סובארו אבולטיס 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
אבולטיס ממיועד לשוק הצפון אמריקאי, מיוצר בארה"ב ומשם מגיע גם אלינו. בצפון אמריקה הדגם נקרא 'אסנט', אבל מסיבות של זכויות יוצרים השם בצפון אמריקה שונה מזה שבשאר העולם, שם הוא מכונה אבולטיס. לישראל עלה הדגם בנובמבר 2020, ובשנתיים שחלפו מאז לא השתנה בדגם דבר.
רכב הפנאי הגדול של סובארו (E-SUV) מבוסס על הפלטפורמה המודולרית העכשווית של היצרנית המשמשת גם את לגאסי, אאוטבק ופורסטר. הוא מוצע בעולם רק עם מנוע אחד: טורבו-בנזין בתצורת בוקסר עם 4 צילינדרים בנפח 2.4 ל' שמייצר 260 כ"ס, ומשודך לתיבה רציפה (עם שמונה יחסי העברה קבועים ושמדמה פעולה של תיבה פלנטרית). ההנעה כפולה-קבועה, כמסורת החברה מאז 1972, ולזו חלוקת מומנט אקטיבית; לרכב גם מצב 'שטח", לניהול ההנעה בהתאם.
אבולטיס מוצע בישראל בשתי רמות גימור, השונות גם במספר המושבים. ל'לימיטד', 8 מושבים, לרמת 'לקשרי', 7 מושבים (צמד מושבי "קפטן" נפרדים בשורה השנייה). פירוט רמות הגימור אפשר לראות בדף הדגם של שנת 2021.
-
עיצוב ונוכחות
החזית נראית כבדה, והמראה הכללי שמרני. ועדיין בזכות מכסה המנוע הארוך, והממדים הגדולים לרכב הפנאי נוכחות רבה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מיושנת בעיצובה, איכות החומרים והגימור טובה, אבל של המתחרים טובה יותר. הנדסת האנוש הראשית טובה מאוד, המשנית לא מוצלחת בגין שפע פקדים המפוזרים באופן לא שיטתי, חלקם מוסתרים. צג המולטימדיה בינוני, והמידע המפורט בצג מחשב הדרך לא מאוד קריא.
מושב הנהג נוח למדי, אך חלקו האחורי של הבסיס נוקשה מדי, והזווית בינו לבין המשענת אינה נוחה. למושב הנוסע אין כיוון גובה. בשורה השניה מרווח ומושבי ה"קפטן" נאים, אבל בסיסם מעט קצר כך שחסרה תמיכה לירכיים. מפתח הדלת האחורית גדול מאוד וקל לקפל את המושבים כך שיחסית נוח להיכנס ולצאת מהשורה השלישית. בשורה זו מושב קצר ונמוך, הוא מיועד לשלושה, אבל יהיה שם צפוף בגלל בתי הגלגלים. מרווח הראש סביר ואילו תמיכת הירכיים חסרה.
שטח תא המטען קטן יחסית כאשר הרכב בתפוסה מלאה. סף ההטענה גבוה יחסית, והפתח מעט צר. עם השטחת השורה השלישית, הנפח ענק.
 
-
מנוע וביצועים
המנוע חזק והביצועים זריזים, אם כי לא כשל מתחריו. הזינוק מהמקום מהיר וכך גם שימור הקצב במעלה הררי ממושך ו/או עקיפה. התיבה מתפקדת באופן דומה לזה של תיבה פלנטרית, ופעולתה רהוטה.
-
נוחות והתנהגות
כיול מתלים רך ונוחות הנסיעה סה"כ טובה, אם כי של המתחרים טובה יותר. הוא מתמודד טוב יותר עם שיבושים קטנים מאשר אלה הגדולים וככל שעולה המהירות מגלים שחסר מעט ריסון והרכב נע מדי על ציר האורך (בייחוד בגלל הבולמים האחוריים). רעשי הכביש נשמעים במהירות בינעירונית.
ההנעה הכפולה משובחת. יחד עם היגוי קצר (2.6 סיבובים מנעילה לנעילה) אם כי קל מידי, היכולת הדינמית ממש גבוהה, הרבה מעבר למה שהוא משדר.
בנסיעת שבילים הוא נוח ביותר.
 
-
תמורה למחיר
הוא מרווח, מאובזר, ומציע נוחות נסיעה טובה מאוד בשבילים. נוחות הנסיעה בכביש טובה אבל של המתחרים עדיפה, ותא הנוסעים והנדסת האנוש הם פחות מרשמים. המחיר יקר משל המתחרים כך שהתמורה סבירה-טובה.
-
בטיחות
כיוון שאבולטיס לא משווק באירופה, הוא גם לא נבדקה ע"י ארגון הבטיחות יורו NCAP. במפרט הבטיחות של שתי רמות הגימור נמצא מערכות בטיחות מתקדמות ובהן: בלימה אוטונומית גם לאחור, תיקון סטייה מנתיב, ניטור היקפי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום אוטומטי ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק יחסית גבוהה, אבל סה"כ סבירה לרכב בגודל שכזה וביחס למתחרים עם 6.9 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בסובארו אבולטיס 2022
אין שינוי בסובארו אבולטיס בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
ראוי לעיונה של המשפחה המורחבת או המארחת, בייחוד זו הרוצה רכב פנאי עם כישורי טיול משופרים.