וולוו XC60 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במרץ 2021 וולוו הכריזה על מתיחת פנים ראשונה ל-XC60. עם זאת, העדכון העיצובי שעבר הדגם הוא מהסוג הקל והכמעט-לא-מורגש. השבכה והפגוש מעוצבים מחדש, והרכב מוצע עם צבעי מרכב וחישוקים נוספים לבחירה. לא נעשו שינויים בסביבת הנהג, אך וולוו מציעה חומרים חדשים, ואלה כוללים גם כאלה בעלי הקשר אקולוגי, כמו ריפוד איכותי ללא עור.
בדומה ל-C40 שנחשף לא מזמן, גם ב-XC60 תוטמע מערכת המולטימדיה החדשה של היצרנית, אשר פותחה יחד עם גוגל, ומבוססת על מערכת ההפעלה ’אנדרואיד‘. מולטימדיה זו מציעה את כל שירותי גוגל הרלוונטיים – קישוריות לטלפון הנייד, שירותי מפות וניווט, עוזרת קולית ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
לוולוו XC60 2021 נוכחות בולטת ומראה מושך. הדמיון ל־XC90 ברור, ועם זאת ל-XC60 פרופורציות נאות יותר והתוצאה נאה יותר מאחיו הגדול.
-
תא נוסעים ומטען
ממושב הנהג נראה שהוולוו מזמין, עשיר ועדכני מרוב המתחרים במחיר – ובגרסת T8 הבכירה הוא גם מצויד היטב. שילובי הצבעים, האבזור והקו החדש בסביבת הנהג יוצרים תחושה נעימה. אולם הנדסת האנוש – החל בלחצן ההתנעה, דרך הבורר הנאה ועד שפע הפרטים שמופעלים מהצג ודורשים הסטת מבט – אינה הצד החזק שלו.
תנוחת הנהיגה טובה, מושב הנהג נוח ואוחז ולמושבים המאווררים אפשרויות כוונון רבות. המרחב מאחור נדיב אך המקום באמצע סביר ותו לא. תא המטען נוח וגדול.
 
-
מנוע וביצועים
בגרסת ה-T8, עם חשמל או בלעדיו - הביצועים מאוד מרשימים. צריכת הדלק אינה מרשימה במיוחד בכל תוואי נסיעה רגיל, כשעניין השימוש במנוע החשמלי בא לידי ביטוי בעיקר במסלולים קצרים ותוך הקפדה על סוללות טעונות.
-
נוחות והתנהגות
עם קפיצי אוויר, וולוו XC60 2021 מעניק תחושה רכה, משייט בנינוחות ומסתדר טוב עם פגמים קלים וחספוס באספלט, אבל מתנדנד יותר על שיבושים גדולים.
השילוב בין הנעה קדמית לסיוע חשמלי מאחור ב-T8, יוצר יכולת גבוהה בכבישים מפותלים, אבל התחושה היא שהוא כבד ומגושם, והדבר מורגש בחוסר חיבה לשינויי כיוון (גם בגלל זוויות גלגול) ובבלימות; כמקובל בהיברידיות, הבלמים מציגים פעולה לא אחידה.
 
-
תמורה למחיר
ביחס למחיר גרסת ה-T8, הכולל עמדת טעינה ואחריות של חמש שנים לסוללה, מדובר בחבילה מצוינת.
-
מה חדש בוולוו XC60 2021
ביוני 2021 ה-XC60 עבר מערך שינויים מקומי, והוא מוצע מעתה בגרסאות היברידיות קלות, כעת בסימול B, המחליף את הסימול T שהיה בשימוש עד כה גרסת T4 הנעה קדמית הוחלפה ב-B5 ההיברידית, מבוססת על אותו מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר, כאן עם 250 כ"ס ו-35.7 קג"מ, עם אותה תיבה אוטומטית; משך ההאצה ל-100 קמ"ש קוצר ל-7 שניות (7.9 שניות לפני העדכון). מחירה של גרסה זו עלה התייקר בכ-5%.
הגרסה ההיברידית-נטענת T8 'ריצ'ארג'' ברמת הגימור 'אינסקריפשן', התייקרה בשיעור זניח יותר, ולהיצע נוספה רמת גימור זולה במקצת, 'אינסקריפשן אקספרשן'. רמות הגימור 'R דיזיין' ו'פולסטאר' הוצאו מהמבחר.
 
-
סיכום
וולוו XC60 הוא אחד מהכלים הטובים בקטגוריה בזכות התחושה העשירה והנעימה, נוחות ואיכות הנסיעה, הביצועים המעולים ונטולי המאמץ, ושפע האבזור.