סובארו אבולטיס 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סובארו אבולטיס נחשף בנובמבר 2017 תחת השם איתו הוא משווק בצפון אמריקה — אסנט (עלייה). למעשה הוא חולק את אותה הפלטפורמה המשרתת את מרבית דגמי סובארו, כולל אאוטבק ופורסטר.
מדובר ברכב פנאי גדול, מקביל לאקספלורר של פורד. מידותיו — אורך של 500 ס“מ ובסיס גלגלים של 289 ס“מ — מאפשרים להציע סידור של שלוש שורות מושבים המתאימות לשבעה (2+2+3) או שמונה (2+3+3) נוסעים. העיצוב. מיישר קו עם דגמי סובארו העכשווים, גם לחוץ וגם בפנים.
אבולטיס מוצע בישראל עם מנוע אחד — בוקסר בנפח 2.4 ל‘ המצויד במגדש טורבו. התיבה היא רציפה וההנעה, כמקובל בקרב היצרנית, כפולה. למערכת ההנעה הכפולה חלוקת מומנט אקטיבית ומצב ”שטח“ המתאים את תגובות המנוע לנסיעת שטח.
היצע מערכות הבטיחות עשיר וכולל מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ועוד בכל רמות הגימור.
השיווק של סובארו אבולטיס בישראל החל בחודש נובמבר 2020.
-
עיצוב ונוכחות
אבולטיס בעל מימדים נכבדים המייצרים מופע מרשים. העיצוב מזכיר מעט את סובארו פורסטר, אך הוא נראה מעט גדול ומגושם ממנו.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מעוצבת באופן המקובל בדגמי סובארו העכשוויים וההופעה הכללית נאותה, אך לא מיוחדת. שפע האבזור בולט ויחד עם ריפודי העור התחושה עשירה. למעט מספר מועט של חלקי פלסטיק פחות מרשימים איכות החומרים טובה. איכות ההרכבה אינה תמיד מתעלה, אך בנסיעת שטח נשמעו לא מעט צקצוקי פלסטיק.
המרחב מלפנים נדיב, מושב הנהג נוח וניתן למצוא תנוחת נהיגה טובה בקלות. לחובה נציין כי הנדסת האנוש אינה מתעלה: שפע הצגים והכפתורים עשוי לבלבל וגם שדה הראיה אינו מצטיין.
הכניסה לשורה השניה נוחה מאוד, ובגרסת ה-7 מק' ישנם שני מושבי "קפטן" מצוינים. לחיוב נציין בקרת אקלים נפרדת לאזור זה וגג שמש ענק.
השורה השלישית נוחה יחסית וקיפול המושבים נעשה בקלות. מעט צפוף לשלושה אך שניים ישבו בנוחות. גם כאן יש פתחי אוורור ומקום לכוסות.
תא המטען אינו גדול כשכל המושבים בשימוש, אך ככל שתקפלו יותר מושבים הוא יגדל ויהפוך לעצום ממש.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו (2.4 ל', 260 כ"ס) מביא לביצועים טובים מאוד. המומנט (38.3 קג"מ) זמין כבר בסל"ד נמוך ומאפשר התנהלות נינוחה כשצריך, ויש מספיק כוח לטיפוס הררי מהיר גם בעומס מלא.
תיבה ההילוגים הרציפה פועלת היטב ומדמה באופן מספק אופי פעולה של תיבה אוטומטית "רגילה".
 
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים רך ו"אמריקאי" וזה מחזיר טובה בדמות נוחות נסיעה טוב מאוד כמעט בכל תוואי. בעיר אבולטיס סופג היטב ומשכך את מרבית פגעי האספלט, וגם בשיוט בין-עירוני הוא לרוב לא יטריד את הנוסעים יתר על המידה. אותו כיול מוביל לנדנוד מיותר בכביש גלי.
בידוד הרעשים טוב למדי - בסך הכל אבולטיס הוא רכב שקט ונעים לנסיעה.
הממדים הגדולים וכיול המתלים הרך רומזים שזהו לא רכב להנאה דינמית. עם זאת, היכולת בפיתולים מספקת בהחלט לרכב מסוגו. ההגה מהיר ובעל משקל טוב. יכולת הבלימה והתחושה מהדוושה טובות אף הן.
אבולטיס אינו מתיימר ליכולות שטח גבוהות, אך כרכב לטיולי שבילים הוא מפגין נוחות נסיעה מצוינת גם כאן.
 
-
תמורה למחיר
אבולטיס הוא כלי רב יכולת ונעים להובלת נוסעים ומטענם. במחירו הוא הצעה ראויה לעיון.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה לימיטד 2.4 ליטר טורבו עם כ-65 יחידות.
אחריה גרסת לקצ'רי 2.4 ליטר טורבו עם כ-50 יחידות.
 
-
צריכת דלק
צריכת הדלק סבירה לרכב מסוגו - 7 ק"מ לליטר במבחן, 11 ק"מ לליטר בשיוט.
-
סיכום
רכב פנאי גדול ששווה לבדוק.