סובארו B4 2010-2011 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור החמישי של הסובארו B4 מבוסס על פלטפורמה חדשה לגמרי אחרי כמעט שני עשורים בהם השתמשה סובארו באותו בסיס.
המידות גדלו משמעותית והשינוי במרווח הפנים, במיוחד מאחור, משמעותי מאוד.
לדור החדש מנועי 2.0 ליטר (150 כ"ס) ו-2.5 ליטר (167 כ"ס) המוכרים מבעבר.
אלה מוצעים בשילוב תיבת הילוכים אוטומטית רציפה. לרוב פעולת התיבה ליניארית ונינוחה, גרסת ה-2.5 ל' מרגישה מעט זריזה יותר ומציעה גם אבזור רב, בתוספת מחיר הגיונית.
התנהגות הכביש של ה-B4 החדשה, כמו זו הקודמת, מצוינת עקב ההנעה הכפולה וכמויות האחיזה האדירות. עם זאת, המכונית דינאמית פחות מבעבר בעיקר בשל המחסור בתחושה מההגה ומתלים רכים במיוחד.
יתרונם של המתלים מורגש בכל הקשור לנוחות, כאשר ה-B4 מצליחה להיות נעימה ונוחה ברוב המצבים לצד בידוד רעשים בתא הנוסעים הראוי להערכה מיוחדת.
צריכת הדלק טובה מבעבר, אך עדיין פחות טובה בהשוואה לחלק מהמתחרות הישירות.
אחרי מתיחת הפנים שעברה המכונית ב-2013, מנוע ה-2.5 ל' עזב את ההיצע המקומי ונשארה רק אופציית ה-2.0 ל' בלבד. במרץ 2015 הוחלף בישראל דגם זה בדור חדש.
-
עיצוב ונוכחות
סובארו B4 נראית גדולה והיא מותירה רושם על הסביבה, אך העיצוב בפירוש אינו יפה. גרסת הסטיישן נאה והרמונית משמעותית.
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים בעל חומרים מעט פשוטים, אך הוא מרווח מאוד, מאובזר ונעים למדי. תא המטען גדול למדי ושימושי (אך בעל פתח צר), וזה של גרסת הסטיישן גדול אף יותר.
 
-
מנוע וביצועים
התיבה הרציפה נעימה, במיוחד בנהיגה רגועה, הביצועים טובים בגרסת ה-2.0 ל' ועוד יותר בגרסת ה-2.5 ל', צריכת הדלק ממוצעת.
 
-
נוחות והתנהגות
ה-B4 היא מכונית נוחה ונעימה בסך הכול, אבל נושא ההתנהגות (בו הצטיין הדגם הקודם) פחות טוב מבעבר בגלל רכות מתלים והגה מנותק - למרות שיפור מסויים בדגם שלאחר מתיחת הפנים.
 
-
תמורה למחיר
ה-B4 היא מכונית טובה ונעימה עם בונוס ייחודי בדמות אחריות ל-5 שנים, אך היא לא מציגה חבילה יוצאת דופן.
 
-
סיכום
מכונית טובה למדי, בעלת אופי סולידי.