סיאט אטקה 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בשנת 2016 חשפה סיאט את אטקה, רכב הפנאי הראשון שלה. הדגם נמכר בישראל בהיקפים סבירים, אך לא היה לרב-מכר מסוגו.
פחות משלוש שנים אחרי השקתו, אטקה צויד במנוע הטורבו-בנזין החדש 1.5 ליטר שהחליף את ה-1.4 ליטר. בנוסף, רמת הגימור הבכירה, 'אקסלנס+', הוחלפה ב-'FR' הספורטיבית למראה והפופולרית כאן.
בספטמבר 2020 נחתה לשראל מהדורה מחודשת; במסגרת מתיחת הפנים נעשו שינויים עיצוביים מלפנים ומאחור, וכן נוספה להיצע רמת גימור חדשה, 'אקספיריינס' ('XP' בקיצור).
סיאט אטקה מוצע בישראל בשלוש רמות גימור, וכבר בזו הבסיסית חישוקי "17, תאורת לד, בקרת אקלים מפוצלת, מולטימדיה עם קישוריות אנדרואיד/אפל ("8.25), חיישני תאורה וגשם, בלם חנייה חשמלי ועוד. מפרט הבטיחות כולל, בין היתר: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת עייפות ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
במסגרת מתיחת הפנים זכה אטקה לשינויים בחזית הרכב ובאחוריו, אשר הביאו לכך שהדגם המחודש נראה כמעין סיאט לאון מוגבהת. התוצאה נאה, אך לא עשירה בנוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג איכותית ועשויה היטב, עיצובה נקי ונטול גימיקים - אך פשוט מדי. ובכל זאת, גלגל ההגה החדש, מערכת המולטימדיה המעודכנת ולוח המחוונים המוקרן (החל מרמת הגימור 'XP') תורמים את חלקם ליצירת הופעה עדכנית מבעבר. עוד יצוינו לטובה: הנדסת האנוש המצוינת והמושבים הקדמיים הנוחים.
המרחב מלפנים ומאחור מספק בהחלט. תא המטען גדול (510 ליטר) ומבנהו שימושי.
 
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה מוכרת מיתר דגמי קבוצת פולקסווגן: מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר, 150 כ"ס, 25.5 קג"מ, תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים, הנעה קדמית.
זוהי חטיבת כוח מצוינת והיא מעניקה לאטקה ביצועים טובים גם תחת עומס. פעולת התיבה חלקה במהלך נהיגה, אך היינו שמחים לשילוב מעודן יותר בין ראשון לשני, במהירות זחילה (פקקים, חניות).
 
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים נוקשה יחסית. עם זאת, נוחות הנסיעה סבירה, גם בעיר ובמהירות איטית. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת ובידוד הרעשים מרשים.
כיול המתלים הנוקשה מסייע גם לייצר יכולת דינמית טובה. בשבילים אטקה מציע לשוהים ברכב נוחות נסיעה סבירה, מאפשר נהיגה מהירה כל עוד השביל מפולס יחסית.
 
-
תמורה למחיר
סיאט אטקה המחודש הוא רכב פנאי מוצלח, המציע חבילה טובה, מאוזנת ותחרותית.
וכשמחברים זאת עם תג המחיר האטרקטיבי - ברמת הגימור 'סטייל' המומלצת - מתקבלת הצעה שהיא ללא ספק בין המשתלמות בקטגוריה.
 
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן עמדה על 11.3 ק"מ/ל' בממוצע.
-
מה חדש בסיאט אטקה 2022
אין עדכונים בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
מוצלח ומשתלם.