רנו גרנד סניק 2021 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
קרוב לארבע שנים אחרי שנחשף (מרץ 2016) הדור הרביעי של רנו סניק הגיע לישראל. המיניוואן הקומפקטי של היצרנית יוצע הפעם רק בגרסה הארוכה (רנו גרנד סניק) ועם שבעה מושבים. גרסה זו נחשפה במאי 2016.
הדור החדש מבוסס על רנו מגאן העדכנית ביותר – וכמוה עושה שימוש בפלטפורמה המודולרית של רנו (CMF). אורכו של הדגם החדש 463 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו נמתח על פני 280 ס"מ – תוספת של 7.5 ס"מ ו-3.5 ס"מ בהתאמה ביחס לדור היוצא. נפח תא המטען עומד על 233 ליטר כאשר שבעת המושבים בשימוש.
הגרנד סניק מושק בארץ עם מנוע ה-1.3 ליטר טורבו-בנזין שהושק בסוף 2017. הוא מוצע כאן בשתי גרסאות הספק: 140 כ"ס בגרסת הבסיס או 159 כ"ס בבכירה. לשתי הגרסאות תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית והנעה קדמית.
בישראל מוצע הגרנד סניק עם אבזור בטיחותי מקיף למדי. כבר בגרסת הבסיס ניתן למצוא מערכת בלימת חירום אוטונומית, מערכת תיקון סטייה מנתיב ועוד. ברמת הגימור הבכירה ישנן גם בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת לניטור שטחים מתים.
השיווק בישראל החל בדצמבר 2019.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני נהדר. סניק, על אף המוצא המצטנע, הוא רכב שנראה מצוין. חישוקי הענק בקוטר 20 אינץ‘ מוסיפים מאוד.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מעוצבת בצורה מקורית ונאה למדי. בולט במרכז מסך המולטימדיה האנכי (8.7 אניץ‘) שמוסיף לתחושה העדכנית. החומרים לרוב טובים, אך ישנם כמה פספוסים בגימור ותפעול המערכות לא תמיד ברור.
שטח החלונות הגדול מעניק תחושה אוורירית במיוחד מלפנים וקל להגיע לתנוחת נהיגה טובה (המושב אגב מוצלח גם הוא) שמספקת שדה ראיה מצוין החוצה.
הכניסה לשורה השניה נוחה מאוד והמרחב שם לנוסעים נדיב במיוחד. הם יהנו ממגשים בגב המושבים, מיזוג, שקעי טעינה ומושבים מוצלחים למדי.
הכניסה לשורה השלישית לא נוחה והמושבים מיועדים לילדים בלבד.
תא המטען מציע נפח צנוע כשכל המושבים בשימוש (233 ל’), גדול מאוד כשמקפלים את השורה השלישית (718 ל’) ענק בקיפול כל המושבים (למעלה מ-1700 ל‘). קיפול המושבים נעשה בצורה חשמלית והוא נוח וקל מאוד.
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-159 כ“ס של רנו גרנד סניק (ממנוע 1.3 ל‘ טורבו) מסוגלת לביצועים טובים למדי (9.9 שניות ל-100 קמ“ש), בין היתר בזכות תיבת הילוכים יעילה ומוצלחת — רובוטית דו-מצמדית עם שבעה יחסי העברה.
צריכת הדלק במהלך מבחן מאומץ עמדה על 9.6 ק“מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה למדי, במיוחד מחוץ לעיר. שיבושים חדים עשויים להפריע, כנראה בגלל חישוקי הענק.
רעשי צמיגים ורוח נשמעים מעל 100 קמ“ש, לפני כן מדובר ברכב שקט למדי שרק רעש המנוע עשוי להפריע לעיתים רחוקות.
היכולת הדינמית של רנו גרנד סניק גבוהה למדי והוא מסוגל לצלוח קטע כביש מפותל במהירות ובביטחון.
-
תמורה למחיר
רנו גרנד סניק מהיקרים בקבוצה אליה הוא שייך, אך מדובר ברכב מרשים למראה, מבצע בכביש ושימושי למשפחה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה אקזקיוטיב 1.3 ליטר טורבו עם כ-10 יחידות.
בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה אינטנס 1.3 ליטר טורבו עם כ-200 יחידות.
בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה אינטנס 1.3 ליטר טורבו עם כ-150 יחידות.
-
סיכום
מעוצב ושימושי, מי בכלל צריך רכב פנאי?