סובארו BRZ 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לאחר אינספור קדימונים, הבטחות וטיזרים השיקה סובארו ב-2012 את ה-BRZ הסדרתית.
מן הסתם לא מדובר במקריות שבמקביל חשפה גם טויוטה את ה-GT86, ה"אחות" שפותחה בשיתוף פעולה בין שתי היצרניות. במסגרת שיתוף הפעולה הוטל על סובארו לספק את המנועים, וכך נמצא ב-BRZ (כמו ב-GT86) מנוע בוקסר בנפח 2.0 ליטר עם 200 כ"ס ומומנט מרבי של 21 קג"מ.
הכוח מועבר אל הגלגלים האחוריים באמצעות תיבות עם 6 הילוכים - ידנית או אוטומטית. בסוף 2016 הגיעה לישראל BRZ מחודשת, בעיקר קוסמטית (מבפנים ומבחוץ), כאשר השינויים המכאניים - הנוגעים בעיקר לגרסה הידנית - נשארו בגולה.
-
עיצוב ונוכחות
מבנה הקופה יוצר את הרושם הנכון. הפרופורציות הקומפקטיות והספורטיביות רק מדגישות זאת וה-BRZ נראית שונה משאר המכוניות על הכביש.
-
תא נוסעים ומטען
המרווח מקדימה ותנוחת הנהיגה מצויינים, מה שאי אפשר לומר על איכות החומרים או המושבים הסמליים מאחור. תא המטען סביר בגודלו.
-
מנוע וביצועים
בהתאם למנוע אטמוספרי חזק – המומנט וההספק נמצאים בקצה סקאלת הסל"ד, שם צריך לשמור את המנוע בשביל ליהנות ממנו.
 
התיבה האוטומטית זריזה (גם אם חובטת לעיתים) ומוסיפה גז ביניים בהורדת הילוכים. לתיבה הידנית מהלך קצר ומדויק, איתה ה-BRZ מרגישה נמרצת יותר. צריכת הדלק סבירה, אך מחייבת אוקטן 98.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה נוקשה אך לא חובטת, חודרים יותר מידי רעשי כביש ואיכות החומרים נמוכה מאוד ביחס למחיר. מעט מכוניות יוצרות חיבור בין הנהג לכביש כמו ה-BRZ.
-
תמורה למחיר
ה-BRZ היא מכונית נישה ומחירה אינו שווה לכל נפש, מה שלא מונע ממנה להיות מכונית הספורט-הנעה-אחורית הזולה בישראל.
-
סיכום
מכונת נהיגה אמיתית.