רנו קולאוס 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
זהו הדור השני של רנו קוליאוס. הוא הוצג בתערוכת בייג‘ין 2016 (דור ראשון ב-2008) ולמעשה הוא חולק את הפלטפורמה עם ניסאן אקס טרייל. מדובר ברכב פנאי קומפקטי (C-SUV) אך כזה שנמצא בצד הגדול של הסקאלה וממדיו נדיבים למדי.
הפלטפורמה (CMF-C/D) משותפת למגוון דגמים בברית רנו-ניסאן. הקוליאוס גדול מהקדג‘אר — הוא ארוך ממנו ב-12 ס“מ ובסיס הגלגלים שלו עומד על 271 ס“מ (תוספת של 6 ס“מ). הרוחב זהה עם 184 ס“מ. קוליאוס מוצע אך ורק עם 5 מושבים.
העיצוב החיצוני שונה מזה של קוליאוס היוצא, ושואב השראה רבה מהמגאן, במיוחד ביחידות התאורה מלפנים ומאחור. גם סביבת הנהג מציגה את השפה החדשה של רנו עם מסך מולטימדיה אנכי.
בשנת 2019 הדגם עבר מתיחת פנים שכללה שינויים קלים לעיצוב החיצוני ולסביבת הנהג. עוד הביא עימו העדכון גם יחידות הנעה חדשות — טורבו דיזל בנפח 1.7 ל‘ או 2.0 ל‘ שמפיקים 150 כ“ס או 190 כ“ס בהתאמה. בין היתר שודרגו מערכות הבטיחות המתקדמות.
השיווק בישראל החל בינואר 2020 בגרסה אחת (דיזל, 1.7 ל‘), אולם בשנת 2022 החל שיווק גרסת 1.3 ל' טורבו-בנזין ושיווקה של גרסת הדיזל הופסק.
-
עיצוב ונוכחות
עיצוב הקוליאוס מייצר תחושה שמדובר ברכב גדול וחסון ממה שהוא. המופע משלב בצורה מוצלחת בין אלגנטי לקשוח.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג משדרת תחושה מהודרת כבר בגרסת הכניסה, אם כי התחושה לא תמיד עדכנית. איכות החומרים טובה לרוב, וכך גם ההרכבה.
מסך מערכת המולטימדיה נראה מעט קטן (7 אינץ') והתפעול מעט מסורבל. רשימת האבזור נאה ועשירה.
תנוחת הנהיגה גבוהה ושלטת, וזה מעניק תחושה שמדובר ברכב גדול ממה שהוא. מושב הנהג נוח למדי.
המרחב מאחור טוב, למעט מרווח סביר בלבד לראש. תא המטען גדול (579 ל') ושימושי.
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו-בנזין (1.3 ל', 158 כ"ס) מציע ביצועים מספקים לשימוש יום-יומי סביר. התחושה שהמנוע מעט קטן על הרכב הגדול אך בזכות מומנט זמין ותיבת הילוכים יעילה לרוב זה לא מורגש. אופי הפעולה פחות מעודן בגלל שאון בולט והשהיה בתגובות ללחיצה על המצערת.
מנוע הדיזל ששווק בתחילת השנה (1.75 ל', 150 כ"ס) הציע ביצועים טובים למדי אך תגובות איטיות ומושהות והיה רועש למדי.
-
נוחות והתנהגות
קוליאוס מתמודד היטב עם שיבושים קלים ובתוואי נסיעה כזה מעניק תחושה נוחה. עם פגמים גדולים ובינוניים באספלט הוא לא תמיד מסתדר.
התנהגות הכביש בוגרת ובטוחה, אך לא מרגשת.
בשבילים הקוליאוס משדר תחושה חסונה כל עוד מדובר בשביל קק"ל כבוש.
-
תמורה למחיר
רנו קולאוס הוא מהגדולים בקבוצה ורשימת האבזור שלו עשירה.
-
גרסאות ורמות גימור
רנו קוליאוס משווק בישראל בגרסה אחת – 1.3 ל', טורבו-בנזין, 158 כ"ס, הנעה קדמית – ובשתי רמות גימור.
ב'אינטנס' חישוקי 18 אינץ', צג מולטימדיה 7 אינץ', מחוונים מוקרנים, כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת לד מלאה, גג שמש ועוד.
'אקזקיוטיב' מוסיפה חישוקי 19 אינץ', תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, ריפוד עור, מערכת שמע של 'בוז', צג 8.7 אינץ' למערכת המולטימדיה ועוד.
-
בטיחות
רנו קוליאוס נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2017 – מבחן פחות מחמיר מהיום – וקיבל דירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציון של 90% בהגנה על מבוגרים, 79% בהגנה על ילדים ו-62% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל בלימה אוטונומית, התראה על סטייה מנתיב (ללא תיקון), ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק של גרסת הבנזין סבירה – 11.8 ק"מ לליטר במבחן הדרכים ו-13 ק"מ לליטר בממוצע.
-
סיכום
עדיין תחרותי.