סיאט אטקה 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בשנת 2016 חשפה סיאט את אטקה, רכב הפנאי הראשון שלה. פחות משלוש שנים אחרי השקתו, אטקה צויד במנוע הטורבו-בנזין החדש 1.5 ליטר שהחליף את ה-1.4 ליטר. בנוסף, רמת הגימור הבכירה, 'אקסלנס+', הוחלפה ב-'FR' הספורטיבית למראה והפופולרית בישראל.
בספטמבר 2020 נחתה בארץ מהדורה מחודשת; במסגרת מתיחת הפנים נעשו שינויים עיצוביים מלפנים ומאחור, וכן נוספה להיצע רמת גימור חדשה, 'אקספיריינס' ('XP' בקיצור).
-
עיצוב ונוכחות
אטקה המחודש נראה כמעין סיאט לאון מוגבהת. התוצאה נאה, אך אינה בעלת נוכחות חזקה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג איכותית ועשויה היטב, עיצובה נקי ונטול גימיקים - אך פשוט מדי. ובכל זאת, מערכת המולטימדיה המעודכנת ולוח המחוונים המוקרן (החל מרמת הגימור 'XP') תורמים את חלקם ליצירת הופעה מודרנית. עוד יצוינו לטובה: הנדסת האנוש המצוינת והמושבים הקדמיים הנוחים.
המרחב מלפנים ומאחור מספק בהחלט. תא המטען גדול (510 ליטר) ומבנהו שימושי.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה מוכרת מיתר דגמי קבוצת פולקסווגן: מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר, 150 כ"ס, 25.5 קג"מ, תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים, הנעה קדמית.
זוהי חטיבת כוח מצוינת והיא מעניקה לאטקה ביצועים טובים גם תחת עומס. פעולת התיבה חלקה במהלך נהיגה, אך היינו שמחים לשילוב מעודן יותר בין ראשון לשני, במהירות זחילה (פקקים, חניות).
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים נוקשה יחסית. עם זאת, נוחות הנסיעה סבירה, גם בעיר ובמהירות איטית. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת ובידוד הרעשים מרשים.
כיול המתלים הנוקשה מסייע לייצר יכולת דינמית טובה.
-
תמורה למחיר
סיאט אטקה הוא רכב פנאי מוצלח, המציע חבילה טובה, מאוזנת ותחרותית.
כשמחברים זאת עם תג המחיר האטרקטיבי - ברמת הגימור 'סטייל' המומלצת - מתקבלת אחת מההצעות המשתלמות בקטגוריה.
-
גרסאות ורמות גימור
רמת גימור 'סטייל' כוללת חישוקי "17, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור, מולטימדיה עם צג "8.25.
רמת הגימור 'XP' מוסיפה חישוקי "18, תוספות קוסמטיות חיצוניות, גג זכוכית, מחוונים מוקרנים, צג "9.2, מפתח חכם, פקדי הילוכים בהגה, מצלמה ועוד.
רמת הגימור הבכירה 'FR' מוסיפה גם פסי הטענה בגג, חלקים נוספים בצבע שחור, גימור פנימי ספורטיבי, מושבים משודרגים, מערכת שמע של ביטס וחנייה אוטומטית.
-
בטיחות
בכל רמות הגימור בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית; מרמת הגימור 'XP' ומעלה גם ניטור שטחים מתים.
סיאט אטקה נבדק במבחן הריסוק של יורו NCAP בשנת 2016 וזכה ל-5 כוכבים, אולם מאז הקריטריונים של המבחן הוחמרו והציון כבר אינו תקף.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן עמדה על 11.3 ק"מ/ל' בממוצע.
-
מה חדש בסיאט אטקה 2023
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
רכב פנאי מוצלח המציע תמורה טובה למחיר.