פולקסווגן ג'טה 2012-2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בניגוד לדור החמישי של הגולף, הפעם ביצעה פולקסווגן שינויים מהותיים בהרבה בג'טה, עם הפרדה גדולה מבעבר מאחותה בעלת חמש הדלתות.
השינוי אינו רק במראה (כל החלקים החיצוניים שונים כעת), אלא גם בהארכה משמעותית של בסיס הגלגלים (מ-258 ס"מ ל-265), למרות שהיא עדיין נשענת על פלטפורמת הגולף.
בפולקסווגן התמקדו במיוחד בהורדת עלויות הייצור של המכונית, ובארצות הברית כבר נשמעו טענות על כך שחומרים מסוימים מרגישים פשוטים יותר מאשר בדור הקודם.
הג'טה החדשה, כמו קודמתה מיוצרת במקסיקו. באופן מפתיע, שיווק הג'טה בישראל החל עם מנוע ה-1.4TSI דווקא, בעוד גרסת ה-1.2TSI נוספה למבחר רק כשנה מאוחר יותר (מ-2012).
כמו כן, הג'טה מוצעת אצלנו גם עם מנוע 1.6TDI, הן עם תיבה ידנית והן עם התיבה הרובוטית דו-מצמדית.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החדש צפוי ולא נועז, אבל גם מכובד ונעים לעין.
 
הפרופורציות שמביאה תוספת האורך יוצרות מראה נעים והרמוני מבג'טה היוצאת.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים קצת פחות נעים ואיכותי ממה שהורגלנו בפולקסווגן. מרחב הפנים מצוין, בפרט מאחור.
 
תא המטען, כצפוי, ענק אך סף הטעינה מעט גבוה.
-
מנוע וביצועים
חטיבות הכוח (1.4 ל' וה-1.2 ל') מרגישות מעט פעלתניות מדי, ומעבירות יותר מדי הילוכים בעיר, בייחוד בזחילות עירוניות.
 
מצד שני, הג'טה מאיצה היטב ומושכת היטב בעליות. גם צריכת הדלק טובה: 12.5 ק"מ לליטר ממוצע במבחן. יש יתרון ביצועים קל למנוע הגדול, אבל ה-1.2 ל' יספק את הרוב.
-
נוחות והתנהגות
מחוץ לעיר היא נעימה רוב הזמן, כאשר בעיר היא מתקשה לעיתים לשכך שיבושים גדולים.
 
בניגוד לרושם הקשיח, ריסון תנודות המרכב אינו מושלם והיא מתנדנדת על כבישים גליים.
-
תמורה למחיר
בהתחשב במחיר הנוכחי, הג'טה לא מצליחה לתת תמורה יוצאת דופן.
-
סיכום
למרות ניסיונות להציגה כמיני-פאסאט, היא מרגישה יותר כמקסי-גולף, וזוהי הזירה הנכונה עבורה.