סיאט אטקה 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
רק ב-2016 הציגה סיאט רכב פנאי ראשון והצטרפה לטרנד הלוהט בעולם הרכב. ב-2019 הוחלף מנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין במנוע 1.5 ליטר טורבו-בנזין חדש, שייצר אותו הספק של 150 כ"ס, אבל מציע ביצועים משופרים בצריכת הדלק ובפליטת המזהמים. במקביל השתנה המבחר המקומי, עם שיווקה של רמת הגימור 'FR' המתהדרת בגימור ספורטיבי.
לקראת סוף שנת 2020 הושקה גרסה מתוחת פנים, ובאותה הזדמנות זאת נוספה להיצע רמת הגימור 'אקספיריינס' או בקיצור 'XP'. כרגיל במתיחת פנים, נעשו שינויים בחזית הרכב, אלה באטקה הודגשו עם קווים אגרסיביים יותר בשבכה, ורכב הפנאי צויד בתאורת לד, פגושים ומכסה מנוע חדשים. כל אלה הוסיפו 1.8 ס"מ לאורך שעומד כעת על 438 ס"מ. שינויים משמעותיים נעשו גם מאחור, כוללים דלת חדשה לתא המטען, תאורת לד עדכנית ואפילו כיתוב שונה לשם הדגם.
מחירי הדגם המחודש התייקרו קלות.
-
עיצוב ונוכחות
בעוד עיצוב האטקה מעט שבלוני בבסיסו, הרי שהגימור ב-'FR' הספורטיבי מעניק לו הופעה מוצלחת. חצאיות המגן הן בצבע המרכב, ושילוב שמשות כהות עם מסגרות בוהקות ותאורת לד נאה, יוצר רכב שנראה מרשים.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג של סיאט אטקה 2020 אופייני לדגמים קרובים בקבוצת פולקסווגן, והוא מבוסס על קווים פשוטים, הופעה סולידית והנדסת אנוש טובה. ב-'FR' מושבים ספורטיביים, ריפוד אלקנטרה, מחוונים מוקרנים ועוד, יוצרים אווירה עשירה ומזמינה יותר.
תנוחת הנהיגה גבוהה, כנדרש מרכב פנאי, המושב נוח אך חסר מעט תמיכה לגב התחתון. מאחור המרחב טוב, ומרווחי הראש והרגליים מוצלחים. תא המטען גדול ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ליטר מייצר 150 כ"ס, משודך לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים, ושילוב זה מסדר לאטקה ביצועים מצוינים, אבל תחת עומס צליל המנוע אינו נעים. העברת הכוח דרך התיבה חסרה פרוגרסיביות, והדבר מוצא ביטוי בתמרוני חניה או בתנועה איטית בעיר. צריכת הדלק במבחן עמדה על 11.5 ק"מ/ל'.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה סבירה; במהירות איטית הטיפול בכל סוגי השיבושים בעיר אינו מצטיין. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה יותר, אך שם מורגשים רעשי כביש ורוח. התנועה בשבילים קלילה, אך הרכב אינו משדר חוסן בנסיעה עליהם.
היכולת הדינמית טובה , אך תחת עומס המנוע עשוי לאתגר את האחיזה של הצמיגים. ההיגוי מהיר, אך משקל קל וחוסר דיוק במרכז יוצרים התנהלות מעט עצבנית; העברת מצב הניהוג ל'ספורט' תשפר את תגובת ההגה.
 
-
תמורה למחיר
רמת הגימור 'FR' מתאימה לאטקה והיא גם נכונה יותר לתדמית הצעירה של המותג הספרדי. עם זאת, רמת הגימור 'סטייל' מציעה תמורה טובה בזכות מבנה בסיסי דומה ומחיר נמוך בהרבה, הבולט ביחס ליכולת גבוהה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה סטייל 1.5 ליטר טורבו עם כ-1300 יחידות.
אחריה גרסת FR 1.5 ליטר טורבו עם כ-300 יחידות.
 
-
מה חדש בסיאט אטקה 2020
גרסה מתוחת פנים הושקה בישראל בסוף השנה, כדגם 2021, ולצידה רמת גימור חדשה, XP.
-
סיכום
סיאט אטקה 2020 מציעה חבילה טובה ומאוזנת במחיר תחרותי.