רנו פלואנס 2016 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במקביל להשקת הדור השלישי של המגאן החליטה רנו להפריד את גרסת הסדאן, ולהעניק לה לא רק שם משלה, אלא גם אופי שונה. התוצאה היא הפלואנס, מכונית חשובה מאוד עבור רנו, לא רק אצלנו אלא גם – ואולי בעיקר – לשווקי מזרח אירופה, שם תצורת הסדאן היא המועדפת - בדיוק כמו בישראל. בהתאם לשווקי היעד הפלואנס פשוטה יותר מהמגאן מבחינת איכות החומרים, האבזור והטכנולוגיה. מצד שני, היא מציעה מרחב פנים גדול - בשנותיה הראשונות הייתה המשפחתית המרווחת ביותר - בקטגוריית המשפחתיות, יחד עם תא מטען ענק. ב-2011 התרחבה משפחת הפלואנס, עם הצטרפותה של גרסת דיזל (1.5 ל', 110 כ"ס) להיצע המקומי, עם תיבת הילוכים ידנית או רובוטית כפולת-מצמדים מוצעת עם מנוע זה, בשני המקרים עם 6 הילוכים. ב-2013 הגיעה לארץ הפלואנס המחודשת, שקיבלה חזית מעודכנת, אך השיפור הגדול נעשה בגרסת הבנזין בנפח 1.6 ל'. זו עברה למנוע המודרני יותר של ניסאן (115 כ"ס) שמשודך לתיבה רציפה עם אפשרות לתפעול ידני (תכנות לשישה יחסי העברה). מדובר בשילוב המוכר לנו מניסאן ג'וק אשר אמור לשפר את ביצועי הפלואנס באופן מהותי, לצד שיפור של כ-15% בצריכת הדלק. כמו כן, נוספו להיצע רמות אבזור גבוהות מבעבר.
-
עיצוב ונוכחות
הפלואנס גדולה ובעלת נוכחות – אבל הקווים אינם נאים והרמוניים במיוחד.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מעט בנאלי בעיצובו, אבל האיכות טובה. המרווח מצוין, אך מאחור מעט צפוף לראש. תא המטען גדול.
-
מנוע וביצועים
מנועי הבנזין אינם מהחזקים בקטגוריה, אך יספקו את הלקוח הממוצע. התיבה האוט' (והרציפה ב-2.0 ל') סבירה וצריכת הדלק ממוצעת. מנוע הדיזל, בזכות המומנט הזמין, מעניק ביצועים טובים ותצרוכת דלק מצוינת.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה גבוהה, אולם היכולת הדינאמית לא מרשימה וההגה קל ומנותק לחלוטין.
-
תמורה למחיר
המכונית מאובזרת בנדיבות ומציעה "חבילה" טובה למשפחה.
-
סיכום
הדיזל - מהמשפחתיות החסכוניות בישראל.