רנו קולאוס 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
זהו דור שני של רנו קולאוס אשר הוצג בתערוכת בייג‘ין 2016 (דור ראשון ב-2008), ועבר מתיחת פנים ב-2019 שהגיע לישראל בינואר 2020. מתיחת פנים כללה שינויים קלים לעיצוב החיצוני ולסביבת הנהג, שידרוג היצע מערכות הבטיחות המתקדמות, ומנועי דיזל חדשים: טורבו דיזל בנפח 1.7 ל‘ או 2.0 ל‘ שמפיקים 150 כ“ס או 190 כ“ס בהתאמה.
בהמשך הופסק שיווק הדגם וב-2022 חזר, אבל הפעם עם מנוע חדש – טורבו-בנזין במקום מנוע דיזל ותיבה דו-מצמדית במקום רציפה. מאז משווק הדגם בישראל ללא שינוי.
קולאוס הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) שנמצא בצד הגדול של הסקאלה וממדיו נדיבים למדי. הפלטפורמה (CMF-C/D) משותפת למגוון דגמים בברית רנו-ניסאן, כמו למשל ניסאן אקס טרייל, אולם מוצע רק עם 5 מושבים.
-
עיצוב ונוכחות
קולאוס יוצר רושם של רכב גדול וחסון עם עיצוב מושך בזכות שילוב נכון בין פרופורציות קלאסיות וקווים אלגנטיים.
-
תא נוסעים ומטען
איכות החומרים נעימה לעין ולרוב גם למגע, למעט בחלקים התחתונים של הקונסולה ושל הדלתות. צג המולטימדיה בגודל "8.7, אך הממשק לא נראה עדכני ותפעולו אינו נוח. גם חלק מפקדי התפעול השונים כמו אלה שעל ההגה מיושנים למראה, ולחצנים אחרים מסורבלים לתפעול.
תנוחת הנהיגה הגבוהה תואמת את המתבקש ברכבי פנאי. מאחור המרחב טוב, כשמרווח הרגליים מעולה ואילו מרווח הראש פחות מרשים בגלל גג הזכוכית.
תא המטען גדול, 493 ליטר, המבנה שימושי וכולל תאים מתחת לרצפה.
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו-בנזין (1.3 ל', 158 כ"ס) מציע ביצועים מספקים לשימוש יום-יומי סביר. התחושה שהמנוע מעט קטן על הרכב הגדול אך בזכות מומנט זמין ותיבת הילוכים יעילה (דו-מצמדית עם 7 יחסים), לרוב זה לא מורגש. בזחילות עירוניות הוא מצטיין פחות בגלל פעולת מצערת שאינה מדויקת ורעידות בתמרוני חניה.
נוחות והתנהגות
כיול מתלים מעט נוקשה ויחד עם צמיגים בעלי דופן צנומה יחסית (225/55-19) נוחות הנסיעה במהירות עירונית בינונית. במיוחד במפגש עם שיבושים בגדול בינוני ומעלה. בכביש הבינעירוני הנוחת טובה משמעותית, אך גם שם השיבושים מורגשים. רעשי הכביש והרוח נשמעים אך אינם מוגזמים בעוצמתם.
בנסיעת שבילים הוא מפגין חוסן מבני ונעים רוב הזמן.
היכולת הדינמית טובה ולמרות גובהו הוא אינו נוטה בפניות הודות לאותו כיול מתלים נוקשה. ההגה אינו מהיר, אך יכולת ההפניה טובה.
-
נוחות והתנהגות
קוליאוס מתמודד היטב עם שיבושים קלים ובתוואי נסיעה כזה מעניק תחושה נוחה. עם פגמים גדולים ובינוניים באספלט הוא לא תמיד מסתדר.
התנהגות הכביש בוגרת ובטוחה, אך לא מרגשת.
בשבילים הקוליאוס משדר תחושה חסונה כל עוד מדובר בשביל קק"ל כבוש.
-
תמורה למחיר
במפרט האבזור חסרים מספר פריטים, נוחות הנסיעה בינונית ומפרט הבטיחות אינו מלא, אבל על רקע ההתייקרות הנוכחית קולאוס מציע תמורה טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
רנו קולאוס משווק בישראל ברמות גימור אחת, 'אינטנס' שכוללת חישוקי "18, צג מולטימדיה 8.7 אינץ', מחוונים מוקרנים, כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת לד מלאה, גג שמש ועוד.
-
בטיחות
את מבחן הבטיחות עבר בשנת 2017 במבחן פחות מחמיר מהיום – וקיבל דירוג של 5 כוכבי בטיחות. פרט הבטיחות המתקדם אינו מלא וכולל בלימה אוטונומית, התראה על סטייה מנתיב (ללא תיקון), ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית ללא סיוע בפקקים.
-
צריכת דלק
בתוואי מאומץ צריכת הדלק עמדה על 11.8 ק"מ לליטר, ובנסיעה רגועה מדדנו 13 ק"מ לליטר. נתונים נאים לכלי גדול.
-
מה חדש ברנו קולאוס 2025
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
-
סיכום
נמצא מול רכבי פנאי קומפקטיים ומולם מציע ממדים נדיבים והופעה מרשימה.