פיג'ו 5008 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בחודש מרץ 2021 החל שיווקה בישראל של גרסה מעודכנת לפיג'ו 5008. השינויים החיצוניים במתיחת הפנים כוללים שבכה חדשה ויחידות תאורה שונות – כולל עיצוב גופי תאורה בדמות ניבי אריה.
אין שינויים בהיצע שלושת המנועים המוגדשים והמפרט נותר זהה; 2 מנועי בנזין – 1.2 ליטר, 130 כ"ס; 1.6 ליטר, 180 כ"ס – ומנועי דיזל אחד: 1.5 ליטר, 130 כ"ס. התיבה אוטומטית 8 הילוכים וההנעה קדמית.
ברמות הגימור החליפה 'אקטיב פק' את 'אקטיב', כאשר מעליה נמצאת 'פרמיום'. ל'אקטיב פק' מפרט בטיחות מועשר ביחס לעבר, הכולל: בקרת שיוט אדפטיבית ובלימה אוטונומית במהירויות גבוהות יותר, תיקון סטייה מנתיב ועמעום אורות אוטומטי.
-
עיצוב ונוכחות
החזית החדשה של פיג׳ו 5008 נאה מאוד, והשינויים בגופי התאורה בולטים. התוצאה רעננה ומושכת גם ב-2022.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג לא השתנתה במתיחת הפנים, אך עיצובה עדיין נראה עדכני, מתקדם וייחודי. מערכת המולטימדיה נוחה לתפעול ומציעה תמיכה בעברית וקישוריות לאנדרואיד וקארפליי. עם זאת, מסך המגע, בגודל "8, קטן יחסית והרזולוציה של מצלמת החניה נמוכה.
מושב הנהג נוח, אך המרווח לברך ימין אינו נדיב. איכות ההרכבה, הגימור והחומרים טובה. הסוכך של גג השמש הפנורמי אינו אוטם לחלוטין את אור השמש.
מרחב המחיה טוב בשורה המרכזית, ול־5008 שלושה מושבים נפרדים מתכווננים. הכניסה לזוג המושבים האחוריים סבירה, אך מרווח הברכיים תלוי בחסדם של היושבים בשורה האמצעית. המושבים נמוכים ובסיסם קצר והם אינם נוחים למבוגרים.
נפח תא המטען מצומצם מאד כשהשורה השלישית בשימוש — 210 ליטרים. קיפול המושבים האחוריים יניב נפח מכובד של 702 ליטרים.
 
-
מנוע וביצועים
למרות הנתונים הצנועים של המנוע הבסיסי (1.2 ל', 130 כ“ס), הביצועים מספקים בשימוש יומיומי.
ה־5008 לא מתקשה לשייט במהירויות גבוהות ולצבור קמ“שים בקלילות, גם בעליות ארוכות; עם זאת, בתוואי הררי כאשר הרכב עמוס בנוסעים ובמטען, יורגש מחסור מסוים בכוח.
מנוע הבנזין הבכיר (1.6 ל', 180 כ"ס) מספק ביצועים טובים מאוד, והרכב יכול לשמר קצב גבוה בקלות, גם בעומס של נוסעים ומטען.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה סבירה בעיר וזו משתפרת ככל שמהירות הנסיעה עולה. בידוד רעשי הרוח טוב למדי גם במהירויות גבוהות.
הכיול הרך יחסית של המתלים והמשקל הגבוה (1.6 טון) אינם המתכון האידאלי להצטיינות דינמית, אך היכולת גבוהה, מאפשרת קצב גבוה מאוד גם בכבישים מפותלים וביטחון רב לנהג.
 
-
תמורה למחיר
פיג’ו 5008 מתומחר באופן תחרותי למדי. מחיר הדגם ברמת הגימור 'פרמיום' גבוה ב־20,000 שקלים מזה שברמת הגימור 'אקטיב־פק', ולא בטוח שההפרש מצדיק זאת.
-
צריכת דלק
בגרסת 1.2 ל' (130 כ"ס) צריכת הדלק במבחן עמדה על 11.7 ק"מ/ל', ובגרסת 1.6 ל' (180 כ"ס) הייתה הצריכה 11.5 ק"מ/ל', נתון נאה ביותר ביחס לגודל המנוע ולביצועים.
-
מה חדש בפיג'ו 5008 2022
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
מהטובים בקבוצה.