבת כוח אינה נמרצת, והיא במיטבה בהאצות מתונות ונטולות מאמץ.
הגרסה החשמלית יקרה, אבל מאפשרת תנועה שקטה מאוד וביצועים מצוינים.
 
-
נוחות והתנהגות
בעיר, חלק מהשיבושים האופייניים ודווקא הקטנים, מורגשים יותר מהצפוי, ואליהם מצטרפים רעשי מתלים. עם זאת, אלה אינם מציקים באמת. נוחות הנסיעה מחוץ לעיר טובה, והרכב מתגבר טוב יותר על פגמים באספלט.
היכולת הדינמית טובה, מאפשרת לרכב לזרום בקצב מצוין בין פניות, והצמיגים מעניקים לו אחיזה גבוהה. הבלמים חסרו מעט בעוצמה.
-
תמורה למחיר
מחירו של פיג‘ו 2008 מציב אותו בלב הקטגוריה. אל מול המתחרים הוא מציע אופציה נדירה בסגמנט למנוע דיזל חסכוני, ובכלל — חבילה מאוד מרשימה.
-
גרסאות ורמות גימור
פיג'ו 2008 המחודש מוצע בשלוש רמות גימור. ב'אקטיב' תאורת לד וחישוקי "16.
ברמת האבזור 'אלור' המחליפה את 'פרמיום' (החל מדצמבר 2023) נוספו חישוקי "17, מצלמות מלפנים ומאחור, מפתח חכם ומחוונים מוקרנים.
ברמת האבזור 'GT' גם תאורת לד מתקדמת, גג זכוכית וצביעה דו-גונית.
-
בטיחות
פיג'ו 2008 קיבל במבחן הריסוק של E-NCAP חמישה כוכבים (בגרסאות המצוידות באבזור בטיחות אקטיבי; ארבעה כוכבים ללא), עם 93% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 73% בהגנה על הולכי רגל ו-73% על מערכות בטיחות.
ברמת גימור 'אקטיב' בלימה אוטונומית ותיקון סטיה מנתיב, זיהוי תמרורים והתרעת ערנות נהג.
ברמת האבזור 'אלור' המחליפה את 'פרמיום' (החל מדצמבר 2023) נוספו במפרט הבטיחות ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה בבנזין — 12.3-13.2 ק“מ לליטר במבחן, ומצוינת בדיזל — 15.3 ק"מ לליטר במבחן מאומץ ומעל 20 ק"מ לליטר בשיוט.
-
טווח נסיעה
טווח הנסיעה הריאלי בגרסה החשמלית עומד על כ-265 ק"מ.
-
מה חדש בפיג'ו 2008 2023
תחילת שיווק גרסה מתוחת פנים בדצמבר 2023.
-
סיכום
רכב פנאי קטן-גדול, מעוצב וסופר-מרשים. מהטובים בקבוצה.