רנו מגאן 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
לקראת סוף 2019 החל גם שיווקה המיוחל של ה-RS, גרסת הביצועים של המשפחתית הקומפקטית - ולמעשה היחידה בהיצע המגאן בישראל המוצעת במרכב האצ׳בק. המגאן RS הוצגה במרכב חמש דלתות בלבד, וחידוש נוסף הוא אפשרות לתיבה רובוטית כפולת מצמד (שישה יחסי העברה), שבישראל תהיה היחידה במבחר (באירופה מוצעת גם גרסה ידנית).
לארץ ה-RS מגיעה בגרסת ה"קאפ" (Cup), לה כיול מתלים נוקשה וספורטיבי יותר ודיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה מכאני, שאמור לשפר את העברת הכוח בסיבובים.
ל-RS מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.8 ליטר, המספק 280 כ"ס. ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש אורכת 5.8 שניות והמהירות המרבית 250 קמ"ש. עוד במפרט: היגוי לכל ארבעת הגלגלים, בלמי ברמבו ומערכת טלמטריה, המאפשרת להציג נתוני נהיגה כמו מצב מצערת, זווית פניה ועוד.
כמקובל ברנו ספורט, המגאן RS מוצעת ברמת אבזור עשירה הכוללת חישוקי "19, תאורת לד מלאה, ריפודי עור ואלקנטרה, דיפון ייחודי, בקרת אקלים, מפתח חכם, מחוונים מוקרנים, מערכת מולטימדיה עם מסך "8.7, אפשרות בחירה בין מצבי נהיגה, העברת הילוכים מההגה ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
לרנו מגאן גרנד טור 2021 נוכחות רבה ביותר והיא גדולה בממדיה ומרשימה למראה.
גרסת הספורט, מנגד, קצת שמרנית בעיצובה ביחס לעבר. החזית אגרסיבית ונאה, אך שאר המרכב אנמי למדי, למרות התוספות הקרביות.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מציע שילוב צבעים נאה, האווירה נעימה, ואיכות החומרים טובה ברובה. תפעול המערכות השונות דרך מסך המגע מסורבל, וחלק מהפעולות, כמו למשל קביעת עוצמת המאוורר של המזגן, ניתן לעשות רק דרך המסך.
המרחב מלפנים נדיב מאוד, ומאחור מרווח הברכיים טוב, אך המקום לכפות הרגליים מוגבל. תא המטען ענק.
בגרסת ה-RS נעשו שינויים בסביבת הנהג כדי להעניק לה אווירה ספורטיבית — נגיעות של צבעים אדומים פה ושם, הגה ספורטיבי, מושבים אוחזים ודוושות אלומיניום. כל אלו יוצרים אווירה ספורטיבית אך מאופקת. מערכת המולטימדיה מוסיפה אף היא, ויש לה אפשרות להצגת נתונים כמו מדידת זמני הקפה.
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל מציע שפע מומנט זמין במהירות נמוכה, אך בעקיפות במהירות בינעירונית מורגש מחסור בכוח. תיבת ההילוכים לא תמיד חלקה ולעיתים פעולתה איטית. ממוצע צריכת הדלק במבחן היה מצוין: 16.9 ק"מ/ל'.
לגרסת ה-RS מנוע חזק ומאוד גמיש, והתיבה הדו־מצמדית מהירה וחלקה. עם זאת, בסל"ד נמוך היא מהססת לעיתים; במצבים הלא ספורטיביים היא מזדרזת להעלות הילוכים, ובמצב ידני היא מעלה הילוך בעצמה במנתק.
-
נוחות והתנהגות
רנו מגאן גרנד טור 2021 מעניקה נוחות נסיעה טובה על פני רוב סוגי הכבישים והשיבושים וברוב המהירויות. למעט רעשי רוח בולטים במהירות גבוהה, זו מכונית נעימה למדי. בכל הקשור לנהיגה בפיתולים, הסטיישן לא מצטיינת. ההגה מעורפל, המתלים רכים מדי, הנכונות לפנות לא מיידית והבלמים לא מספיק חדים.
לגרסת ה-RS נוחות נסיעה מפתיעה. למרות שהיא נוקשה, היא אינה קופצנית.
בכביש המפותל, ההיגוי של גרסת הספורט מעניק תחושה "עצבנית". למרות שטח קצת מעורפל במרכז, תגובת המכונית להפניה החלטית, מהירה וחדה. ההיגוי האחורי עושה נפלאות להתנהלותה בכביש מפותל, והיא אוחזת, צייתנית ומדויקת. אבל מערכת ההיגוי האחורי גם דורשת הסתגלות לתחושה של תנועה מתמדת מהזנב. בצד השלילי, נרשמת גם לא מעט לוחמת מומנט מצד ההגה בהאצה חזקה. הבלמים משובחים.
-
תמורה למחיר
העדכון שעברה הסטיישן לא טיפל בכל הדברים שהפריעו לנו (בעיקר הנדסת האנוש), אבל התוצאה היא מכונית תחרותית ומושכת מבעבר.
גרסת ה-RS יקרה, אך מציעה יכולות ומעורבות נהג גבוהה מהמתחרות בפלח הספורטיבי.
-
סיכום
רנו מגאן גרנד טור היא סטיישן גדולת ממדים המציעה חבילה מאוזנת, טובה ומעניינת.
גרסת ה-RS נהדרת כמכונית משפחתית-ספורטיבית. נוחות הנסיעה המפתיעה שלה, גמישות המנוע ותא הנוסעים העשיר יוצרים מכונית משפחתית נעימה ומאובזרת, ואם תרצו, מאוד-מאוד מהירה, חדה ומהנה. חבל רק שהיא אינה מוצעת בארץ בגרסה ידנית.