סיאט אטקה 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סיאט אטקה הגיע לישראל בסוף 2016, והיה כרטיס הכניסה (מאוחר למדי) של היצרנית לעולם רכבי הפנאי הגועש - מה שגם עשוי להסביר מדוע לא הצליח לכבוש אצלנו את הקטגוריה הלוהטת, ובאופן די חריג למותג וליבואנית נהנה ממכירות פושרות בלבד.
פחות משלוש שנים אחרי השקתו, האטקה זוכה לעדכון לחטיבות הכוח, ובראשו החלפת מנוע ה-1.4 ליטר טורבו-בנזין ביחידת 1.5 ליטר חדשה. זהו כעת המנוע היחיד איתו משווק האטקה בארץ.
במקביל, הוחלפה רמת הגימור הבכירה "אקסלנס+" ב-FR בעלת המראה הספורטיבי. המהלך מביא לשינוי מהותי באבזור, במראה וגם במחיר - שהוזל.
ההוזלה מביאה איתה ויתור על מושבים חשמליים, דלת אחורית חשמלית, חישוקי "19 ומצלמות היקפיות. בתמורה ה-FR מחזקת את מה שרכבי פנאי נולדו לעשות יותר מכל - את הרושם - עם איפור ספורטיבי מבפנים ומבחוץ. בנוסף יש מערכת חנייה אוטומטית ולוח מחוונים דיגיטלי, לצד מערכת שמע מתוצרת ביטס.
-
עיצוב ונוכחות
סיאט אטקה 2019 התייצב למבחן ברמת גימור FR - שמעניקה לו מראה יותר ספורטיבי וקרוב לכביש - והאפקט עוזר לו להיראות מרשים, גדול ומודרני ממה שזכרנו. גום התאורה הנאה מוסיפה - וכך גם הקרנת הסמל על רצפת החנייה ובמפתני הדלתות. לטעמנו, המעבר לחישוקים קטנים יותר אינו פוגע בעיצוב.
-
תא נוסעים ומטען
בכניסה לתא הנוסעים אנחנו פוגשים בסביבת נהג אופיינית לסיאט, כאשר ריפוד האלקנטרה והמושבים הספורטיביים צדים את העין. בגרסת ה-FR המחוונים נראים מעט קטנים. הנדסת אנוש טובה למדי. חלון הגג הענק נאה, אך הכיסוי אינו מספיק אטום לשמש. מערכת השמע של ביטס לא מציעה צליל מרשים. תנוחת נהיגה גבוהה מביאה ראות טובה ותחושה של רכב פנאי. מושב הנהג נוח, אך חסר מעט תמיכה לגב התחתון. מאחור המרווח טוב לכל כיוון ויש גם פתחי אוורור. תא מטען גדול ונוח לשימוש.
-
מנוע וביצועים
המנוע מייצר ביצועים מצוינים ובעל יכולת גבוהה, אך קיווינו לפגוש צליל מנוע ואופי פעולה נעימים יותר. בתמרוני חנייה, כרגיל בשילוב טורבו ו-DSG, אופי המצערת ותיבת ההילוכים מביאים לכניסת כוח "עצבנית" לעיתים, והתנועה אינה חלקה.
-
נוחות והתנהגות
לאטקה נוחות נסיעה נאותה. פגמים קטנים, בייחוד בעיר, מורגשים מדי ובמהירות איטית הטיפול בכל סוגי השיבושים אינו מצטיין - זאת למרות הירידה במידת החישוקים. מחוץ לעיר המצב טוב יותר.
ההיגוי מהיר וסובל משילוב בין משקל קל וחוסר דיוק במרכז שיוצרים תחושה עצבנית מדי, שמקשה על שמירת הרכב בנתיב הרצוי ודורשת הסתגלות. לאטקה אחיזה טובה בפיתולים, והיכולת הדינאמית טובה בסך הכל, אך הרכב סובל מלוחמת מומנט מורגשת בהגה. תגובת מצערת חדה ולא מדויקת מספיק תורמת אף היא לכך.
 
-
תמורה למחיר
סיאט אטקה 2019 מציע תמורה טובה לכסף, הודות לביצועים הטובים ולאבזור העשיר. יחד עם זאת, ישנן שנתיים אחריות בלבד.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה סטייל פלוס 1.4 ליטר טורבו עם כ-700 יחידות.
אחריה גרסת אקסלנס 1.4 ליטר טורבו עם כ-350 יחידות.
-
מה חדש בסיאט אטקה 2019
ביוני 2019 החל שיווק האטקה עם מנוע 1.5 ליטר העדכני של קבוצת פולקסווגן. מנוע זה מייצר 150 כ"ס ומשודך לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים. מנוע זה מחליף את מנוע 1.4 ליטר הוותיק. כמו כן, הוחלפה רמת הגימור הבכירה "אקסלנס+" ב-FR הספורטיבית, שמחירה זול יותר.
-
סיכום
גולת הכותרת ב-2019 היא המעבר לרמת הגימור FR, שמתאימה יותר למותג מבחינת מראה ותדמית, ולא פחות חשוב - מביאה איתה הוזלה משמעותית במחיר של הגרסה הבכירה. זה אומר שסיאט אטקה, שהיה רכב מוצלח, הופך מושך אף יותר ומהווה תמורה טובה מבעבר.