רנו מגאן גרנד קופה 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
רנו מגאן גרנד קופה (2016) היא למעשה מחליפת רנו פלואנס – בשני המקרים גרסת סדאן למשפחתית הקומפקטית, רנו מגאן. מתיחת פנים של הדגם נחשפה ב-2019.
גרנד קופה מבוססת על הרצפה העדכנית של רנו-ניסאן (CMF-CD), אולם מידות המרכב דומות לאלו של פלואנס.
מבחר יחידות ההנעה בישראל כלל בתחילת הדרך שני מנועים (1.2 ל' בנזין עם 132 כ"ס, 1.5 ל' דיזל עם 110 כ"ס), בהמשך מנוע הבנזין עודכן ל-1.3 ל' עם 140 כ"ס. בכל המקרים התיבה הייתה רובוטית דו-מצמדית (7 או 6 הילוכים בהתאם לגרסה).
כיום משווקת המגאן עם מנוע אחד, גרסה מעודכנת של מנוע הדיזל: 1.5 ל', טורבו, 116 כ"ס ותיבה רובוטית דו-מצמדית עם 7 הילוכים.
מגאן האצ'בק נבדקה ביורו NCAP בשנת 2015 (מבחן פחות מחמיר) וזכתה בחמישה כוכבים, וציון זה תקף גם עבור הגרנד קופה.
בישראל החל שיווקה של גרנד קופה באפריל 2017, גרסה לאחר מתיחת פנים הגיעה בדצמבר 2021.
-
עיצוב ונוכחות
לגרנד קופה נוכחות רבה ביותר והיא מרשימה למראה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מציע אווירה מהודרת, מפרט אבזור עשיר ומרווח פנימי גדול ביותר - לנוסעים ולמטען.
בצד השלילה נמצאת הנדסת אנוש לא מוצלחת, בעיקר בשל מערכת המולטימדיה המרכזית השולטת על חלק ניכר ממערכות הרכב השונות - שאיננה נוחה לתפעול.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה של גרסת הדיזל מוצלחת בסך הכל - זריזה בטווח המהירות החוקית, וחסכונית במיוחד (16.9 ק"מ לליטר בממוצע המבחן).
מצד שני, עבור נהגים חובבי-ביצועים, הגרנד קופה פחות תתאים, ולתיבת ההילוכים פעולה לא רהוטה (לאו דווקא בעיר).
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה מהמקובל בפלח המשפחתיות. התנהגות הכביש של הגרנד קופה איננה ספורטיבית כלל ועיקר.
-
תמורה למחיר
ביחס לקטגוריית המשפחתיות כולה, העסקה על הגרנד קופה איננה יוצאת דופן - ולו רק בשל היעדר מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות.
יחד עם זאת, מבין משפחתיות הדיזל, הגרנד קופה נהנית מיתרון אבזור נוחות משמעותי.
-
סיכום
חבילה שלמה, טובה ומעניינת.