הונדה CR-V 2023 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור החמישי ל-CR-V הביא איתו חידוש מעניין – אפשרות לשבעה מושבים. אבל זה פסק עם הגעת הגרסה ההיברידית לישראל בתחילת 2022.
הדור החמישי הגיע לישראל ביוני 2019 ובאיחור של חצי שנה מהמועד המתוכנן. בתחילת דרכו הוא הציע מנוע טורבו-בנזין 1.5 ל‘, 193 כ“ס, הנעה כפולה ותיבה אוטומטית-רציפה. בנוסף ולראשונה בתולדות הדגם, הוצעה גם אופציה ל-7 מושבים (לצידה מוצעת גם תצורת 5 מושבים).
מתחילת 2022 מוצע הדגם בגרסה אחרת, עם מנוע היברידי (שהיה מתחילת ייצור הדגם אבל מעולם לא הגיע לישראל) ורק בגרסת 5 מושבים (כי הסוללות גוזלות את המקום).
הגרסה ההיברידית, שמכונה 'eHEV', שונה במבנה מגרסאות היברידיות רגילות ודומה לזה שבג'אז החדשה. במערכת זו 2 מנועים חשמליים ומנוע בנזין אטמוספרי 2.0 ליטר שמייצר 145 כ"ס. התפוקה המשולבת היא 184 כ"ס והנעה כפולה. מנוע הבנזין משמש גם כמאריך טווח, גם כמניע ישיר של הגלגלים לפי המצב. עוד על המנוע בדף הדגם של שנת 2022.
הונדה CR-V חולק פלטפורמה עם סיוויק (דור עשירי), אבל במפתיע מציע בסיס גלגלים קצר ב-4 ס"מ מזה של המשפחתית.
הוא מוצע בארץ בשלוש רמות גימור: 'אלגנס', 'לייף סטייל' ו'אקזקוטיב' שפירוט תכולתן מופיע בדף הדגם של שנת 2022.
-
עיצוב ונוכחות
ה-CR-V החדש ממשיך בדרך קודמו מבחינת העיצוב הכללי, עם אותו ניסיון ליצור קו שהוא יותר אלגנטי מאשר פנאי חסון. אבל אם בתמונות הדמיון גדול, על הכביש ברור מיד שמדובר ברכב חדש. הוא נראה גדול ומכובד גם אם אינו מאוד בולט.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג ב-CR-V ממשיכה בכיוון המוכר של הונדה, עם מחוונים מוקרנים וחלק עליון מאסיבי. איכות החומרים, כשמדובר בפלסטיקה ובריפוד, טובה ותאורת הפנים נראית מודרנית.
ה-CR-V אינו עשיר באבזור ולמרות מחירו הגבוה לא תמצאו כאן פינוקים האופייניים לקטגוריה. מושב הנהג נוח ותנוחת הנהיגה טובה גם אם אינה מושלמת, הראות נאותה והתחושה היא של רכב פנאי גדול למדי. מאחור, בשורה המרכזית, המרחב מצוין לכל כיוון. מושב זה מפוצל לשניים, מתכוון למרחק ולזווית ויש מאחור גם שלוחת אוורור.
כיוון שאין שורה שלישית (המקום נלקח לטובת הסוללות), תא המטען גדול מאוד.
 
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה ההיברידית שונה מהמקובל – המנוע החשמלי מניע את הגלגלים במהירות נמוכה או בתאוצות חזקות בעוד מנוע הבנזין לרוב משמש כגנרטור ומניע את הגלגלים בעיקר בשיוט נינוח.
זה אומר שהתנועה ביום-יום נעימה ונינוחה והמנוע החשמלי (183 כ"ס) מנפק ביצועים טובים בעיר.
העסק פחות מרשים מחוץ לעיר שם קצב צבירת המהירות איטי ומנוע הבנזין רועש.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה מאוד, מהטובות בסגמנט. הונדה CR-V משלב בין יכולת ספיגה טובה לריסון מספק והתוצאה נעימה ונינוחה כמעט בכל תוואי דרך.
בידוד הרעשים חסר – יש יותר מדי רעשי כביש ומנוע.
גם התנהגות הכביש טובה וראויה לרכב מסוגו.
 
-
תמורה למחיר
הגרסה ההיברידית יקרה יותר ומתרחקת עוד יותר מקהל היעד. העובדה שהיא לא מעניקה יתרון משמעותי בצריכת הדלק לא עוזרת. תמורה בינונית.
-
בטיחות
מפרט הבטיחות ברמת הגימור הבסיסית חסר ניטור שטחים מתים, ובשתיים הגבוהות יותר כולל את המערכות המוכרות: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים ועמעום אורות אוטומטי.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק של הגרסה ההיברידית טובה משל גרסת הטורבו בכ-10-15%, אך עם נתון ממוצע במבחן הדרכים של 12.5 ק"מ לליטר היא לא מרשימה ביחס להיברידיות אחרות.
-
מה חדש בהונדה CR-V 2023
אין שינויים בהונדה CR-V בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
נוח ושימושי, יקר מהמתחרים.