סיאט אטקה 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סיאט אטקה, רכב הפנאי הקומפקטי של המותג הספרדי, נחשף בתחילת 2016 והגיע אלינו בסוף אותה שנה. לפני כשנתיים צויד אטקה במנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר חדש שהחליף טורבו-בנזין 1.4 ליטר ישן, אבל עם אותו נתון הספק של 150 כ"ס. בסוף 2020 נחתה בישראל גרסה מתוחת פנים, ובהזדמנות זאת נוספה להיצע של הדגם רמת הגימור 'אקספיריינס' או בקיצור 'XP'.
כרגיל במתיחת פנים, נעשו שינויים בחזית הרכב, אלה באטקה הודגשו עם קווים אגרסיביים יותר בשבכה, ורכב הפנאי צויד בתאורת לד, פגושים ומכסה מנוע חדשים. שינויים משמעותיים נעשו גם מאחור, כוללים דלת חדשה לתא המטען, תאורת לד עדכנית ואפילו כיתוב שונה לשם הדגם
רמת גימור 'סטייל' כוללת חישוקי "17, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור, מולטימדיה עם צג "8.25. רמת הגימור החדשה 'XP', מוסיפה חישוקי "18, תוספות קוסמטיות חיצוניות, גג זכוכית, מחוונים מוקרנים, צג "9.2, מפתח חכם, פקדי הילוכים בהגה, מצלמה ועוד. רמת הגימור הבכירה, 'FR', מוסיפה גם פסי הטענה בגג, חלקים נוספים בצבע שחור, גימור פנימי ספורטיבי, מושבים משודרגים, מערכת שמע של ביטס וחנייה אוטומטית.
בכל רמות הגימור בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית; מרמת הגימור 'XP' ומעלה גם ניטור שטחים מתים.
-
עיצוב ונוכחות
בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, כל המרכיבים חדשים: פגושים, שבכה, יחידות תאורה מסוג לד. גם שם המותג מאחור בעיצוב שונה, ובמקום באותיות גדולות כעת בקטנות ומחוברות. כל השינויים האלה יוצרים אטקה ששומר על ההופעה הבסיסית והאלגנטית שלו, אך מוצע במהדורה מעודכנת יותר.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג של סיאט אטקה 2021 אלגנטי, נראה נקי ונטול כל גימיקים. איכות החומרים טובה וכך גם איכות ההרכבה והגימור. ומה התחדש במתיחת הפנים? גלגל ההגה בעיצוב חדש והשליטה בבקרת השיוט עברה אליו; המולטימדיה כל-חדשה ומתהדרת בממשק חדש ואינטואיטיבי, וברמות הגימור הגבוהות, לוח מחוונים מוקרן.
המושבים מלפנים מצוינים, המרחב גם הוא מספק וכך גם הראות החוצה. גם הספסל האחורי מספק, הן מבחינת נוחות והן מבחינת מרחב.
 
-
מנוע וביצועים
יחידת הכוח – מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר, 150 כ"ס, 25.5 קג"מ, תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים – פשוט מצוינת. החלפות ההילוכים זריזות ובניגוד לבנות קונצרן אחרות, התיבה מכוילת לפעולה זריזה יותר, נינוחה פחות - ולפעמים קצת חובטת.
צריכת הדלק הממוצעת במבחן עמדה על 11.3 ק"מ/ל'.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בהחלט סבירה – פחות טובה בתוואי עירוני, טובה יותר מחוץ לעיר. איכות הנסיעה נשכרת הודות לבידוד רעשים מוצלח.
היכולת הדינמית לא מלהיבה, אם כי מספקת בהחלט –ההתנהגות בצד הבטוח, אחיזת הצמיגים גבוהה.
 
-
תמורה למחיר
סיאט אטקה 2021 מביא עימו נוחות נסיעה סבירה, ביצועים מצוינים, איכות חומרים טובה, הנדסת אנוש משובחת, מולטימדיה מעולה, אבזור נאה, מפרט בטיחות ראוי ומרחב מספק. עכשיו, הצמידו לכל אלה תג מחיר אטרקטיבי, וקיבלתם מוצר שייתכן והוא המשתלם ביותר בסגמנט.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה סטייל 1.5 ליטר טורבו עם כ-1400 יחידות.
אחריה גרסת FR 1.5 ליטר טורבו עם כ-350 יחידות.
 
-
מה חדש בסיאט אטקה 2021
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2021.
-
סיכום
רכב פנאי מוצלח במחיר מומלץ.