וולוו XC60 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במרץ 2017 דור חדש של וולוו XC60 נחשף בתערוכת ז'נבה. ה-XC60 החדש שואב השראה עיצובית מאחיו הגדול, והינו גדול משמעותית מבעבר ברוב המדדים. היצע המנועים מוכר מדגמי וולוו אחרים, ויכלול בתחילה צמד מנועי טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר - D4 עם 190 כ"ס ו-D5 עם 235 כ"ס, בשני המקרים עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה (תיבה ידנית והנעה קדמית יצטרפו בהמשך).
היצע הבנזין כולל שתי גרסאות של מנוע ה-2.0 ליטר המוכר, ה-T5 עם 254 כ"ס, וה-T6 שמוסיף מגדש על למגדש הטורבו ומפיק 320 כ"ס. בשלב מאוחר יותר יצטרף למבחר דגם הכלאיים הנטען משקע, ה-T8, לו בנוסף למנוע הבנזין הבכיר גם מנוע חשמלי. ההספק הכולל כאן עומד על 407 כ"ס, מספיק להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.3 שניות.
וולוו XC60 2017 יציע מתלי אוויר מתכווננים בתוספת תשלום, וכמקובל ביצרנית גם מערך בטיחות מקיף - כולל שלל מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות. אלו כוללות התרעת סטייה מנתיב שגם יודעת לזהות רכב מגיע ממול ולהתחמק ממנו, התרעת רכב הנוסע במקביל (גם כאן עם סיוע אקטיבי למניעת התנגשות) ובקרת שיוט אדפטיבית עם היגוי אוטונומי חלקי עד 130 קמ"ש.
-
עיצוב ונוכחות
וולוו XC60 2017 שואב אלמנטים רבים בעיצובו משני הדגמים שקדמו לו בדור החדש של וולוו – XC90 ו-S90. יש שיגידו שהדמיון ל-XC90 אפילו קצת גדול מדי, אך בפרופיל הוא נראה טוב יותר מאחיו הגדול, בזכות היותו קצר יותר ובעל פרופורציות טובות ממנו.
-
תא נוסעים ומטען
וולוו מצאה "שפת עיצוב" מוצלחת לסביבת הנהג של דגמיה החדשים, וזו מצליחה להיות אלגנטית וייחודית בו זמנית: במרכז נמצא המסך האנכי שדרכו מתופעלות כמעט כל המערכות, ויש חוגת הנעה ייחודית, ומיעוט כפתורים כמו באחים הגדולים. קצת פחות מוצלחת היא הגישה השבדית לתפעול המערכות השונות – כמעט הכל נעשה, כאמור, דרך המסך, ולוקח זמן ללמוד מה נמצא איפה, והתפעול פחות ישיר ואינטואיטיבי מאשר אצל חלק מהמתחרים.
המושבים, כמקובל בוולוו, נוחים מאוד, מלפנים ומאחור. מאחור נרשמו שפע מקום לראש ולרגליים ופתחי מיזוג גם בין המושבים וגם בקורות הצד, עם שליטה נפרדת בעוצמת המיזוג. תא המטען בגודל ממוצע לקטגוריה – משמע די גדול – אבל רצפתו גבוהה.
 
-
מנוע וביצועים
גרסת הבנזין הבכירה, T6, מציעה שילוב בין מגדש-על ומגדש טורבו מאפשרים לחלץ 320 כ"ס מהמנוע הקטן, והביצועים יותר ממכובדים כאשר הדוושה נלחצת אל הרצפה. אולם המנוע הזה חסר עידון ומייצר תחושה עסוקה וקדחתנית. מנוע ה-D5, למרות הספק נמוך משמעותית, מספק התנהלות נינוחה ושקטה יותר, מבלי שיורגש מחסור כלשהו בביצועים.
-
נוחות והתנהגות
למרות ההצהרות של אנשי וולוו על דינאמיות יוצאת דופן, ה-XC60 הקודם לא ריגש בתחום הדינמי, וכנראה שגם את הנוכחי לא תקנו מהסיבה הזו. הוא מתנהג טוב בפיתולים, אבל בפירוש לא מרשים או יוצא דופן בתחום הזה.
בצד החיובי, ה-XC60 מציע נוחות טובה מאוד - לפחות בגרסה הנבחנת שצוידה במתלי אוויר. בידוד הרעשים פחות מוצלח.
 
-
תמורה למחיר
הקלף החזק ב־XC60 הוא החבילה הכוללת שהוא מציע; בגרסת ה-T8 בפרט (כולל עמדת טעינה ואחריות של חמש שנים לסוללה) מדובר בתמורה מרשימה.
-
מה חדש בוולוו XC60 2017
תחילת שיווק הדגם החדש בישראל במחצית השניה של 2017.
-
סיכום
וולוו XC60 החדש מצליח להביא את האופי הבסיסי של קודמו בתרגום מודרני ומעודכן – הן מבחינת העיצוב החיצוני והפנימי, והן מבחינה טכנולוגית. הוא מציע אופציות אבזור יוצאות דופן, מרחב פנימי נדיב ונוחות נסיעה טובה מאוד.