דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו, החלה לשווק את M5 החדשה שהוצגה ב-2024. זהו דור שביעי של M5, שראשיתה בשנות השמונים. אז הוצגה במסגרת הדור השני של מכונית הסלון הזאת, ומאז הייתה לשושלת אייקונית. 

כיוון חדש

החידוש הגדול והמשמעותי בדגם החדש הוא בהטמעתה של מערכת היברידית-נטענת ליצירת מערך נתונים מרשים במיוחד. המערכת דומה לזאת המשרתת את XM אך היא משופרת. כמו בדגמים קודמים, אותו מנוע בנזין כפול-מגדשים 4.4 ליטר V8, וכאן הוא מייצר 585 כ"ס ב-5600-6500 סל"ד ו-76.4 קג"מ ב-1800-4500 סל"ד. כעת חובר אליו מנוע חשמלי המפיק 197 כ"ס ב-5000 סל"ד ו-28.5 קג"מ ב-1000-5000 סל"ד.

התפוקה המשולבת עומדת על 727 כ"ס ו-101.9 קג"מ. התיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, וההנעה כפולה. משך ההאצה ל-100 קמ"ש 3.5 שניות ול-200 קמ"ש 10.9 שניות; המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש, 305 קמ"ש עם חבילת 'M דרייבר'. לרכב סוללה של 22.1 קוט"ש (ברוטו; 18.6 קוט"ש נטו) לטווח של 69 ק"מ בחשמל בלבד. כל אלה הביאו למשקל כבד העומד על 2435 ק"ג. 

צילום: יצרן

במערכת ההנעה הכפולה אפשרות לשלוט במיפוי של העברת הכוח לגלגלים, להענקת עדיפות לציר האחורי עד כדי הנעה אחורית בלבד. עוד במפרט: היגוי אחורי, בולמים נשלטים-אלקטרונית, בלמי M עם 6 בוכנות מלפנים, בקרת שיגור, צמיגי 285/40-20 מלפנים ו-295/35-21 מאחור. 

צילום: יצרן

באבזור, בין השאר, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, דלתות הרכב, להגה ולמושבים הקדמיים שיש בהם אוורור, צג "14.9, תצוגה עילית, בקרת-אקלים רב-אזורית, ריפוד עור. 

המחיר: 1,200,000 שקלים.