סקודה ראפיד 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ראפיד מתמקמת בין סקודה פאביה לסקודה אוקטביה, ונכנסת לחלל חסר בשורות היצרנית שלא הציעה משפחתית קומפקטית מאז ימי סקודה פאביה מהדור הראשון (1999-2007).
היא מבוססת על רצפה מוארכת שבה משתמשת גם פולקסווגן פולו (דור 5), עלתה לישראל במרץ 2013 כשלקראת סוף אותה שנה, הגיעה לאחר מתיחת פנים מוקדמת מהצפוי שנבעה מביקורת על איכות החומרים הבסיסית בתא הנוסעים. בנובמבר 2014 הצטרפה גרסת ספייסבק, במהלך 2015 חל שינוי בהיצע המנועים בשתי גרסאות המרכב וברמות הגימור בגרסת הסדאן בלבד. ב-2016 הצטרפה גרסת סקאוט לספייסבק (תצורת ההאצ'בק).
הכינוי 'סקאוט' משמש את סקודה לגרסאות מעט מוגבהות עם קוסמטיקת שטח לדגמים רגילים. קו הסקאוט הוצג לראשונה בדור השני של אוקטביה סטיישן כפולת ההנעה, ובהמשך הגיע גם למכוניות עם הנעה קדמית. בהתאם למתכון, סקאוט מוגבהת קלות (תוספת של 1.5 ס"מ ביחס לספייסבק הרגילה) מה שמביא את מרווח הגחון ל-14.9 ס"מ. המראה מעט קשוח יותר בזכות שינויים לפגושים, מיגוני דמה כסופים, וחיפויי פלסטיק שחור היקפיים. המנוע הוא 1.2 ל' טורבו-בנזין עם 90 כ"ס ותיבה אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים. יש רק רמת גימור אחת שכוללת מערכת מולטימדיה מקורית "5 עם בלוטות' ותפעול מגלגל ההגה, בקרת אקלים, בקרת שיוט חישוקי "16 קלים, תאורת ערפל מסוג לד ועוד.
אין שינוי בראפיד "סדאן" ואת פירוט תכולת הדגם (מנועים ורמות גימור ניתן לראות בדף דגם 2015).
לכל הגרסאות 6 כריות אוויר, מובילאיי, וציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק של EuroNCAP.
-
עיצוב ונוכחות
המראה תכליתי אך פשוט, כשהחלק האחורי נראה מעט כבד. סה"כ יש כאן קריצה ברורה לכיוון האחות הגדולה, אוקטביה. ספייסבק נראית טוב יותר, בין היתר גם בגלל החישוקים הגדולים יותר והשמשות המושחרות.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים שחור כמעט לחלוטין ונראה בסדר. אבל שליחת יד מגלה איכות חומרים בסיסית. המושבים מלפנים חסרי תמיכה לגב תחתון ופחות נוחים.
המרווח מלפנים טוב בכל המדדים, ומאחור מפתיע לטובה לברכיים. בדומה לשאר המתחרות המרחב לרוחב ולגובה מעט מוגבל. דלת חמישית גדולה מאפשרת גישה מאוד נוחה לתא מטען הענק של סקודה ראפיד 2016.
לספייסבק פחות מקום מאחור בגלל מבנה הגג וחלון השמש שבו. תא המטען גדול ויעיל.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.2 ל' 90 כ"ס והתיבה האוטומטית יודעת לעשות את העבודה בצורה קלילה, גם אם חסרת מחץ. הטענה העיקרית היא לפעולתה המחוספסת של התיבה במהירות זחילה-נמוכה, כשגם מערכת הדימום/התנעה עבדה בצורה איטית, וגרמה לפעמים ליציאה חזקה ולא רצויה מהמקום. מנוע ה-1.4 ל' חזק יותר אבל לא משמעותית, ואופן פעולת התיבה דומה. צריכת הדלק מצוינת.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של סקודה ראפיד 2016 גרועה בעיר כשהמכונית מקפיצה את הנוסעים, במיוחד את אלה שמאחור. מחוץ לעיר המצב טוב יותר, אבל אז שיבושים קטנים לא מגוהצים כראוי. רעשי הדרך השונים מורגשים, אבל לא באופן חריג לקבוצה.
ההתנהגות מצויה על הצד הבטוח. ישנו הידוק ישבן עדין במגבלות, אך פה בערך נגמר הקטע הפרוע. לבלמים נשיכה סבירה והם מתעייפים מהר מדי.
 
-
תמורה למחיר
את הדברים החשובים של שימושיות, ביצועים, תצרוכת דלק, היא עושה באופן נאות. אבל היא נופלת בתחום נוחות הנסיעה ואיכות תא הנוסעים. בנוסף היא יקרה גם בתוך קבוצתה ומציעה אחריות לשנתיים. כך שהתמורה בינונית.
-
מה חדש בסקודה ראפיד 2016
הצטרפות גרסת סקאוט לספייסבק.
-
סיכום
גם מול יריבותיה לקטגוריית התת-משפחתיות ראפיד פשוט יקרה מידי.